Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Kom aningen försent så jag antar att ni hann iväg innan man anlände?

Om du kom mer än fem minuter försent så hann vi köra iväg ja. Detta eftersom vi inte visste att någon mer tänkte komma. Det är bra att skriva en rad om att man tänkte komma så att vi andra vet hur många vi skall vänta in.

Råkade köra ifrån er. Trodde ni skulle köra förbi rosenhill. :-)

Det gjorde vi, men inte genast. Först hade jag tänkt stanna till och ta en paus i Tungelsta, och det var för att säga det som jag svängde efter dig i korsningen i Tungelsta, men då satte du iväg i ordentlig fart. Vad du inte heller visste var att jag inte tänkt att vi skulle köra direkt till Rosenhill via slingerbulten. Som planerat svängde vi av vid vägen mot Sorunda, och stannade där för att pausa en stund för att se om du tänkte vända och komma tillbaka. Efter en stund drog vi slutsatsen att du kört hela vägen till Rosenhill, och beslöt oss därför att fortsätta den väg jag planerat.

Vi körde alltså från Slingerbulten och in på Sorundavägen, via Grödby och Sorunda, där vi tog väg 225 till Rosenhill, men när vi kom fram dit så var ju klockan nästan 16, så eftersom du inte var där antog vi att du redan dragit. Efter att ha fikat där tog vi väg 225 till Vårsta, och sedan Dalvägen/Huddingevägen in till stan igen.

Om du kom mer än fem minuter försent så hann vi köra iväg ja. Detta eftersom vi inte visste att någon mer tänkte komma. Det är bra att skriva en rad om att man tänkte komma så att vi andra vet hur många vi skall vänta in.

Kom ganska prick 14:05 så ni måste ha gett er iväg strax innan.
Tyvär kunde jag inte anmäla mig då jag kl 1:45 såg via telefonen att ni skulle mötas kl 2, så jag valde att chansa på att hinna än att börja böka med att logga in.. Fel val! :)

Det gjorde vi, men inte genast. Först hade jag tänkt stanna till och ta en paus i Tungelsta, och det var för att säga det som jag svängde efter dig i korsningen i Tungelsta, men då satte du iväg i ordentlig fart. Vad du inte heller visste var att jag inte tänkt att vi skulle köra direkt till Rosenhill via slingerbulten. Som planerat svängde vi av vid vägen mot Sorunda, och stannade där för att pausa en stund för att se om du tänkte vända och komma tillbaka. Efter en stund drog vi slutsatsen att du kört hela vägen till Rosenhill, och beslöt oss därför att fortsätta den väg jag planerat.

Vi körde alltså från Slingerbulten och in på Sorundavägen, via Grödby och Sorunda, där vi tog väg 225 till Rosenhill, men när vi kom fram dit så var ju klockan nästan 16, så eftersom du inte var där antog vi att du redan dragit. Efter att ha fikat där tog vi väg 225 till Vårsta, och sedan Dalvägen/Huddingevägen in till stan igen.[/QUOTE]

Sorry om jag orsakade onödig tidspill på att väntetid, har inte kört på en månad pga finlandsresa.
Var kanske lite ivrig att köra av rosten på hojen :brynad ,och mig:)

tills nästa gång

mvh

Tja. Jag är hyfsat ny i sthlm. Nån som ska ut idag i lugnt tempo? Tänkte själv dra ut strax, blir väl att dra förbi Rosenhill eller nåt, jag känner ju inte till några vägar här. Har bara kört bulten 2 ggr tex o var varje gång rädd att få nån ghostrider i röven när jag ligger o kör lagligt (eller till och med under i vissa kurvor) :D Bara att skriva om nån ska ut

Är nyvaken och körkåt så jag hakar gärna halle7, har inte sätt bulten ännu så vore bra att dra en liten runda där.

Njea, ge mig en adress / område så får jag slå på det.
Jag startar från hornstull, vad sägs som att bestämma någonstans om ca 1 ½ timma så hinner jag käka något också?

Låter bra. Jag hittar dock inte alltför bra i sthlm. Skicka ett sms eller skriv sen. 0768-283359

Jag drar mig ut med . Rör mig mot Rosenhill, GRÖDINGE, BOTKYRKA. Någon fast tid där? Vet inte hu lång tid det tar för min del åker från Rotebro kan försöka vara där 13:00 - 13:10

Jag drar söderut, om de är nån mer som känner för att åka runt vaghärad-gnesta-mariefred så hojta till :tummenupp bara att ta skansundet färjan över

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra