Gruppkörningar Norrsidan 2012 med Tig3r

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Jag höll ett par gruppkörningar förra året som jag själv tyckte var väldigt lyckade, vissa bättre än andra och en gång hamnade vi tom. en bra bit norr om norrtälje :P Men satans va kul det var.
Säsongen är ju redan igång, men vädret är inte så jättevarmt än. Jag ska fixa en liten oljeläcka som jag har på min hoj och byta bakdäck och sen är det full fart och förhoppningsvis bra väder.

Det jag undrade är då om ni som åkte på mina gruppkörningar tyckte de var bra och om jag ska fortsätta hålla gruppkörningar på Norrsidan ( Nordschleife) år 2012. Kom gärna med synpunkter vad som skulle kunna varit bättre eller kanske saker som helt enkelt varit bra. Har för mig att jag fick nån synpunkt förra året att vissa pauser/stopp var lite långa, men skriv om det finns fler som tycker likaså.

2012 here we come !!! :D :tuttar

Eftersom jag var delaktig i flera utav dem så var de självklart hur bra som helst :fyllisar

Nej men du har sköna vägar så det är klart du/vi ska dunka upp flera gruppkörningar till våren/sommaren!!!:tummenupp

Eftersom jag jobbar heltid nu så kommer jag inte hinna med nå onsdagskörningar eller i princip nån annan vardag heller. De dagarna som kommer va körningar är Fre efter kl 16, lördagar och söndagar..

@Lukasz: Im sorry, ill try to be faster this year...

Jag utnämner härmed Tig3r till vägarnas lejon. Det gick undan sist jag åkte med dig. Vi kör väl race från Lunda livs mot Gottröramacken. Den sträckan är en riktig mumsbit.

Vi syns!

Jag utnämner härmed Tig3r till vägarnas lejon. Det gick undan sist jag åkte med dig. Vi kör väl race från Lunda livs mot Gottröramacken. Den sträckan är en riktig mumsbit.

Vi syns!

Haha Nilax så snäll du är :) Ja det gick väl sådär lagom fort kan man säga :P och du låg precis i röven på mig så :P :D hahaha, en av de få gånger jag faktiskt kände mig lite stressad av nån bakom :P Hela norrsidan är mums :D en av mina favoriter är den lilla krokiga vägen vid bergshamra efter riala :D specielllt i typ mitten där chikanen :D

Haha Nilax så snäll du är :) Ja det gick väl sådär lagom fort kan man säga :P och du låg precis i röven på mig så :P :D hahaha, en av de få gånger jag faktiskt kände mig lite stressad av nån bakom :P Hela norrsidan är mums :D en av mina favoriter är den lilla krokiga vägen vid bergshamra efter riala :D specielllt i typ mitten där chikanen :D

Du menar Rumsättravägen? Jo, den är riktigt skön, om man kan kurvorna. Själv så föredrar jag min hemmabana = Bogesundsvägen!!:banana

Du menar Rumsättravägen? Jo, den är riktigt skön, om man kan kurvorna. Själv så föredrar jag min hemmabana = Bogesundsvägen!!:banana

Vet inte helt om det var rumsättre den hette. på slutet kommer man iaf fram till typ en t- korsning där man kan åka vidare till höger för att komma till åkersberga och den vägen har massa kameror.. den mot berga asså.. du vet nog vilken jag menar.. annars har du missat en av de bästa vägarna.. Jooo bogan e nice den också, också min hemabana typ :P men sist fick jag släpp på bakhjulet när jag låg med knäskrap där :O jag körde väl för sakta helt enket :P

Vet inte helt om det var rumsättre den hette. på slutet kommer man iaf fram till typ en t- korsning där man kan åka vidare till höger för att komma till åkersberga och den vägen har massa kameror.. den mot berga asså.. du vet nog vilken jag menar.. annars har du missat en av de bästa vägarna.. Jooo bogan e nice den också, också min hemabana typ :P men sist fick jag släpp på bakhjulet när jag låg med knäskrap där :O jag körde väl för sakta helt enket :P

Du får lita på farbror Nilax. Det är Rumsättravägen. Svensbodavägen är också en njutning!

mja , kanske hakar på nån nångång ... vettefan har aldrig egentligen varit lockad av å köra i grupp ... men måste ju pröva :hej

ingen aning om jag e snabb eller nått... men skrapar inga knän iaf :D (det bromsar ju bara upp :hihi )

mja , kanske hakar på nån nångång ... vettefan har aldrig egentligen varit lockad av å köra i grupp ... men måste ju pröva :hej

ingen aning om jag e snabb eller nått... men skrapar inga knän iaf :D (det bromsar ju bara upp :hihi )

Det handlar inte om du är snabb eller ej. Vi åker ihop för att ha kul. Här i forumet är det praxis att tuppa sig :tummenupp:tummenupp

alla vägar som rapats upp här e ungefär där jag brukade ta mina seanser förra sommarn .... nån väg jag inte såg nämnd (som jag inte vet va den heter) går mellan 77an å Långhundra-Odensala .... grymt najs halvsmal "enfilig" utan massa skit som skymmer sikten i kurvor ... och LÅÅÅÅÅÅNG :rock

enda bekymret är nog att runt Märsta-arlanda så gillar polisen att ha laser kollar :rolleyes:

Gruppkörningar är passé. iaf för egen del. Alldeles för många hormonstinna typer som dyker upp på dessa. ska gasas satan i tid och otid, idiotomkörningar kors och tvärsan, enkom för att folk har svårt att fatta att det INTE är någon tävling, eller att folk bara ska visa sig på styva linan, för tänk om någon tror eller tycker att du kör som en kärring (obs alla kvinnor som läser detta, det är bara ett uttryck :) )

Gruppkörningar är passé. iaf för egen del. Alldeles för många hormonstinna typer som dyker upp på dessa. ska gasas satan i tid och otid, idiotomkörningar kors och tvärsan, enkom för att folk har svårt att fatta att det INTE är någon tävling, eller att folk bara ska visa sig på styva linan, för tänk om någon tror eller tycker att du kör som en kärring (obs alla kvinnor som läser detta, det är bara ett uttryck :) )

Är det torsdagskörningarna som är så vilda?

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP