Grusåka

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag vet att det här är SPORThoj.com, men jag kan inte låta bli:

www.soe.se under filkatalog ligger en film som heter "Film från Arlanda".

Kan inte säga annat än att jag blev mycket inspirerad när jag såg den. (Vad heter låten förresten ??)

Inser att min Dakar nog inte har många dagar kvar i min ägo. Fan. Jag måste ha TVÅ hojar. En gathoj och en cross. Helvete, det här kommer bli dyrt....

Låter heter running wild. Och föraren kör en KTM 625 -02.

Last edited:
Starstriker skrev:
Vem har gjort låten?

Fel av mig, låten heter Adventure Gallery och låten är skriven av den tyska gruppen Running Wild.

Ser du när Arlandaexpressen blir ifrånåkt på bakhjulet? :D

jb skrev:
Fel av mig, låten heter Adventure Gallery och låten är skriven av den tyska gruppen Running Wild.

Ser du när Arlandaexpressen blir ifrånåkt på bakhjulet? :D

Den där videon är iskall i dubbel bemärkelse. Riktigt rå. Det måste inte gå fort för att det ska bli intressant! Ska börja kika på crossar till våren.

Bah! På med ett par TKC80 på din Bumse och bege dig ut och sprätt grus med dig! :tummenupp Jag håller på och kollar efter en grusmaskin att ha.. Också. :crash

Fan nu blir jag sugen också. Undrar var han kör någonstans i skogen? Jag känner iallfall igen mig på asfaltsvägarna. Kom ihåg att jag körde lite med min freewind bakom Arlanda-depån (lokstallet) och sen kom jag till Arlandastad, nånstans där kanske?

Last edited:
Klart som fan jag ska ut och köra! Måste dock komplettera hojjen med lite pryttlar: fetare fotpinnar, skydd för gaffelbenen, annat kedjeskydd. Kanske tom fegar ur och köper "halva" motorbågar (överdelen).

Sista helgen av september bär det av upp till Umeå för terrängkörningsutbildning som en del av träningen inför rysslandsresan (se länkarna nedan). Vi kommer att köra på kronans hojar (dvs man kan köra lite hur man vill :hihi ). Är nog inte världens dragi dom precis, men det räcker säkert för en novis som mig!

Vantskruv skrev:
Fan nu blir jag sugen också. Undrar var han kör någonstans i skogen? Jag känner iallfall igen mig på asfaltsvägarna. Kom ihåg att jag körde lite med min freewind bakom Arlanda-depån (lokstallet) och sen kom jag till Arlandastad, nånstans där kanske?

Det mesta är inspelat från Skoby och sedan utmed spåret.
Efter där Arlandaexpressen blir frånåkt går det en bro till höger. Efter bron är du i Skoby in i skogen till vänster där så kan du inte missa endurospåren.

Japp. Det blev TKC80. Hittade ett set på en sajt i Spanien för 1400.- inkl frakt med DHL Express. Billigt va? Nu ska här sprättas grus november ut! Minst!

Är tyvärr rätt gnälligt och köra i Skoby/fd Märsta Enduro. Nisse blå har varit där både en och två gånger. Värt att tänka på.

FreddaAbborre skrev:
Är tyvärr rätt gnälligt och köra i Skoby/fd Märsta Enduro. Nisse blå har varit där både en och två gånger. Värt att tänka på.

Aja. Man får se till att inte återvända till brottsplatserna. Skogen är ju stooor! ;)

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis