Grus med motard ????

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Tjena.. nu har jag nog ändrat mig från xr650 till ktm's lc4 640 i SM utförande.... min fråga är om man kan trycka på grusdäck på supermotardfälgarna ??

Någon som har någon erfarenhet av detta ? Jag kommer kränga kanske 70% landsväg/stan och vill därför ha fjädringen för detta men vill ändå kunna köra grus också.

Låter detta vettigt eller helt åt pipan ?

tacksam för alla svar

robbah99 skrev:
17" crossdäck med den bredden ?? Finns det ens ?
Japp, jag har dubbade sådana. Inte rekomenderat dock.

Köp grovmönstrade 17". Funkar kanonbra om du bara ska köra grus å inte vara ute i skogen å härva!

Halvgrova 17" däck funkar bra, själv körde jag med mt-60 fram och avon distanzia bak.

/Marcus

mt60 funkar fint men dom äkas upp för fort.. och kör för h-vete inte på bana med dom :tungan

Michelin T63 är också ett alternativ...men kanske lite för grova om du mest kör asfalt?

lite vibrationer och liknande smärtor är jag berädd på så hur grovmönstrat det är bryr jag mig inte om sålänge det funkar på grus...
frågan är bara om det finns däck som går på ktm sm fälgen och sen är det kanske någon grussmiskare som har koll på ungefär vad man får pröjsa för sådana däck fram/bak också ?

Originaldäcken funkar väl bra på grus? Isf kan jag sälja ett par halvbra såna efter den 23 april.

är det någon som har ett reg nummer på en ktm 640 sm -02 ? eller annan årsmodell

(de på hojtorget.nu funkar inte då de är avställda)

Jag har haft 5.5 tum breda crossdäck i storlek 17".

Kör med motardregndäck på fin grus,sant gräver bra :D

jonnep skrev:
är det någon som har ett reg nummer på en ktm 640 sm -02 ? eller annan årsmodell

SSW133, fulleffekt, årsmodell 2001, 640.

tack... det var ju inte så dyrt som jag trodde 3202:- hos folksam

jonnep skrev:

SWS268

Dock inte sm. Men en LC4 640 -02.

Helår/Hel för mig, 26år, ~3300kr. Länsförsäkringar.

/edit Ah, var lite sent ute men men... :)

Emmi skrev:
Originaldäcken funkar väl bra på grus? Isf kan jag sälja ett par halvbra såna efter den 23 april.

Är det mt corsa vi pratar om då eller? och hur mycket har dom rullat? och vad ska du ha för dom?

Mvh Martin

Pirelli MT60 Corsa är det som sitter på original. Jag får hojen nästa vecka och sen kör jag fram till sista helgen i april. Antagligen inte så slitna.

Back