Grus i Brottby!

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
En av de roligaste hojvägarna i norrort är förstörd! Vägen som går från Brottby och vidare längs långsjön mot Sättra har dom fyllt i med grus i vägkanten på båda sidor vilket har resulterat i att alla genande bilar har dragit upp stora mänger grus i varenda kurva. Eftersom jag är en jävla klantskalle så lyckades jag självklart åka av där i helgen. Både hojen och jag klarade oss bra, fick bara lite ont i magen och självförtroedet kört i botten. Dessutom så var diket så jävla högt att jag fick kämpa en bra stund innan jag lyckades få upp hojen på vägen igen, och ni ska inte tro att någon bil stannade och hjälpte mig!! Först kom det en taxi och han bara log och körde vidare. Efter honom kom det en gubbe (som jag visserligen hade fräst om lite tidigare) och han körde också bara förbi med näsan i vädret. tack som fan. :confused:
Jag kan ju ärligt säga att jag är "lite" missnöjd med årets sista hojåk! :finger

Dom kanske har lärt sig att det är bättre att fylla på hösten än på våren iaf,

nu hinner ju bilarna släpa bort det mesta av gruset innan vi börjar åka där..

synd för vurpan br att ni klarade er!

Tråkigt och inte kul.

Vad kan man säga, det är inte bara i serviceyrken "servicen" är dålig. Även vår egna personliga service mot andra borde styras upp och lära oss tänka på hur vi hjälper andra.

Tur att du inte skadat dig i alla fall

jag åkte en del i helgen jag med, och bönderna kör ut skit på åkrarna hälften hamnar på vägen (de borde fan vara skylldiga att sanera), självklart åkte jag in i smacket och fick sladd, nu var det asfalt vid sidan av så det blev grepp igen på bakänden.
Undrar om jag hade kunat stämma nån bondjävel om jag åkt av?

För jävligt!! Vägverket vill ha nollvision men kan fan inte se efter sina egna vägar.
För en massa årsen va jag ute o körde min RG 125:a. Jag va inte ny på vägen. Kommer ut på en lång raksträcka (smal landsväg) ger gjärnet. Längre fram är det en vänster, tycker jag ser ngt innan kurvan på vägen. Har väl runt 140...bromsar. Ingen bromsverkan!! Idioterna ska asfaltera om vägen och har lagt grus genom hela kurvan o en bit innan. Vilket resulterar i att jag åker rakt i diket (vägen svänger) kör på ett dikes rör. Landade mellan några träd, hade sjuk tur.
Fanns inga skyltar, inget tecken på att det förekomm vägarbete av ngt slag över huvud taget.
Hojen va helt knäckt!! Dubbelmoralen genomsyrar vägverket upp över öronen! Skrattretande!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back