Grus och asfaltsrunda, Lördag 8/9 11:00 Rosenhill

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Skam den som ger sig, skitvädret skall inte vinna:

Jag tänkte köra en vända med äventyrshojen. Start vid Rosenhill 11:00, Lördag 8/9. Tänkt rutt blir ut i Sörmlandsskogarna Söder om Strängnäs - tillbaka mot Stockholm över Skanssundet till Rosenhill. Körningen blir av typen 'Mindre asfaltsvägar och lättare gruskörning'. Vi kanske rundar någon enstaka bom, men inget extremt.

Lördagsprognosen ser riktigt trevlig ut. Blir vädret riktigt dåligt ändå så ställer jag in senast 09:00 på lördag. I så fall kommer det att stå här.

Vill du hänga på? Tala i så fall om det! Blir jag ensam så hittar jag kanske på något annat.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
:) Vädret gubbar... vädret! :) Sista chansen innan hösten ??
 

Täppas

Guest
Jag verkar kunna haka på :yoparty

Hur tänker du dig starten på rutten ?
Jag kommer från Järna hållet, över Skanssundet mot Rosenhill, kan jag möta upp på vägen någonstans eller är det Rosenhill som gäller ?
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Vad tänkte du hålla för tempo? Jag brukar köra skyltad hastighet, möjligen +10. Är det för långsamt så avstår jag, jag vill ju inte sinka gruppen om ni vill köra väsentligt snabbare.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag verkar kunna haka på :yoparty

Hur tänker du dig starten på rutten ?
Jag kommer från Järna hållet, över Skanssundet mot Rosenhill, kan jag möta upp på vägen någonstans eller är det Rosenhill som gäller ?
Jag kan komma ner över Skanssundet. Säg c.a. 11:30. Färjan går hel och halv timme vill jag minnas. Dyker du inte upp vid RH vid 11:00 så räknar jag med att du åker dit. Jag p.m. mitt telefonnummer.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vad tänkte du hålla för tempo? Jag brukar köra skyltad hastighet, möjligen +10. Är det för långsamt så avstår jag, jag vill ju inte sinka gruppen om ni vill köra väsentligt snabbare.

Om du grejjar att snitta 80 km/h på grusvägarna så åker du ifrän mig. :) På asfalten kör jag väl +30 för det mesta, med den här hojen. 50 och 30 respekteras. Temposkillnad löses genom att jag väntar i korsningar. Var och en kör i sin egen takt. Ingen blir ifrånåkt. Det är inte racing vi håller på med :)
 
Last edited:

Täppas

Guest
Jag kan komma ner över Skanssundet. Säg c.a. 11:30. Färjan går hel och halv timme vill jag minnas. Dyker du inte upp vid RH vid 11:00 så räknar jag med att du åker dit. Jag p.m. mitt telefonnummer.
Färjan går "25" och "55" från Rosenhills sidan, jag väntar på fiket vid Skansundet :tummenupp
(Nu ska jag gå ned till garaget och ladda batteriet....)
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Om du grejjar att snitta 80 km/h på grusvägarna så åker du ifrän mig. :) På asfalten kör jag väl +30 för det mesta, med den här hojen. 50 och 30 respekteras. Temposkillnad löses genom att jag väntar i korsningar. Var och en kör i sin egen takt. Ingen blir ifrånåkt. Det är inte racing vi håller på med :)

Utmärkt, då kommer jag imorgon. Eftersom jag bor i stan så ses vi i Rosenhill.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Eftersom vi skall vara vid färjan 11:25 så sticker vi från RH 11:00. Vill man fika så dykker man upp 10:30. Missar man 11:00 vid RH så kör man direkt till fSkanssundet.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag är ledsen att jag inte dök upp, fastnade i kö på E4 mellan Skärholmen och Fittja. Kom till avtagsvägen mot Skanssundet från väg 225 kl 11.25, så jag förstod att ni åkt.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Där var det lite trångt, men vägen var fin. :tummenuppVädret kunde man ju inte klaga på heller. Kaffe vid sjökant satt ju inte fel heller.

Det här blir det mera av.:fakta

Det var där jag höll på att lägga mig över stenen, så jo det är trångt. Är sedan stenen hal av fukt blir det intressant.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top