grus bulten

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
Hört en jävla massa om bulten så jag tog mig dit idag för första gången.Ligger i ganska så hårt kommer till en kurva då ligger det en jävla massa grus mitt i en kurva fick hjärtattack.....Låg grus lite här o var antagligen för att stötta upp vägen på sidorna det går ju en del tung trafik där ..men va fan sopar man inte bort det som kommit upp vägen :kocko det är ju ganska så väl känt att det åks mycke mc där eller är det så att dom vill ha bort lite mc´s vart tvungen att skriva av mig lite vart lite skraj höll ju för fan på att klota :mad: :gnissla

jonazzz skrev:
Låg grus lite här o var antagligen för att stötta upp vägen på sidorna det går ju en del tung trafik där ..men va fan sopar man inte bort det som kommit upp vägen

Om de anlägger curbs som stöd för asfalten så slipper de fylla på år efter år.
Desutom så drar inte bilarna upp dem på asfalten...

Dal-Mausen för curbs

jonazzz skrev:
..men va fan sopar man inte bort det som kommit upp vägen :kocko det är ju ganska så väl känt att det åks mycke mc där eller är det så att dom vill ha bort lite mc´s vart tvungen att skriva av mig lite vart lite skraj höll ju för fan på att klota :mad: :gnissla

Vägverket prioriterar nog inte att sopa "banor" där det idiotkörs MC.

Mitt intryck är att vill man se en massa motorcyklar köra förbi i idotfart så är en trädgårdstol vid sidan av bulten en vacker dag ett säkrare kort än vilken träningsdag som helst på vilken RR bana som helst.

Dom boende efter vägen har säkert inte heller bråttom att ringa efter sopen...

jonazzz skrev:
Hört en jävla massa om bulten så jag tog mig dit idag för första gången.Ligger i ganska så hårt kommer till en kurva då ligger det en jävla massa grus mitt i en kurva fick hjärtattack.....Låg grus lite här o var antagligen för att stötta upp vägen på sidorna det går ju en del tung trafik där ..men va fan sopar man inte bort det som kommit upp vägen :kocko det är ju ganska så väl känt att det åks mycke mc där eller är det så att dom vill ha bort lite mc´s vart tvungen att skriva av mig lite vart lite skraj höll ju för fan på att klota :mad: :gnissla
jag åker där varge vardag i jobbet idag var det riktigt illa

mamba71 skrev:
jag åker där varge vardag i jobbet idag var det riktigt illa
håller med. långa jävla srängar me grus mitt i kurvorna..

jonazzz skrev:
Hört en jävla massa om bulten så jag tog mig dit idag för första gången.Ligger i ganska så hårt kommer till en kurva då ligger det en jävla massa grus mitt i en kurva fick hjärtattack....
Att gasa hårt på en väg man aldrig kört förut kräver hår på bröstet :rolleyes:

mamba71 skrev:
kan trösta dig med att det skiftar dag till dag troligen bättre imorgon
ok då kanske jag testar immorn men då blir det ta me fan en rekar tur först till rosenhill sen kanske man drar på tillbaks :tummenupp

sandstream skrev:
Att gasa hårt på en väg man aldrig kört förut kräver hår på bröstet :rolleyes:
japp :yoparty jag låg bakom en polare som kört där förr man vill ju hänga på.... men nästa gång blir det till att reka först.mitt hår på bröstet försvann ida :tomten

mamba71 skrev:
om jag hinner så kan jag raportera läget vid lunch tid
Det vore kanon schysst..Det e ju en bit för mig att ta mig dit.Vore bra att veta iförväg om det är åkbart :tummenupp

jonazzz skrev:
japp :yoparty jag låg bakom en polare som kört där förr man vill ju hänga på.... men nästa gång blir det till att reka först.mitt hår på bröstet försvann ida :tomten
Skit i din polare och hur fort han åker.
Lär dig vägen i ditt eget tempo först, sen kan du köra ifrån honom :tummenupp

Åkte bulten idag från Rosenhill mot Tungelsta. När jag kom fram till villa området i Tungelsta så låg det drivor med grus på vägbanan. Det måste
vara de boende där som häller ut grus....finner ingen annan förklaring...det finns nämligen ingen väggren med grus där...plus att det låg strategiskt i varje kurva just vid villa området. Just där kör man ju väldans lugnt eftersom
det kan finnas barn etc men det spelar ju ingen större roll...det kan vara farligt ändå.

Det är nog bara en tidsfråga innan det dyker upp gupp, blomlådor osv.

moog skrev:
De som bor där är helt desperata och ringer polisen nästan varje dag.

Märkligt! Det är exakt precis som de knäppskallar som bosätter sig brevid flygplatser och sedan gnäller över bullret. Konstigt folk det finns.

Victor skrev:
Märkligt! Det är exakt precis som de knäppskallar som bosätter sig brevid flygplatser och sedan gnäller över bullret. Konstigt folk det finns.

En ganska dålig jämförelse...

mamba71 skrev:
mycket bättre idag men 50 sträckan är grusig
ok men jag tror jag stannar hemma ida ser lite mörkt ut på himmlen..Iallafall här i norrtälje.inge hoj åka ida :huvet :4skrika

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...