Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.:Bugar

Hade du varit lika lastgammal som mig hade du kunnat lånat DR'n.
Gixxern får endast personer boende i hushållet köra för försäkringbolaget. Jodå, :tungan jag vet att du har sagt att du vill ta hand om den.
 
Äsch fan jag jobbar 2 dagar denna vecka och ni måste välja en av dem! Trist! Nästa Torsdag då kanske ... :)
 
Hade du varit lika lastgammal som mig hade du kunnat lånat DR'n.
Gixxern får endast personer boende i hushållet köra för försäkringbolaget. Jodå, :tungan jag vet att du har sagt att du vill ta hand om den.

Jag e´ lastgammal:tuttar men jag bor nog inte i ditt hushåll tror jag:va
 
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.:Bugar

Och klar!
Varsågod att hämta din NYA hoj!
Det LÄR ju bli skillnad nu när den inte är midjestyrd längre... ;)

Provkörningen gav vid handen iaf att den är klippstabil i alla lutningar och farter...;)
*host* ja alla lagliga farter då förståss...eftersom jag ju aldrig kör för fort! :rolleyes:
Och så upptäckte jag att jag saknar min gamla fireblade! *snyft*
 
Och klar!
Varsågod att hämta din NYA hoj!
Det LÄR ju bli skillnad nu när den inte är midjestyrd längre... ;)

Provkörningen gav vid handen iaf att den är klippstabil i alla lutningar och farter...;)
*host* ja alla lagliga farter då förståss...eftersom jag ju aldrig kör för fort! :rolleyes:
Och så upptäckte jag att jag saknar min gamla fireblade! *snyft*
:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar All heder, skillnaden blev enorm.:2cool Hur tusan har jag klarat av att köra förut:va
Jag är lyrisk och supernöjd, det var som en skön dröm att åka hem i kvällningen och susa fram. tusen TACK
 
Jag hade gärna följt med, men bakdäcken e helt slut.
Har hört att om tyget syns är det dags att byta.
 
Jag e´ lastgammal:tuttar men jag bor nog inte i ditt hushåll tror jag:va

Inte fullt samma pensiovarning. Det var en liten vink om att gixxern kör jag själv men Dr'n kan lånas ut, och inget annat.

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar All heder, skillnaden blev enorm.:2cool Hur tusan har jag klarat av att köra förut:va
Jag är lyrisk och supernöjd, det var som en skön dröm att åka hem i kvällningen och susa fram. tusen TACK

Då är det bara att hänga med på torsdag. Spaursäkten håller inte längre. Jag ska hämta gixxern från sin Spavistelse idag. Hoppas jag hinner till 18.00 på skogis i morrn.
 
var svinglagringen helslut eller?

Nej, men bakhjulslagren hade omvandlats till rost, och vissa kulor var inte helt runda längre, en kulhållare hade brustit och kulorna var på väg att stacka upp sig inför sin slutliga final-skärning, med ett tvärstopp som följd. :död

Därför råder jag er alla: Kolla era hjullager!!!
De ska INTE glappa.
Det är verkligen på sin plats att understryka hur farligt det är med dåliga hjullager, så en total hjullåsning kommer överraskande.
Det behöver alltså inte vara ni som slarvat med högtryckstvätten, utan detta kan ha varit gjort av tidigare ägare, och för flera år sedan, varefter vatten som kommit in i lagret aldrig mer kommer ut, och förmurkningsprocessen kan pågå ostört.

Sen förstärktes midjestyrningstendenserna av att chassieinställningarna var satta på max hårdhet, så första provkörningen så trodde jag att det var en sågbock jag satt på ! ;)
Nu har jag själv en hel del banerfarenhet med just bladen, och även inställningsrekommendationer från brittisk klubbracing från tiden då det begav sig, så nu är nog alt fridchen und fröjdchen på den fronten.
Gaffelvattnet...ja det var nog mer vatten än olja i ena benet iaf, gjorde inte saken bättre.

Lite ordning på frambromsarna, med luftning och ny vätska, skadade nog inte heller, och nu bettade det något gröndjävulskt även från högsta hastighet....110 Km/h *host* :)

ÅRETS TREDJE TUR

Datum: Torsdag 14:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 7/5-2009:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:

1. m1cke
2. Dan08
3. srixxo
4. Thruxton
5. Ouro
6. Binne
7. N/A
8. Dr.Bike - om jag hinner
9.
10.
11.
12.
 
Last edited:
Nej, men bakhjulslagren hade omvandlats till rost, och vissa kulor var inte helt runda längre, en kulhållare hade brustit och kulorna var på väg att stacka upp sig inför sin slutliga final-skärning, med ett tvärstopp som följd. :död

Därför råder jag er alla: Kolla era hjullager!!!
De ska INTE glappa.
Det är verkligen på sin plats att understryka hur farligt det är med dåliga hjullager, så en total hjullåsning kommer överraskande.
Det behöver alltså inte vara ni som slarvat med högtryckstvätten, utan detta kan ha varit gjort av tidigare ägare, och för flera år sedan, varefter vatten som kommit in i lagret aldrig mer kommer ut, och förmurkningsprocessen kan pågå ostört.

Sen förstärktes midjestyrningstendenserna av att chassieinställningarna var satta på max hårdhet, så första provkörningen så trodde jag att det var en sågbock jag satt på ! ;)
Nu har jag själv en hel del banerfarenhet med just bladen, och även inställningsrekommendationer från brittisk klubbracing från tiden då det begav sig, så nu är nog alt fridchen und fröjdchen på den fronten.
Gaffelvattnet...ja det var nog mer vatten än olja i ena benet iaf, gjorde inte saken bättre.

Lite ordning på frambromsarna, med luftning och ny vätska, skadade nog inte heller, och nu bettade det något gröndjävulskt även från högsta hastighet....110 Km/h *host* :)
okej, tack för fin info.:tummenupp
 
ÅRETS TREDJE TUR

Datum: Torsdag 14:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=bog%e5rdsv%e4gen+11&StreetNumberId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 7/5-2009:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:

1. m1cke
2. Dan08
3. srixxo
4. Thruxton
5. Ouro
6. Binne
7. N/A
8. Dr.Bike - om jag hinner
9. reidun
10. Cruella
11. Pelle S
12. Dr.Pepper (Ska försöka hinna)
 
ÅRETS TREDJE TUR

Datum: Torsdag 14:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 7/5-2009:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:

1. m1cke
2. Dan08
3. srixxo
4. Thruxton
5. Ouro
6. Binne
7. N/A
8. Dr.Bike - om jag hinner
9. reidun
10. Cruella
11. Pelle S
12. Dr.Pepper (Ska försöka hinna)
13. Ducca
 
ÅRETS TREDJE TUR

Datum: Torsdag 14:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 7/5-2009:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:

1. m1cke
2. Dan08
3. srixxo
4. Thruxton
5. Ouro
6. Binne
7. N/A
8. Dr.Bike - om jag hinner
9. reidun
10. Cruella
11. Pelle S
12. Dr.Pepper (Ska försöka hinna)
13. Ducca
14. cbrdaniel
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top