Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Surfnisse

XLV
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Södertälje
Hoj
CB1000RA + Bandit 1200S
Vill tacka alla för hjälpen vid skogis idag!.. Då min sambos mc blev på backad av en bil.
Hoppas ni hade en trevlig tur i det fina vädret. :tummenupp
Själv fick man stå och vänta på bärgare. :huvet
 

Bifogat

  • Nikon-7 032.jpg
    Nikon-7 032.jpg
    133.5 KB · Visningar: 79
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Osäker på hur lång den här snutten är. Men från McD i Upplands-Väsby till T-korset (där det i min bild står "Albano") är det 3,5 mil.
Tänkte göra en mätning på hela sträckan men kartorna i google earth är helt fuckade !

Och nu kan jag för er nyfikna berätta att den här sträckan är i princip exakt 10 mil.

Vill man kan man även åka upp till Statoil i Gottröra. Blir en avstickare på totalt 1,2 mil.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Vill tacka alla för hjälpen vid skogis idag!.. Då min sambos mc blev på backad av en bil.
Hoppas ni hade en trevlig tur i det fina vädret. :tummenupp
Själv fick man stå och vänta på bärgare. :huvet

Hoppas det gick bra, jag tänktr på er. Man blir ju mörkrädd när man inser vilka klantiga bilförare det finns ute på vägarna. Turen va kanonfin, 19 mil blev det för mig, då vek jag ändå av först av allihop
 

PeterPoPS

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XJ600n
Shitnice tur!

Blev ungefär 27mil för mig (inklusive till å från uppsala). Schysta vägar å trevligt tempo! Lite tråkigt att våfflan hade stängt, hade sett framemot det! Hoppas det blir fler lördagar innan vädret stänger för i år!
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Trevlig tur idag och kul att vi blev ett par stycken :tummenupp Själv fick jag turen till 19,37mil och sedan packade min mätare ihop precis när jag och Fille77 svängde av mot motorvägen :( Så det får bli en del mekande av hela hojen nu :)

Jag fick det också till 4 avgassmällar under turen, Brunns smäll på Värmdö måste vara den häftigaste :yoparty

Vill tacka alla för hjälpen vid skogis idag!.. Då min sambos mc blev på backad av en bil.
Hoppas ni hade en trevlig tur i det fina vädret. :tummenupp
Själv fick man stå och vänta på bärgare. :huvet

Varsågod och det var trist att det blev så där :( Blir det något krångel med att bilisten inte vill stå för vad hon gjort så är det ju bara att slå en signal (eller det är nog försäkringsbolaget som då tar kontakt med mig när jag tänker efter) :tummenupp

Och nu kan jag för er nyfikna berätta att den här sträckan är i princip exakt 10 mil.

Vill man kan man även åka upp till Statoil i Gottröra. Blir en avstickare på totalt 1,2 mil.

Hehe jag använde några av dina vägtips till turen idag :tummenupp Dom var faktiskt väldigt härliga :)
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki

Hehe jag använde några av dina vägtips till turen idag :tummenupp Dom var faktiskt väldigt härliga :)

Roligt att höra :tummenupp
Gissar på att du issåfall använde dig av svarta vägen från Ekskogen/Salby ner mot Husby där ni tog höger (nu blå väg) över Kimsta och ut till Arlanda !
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Tack för en trevlig tur idag, tyvärr kan inte jag bidra med några bilder :huvet
hoppas det går vägen med försäkringen på hondan, som sagt; än är inte den sista idioten född... om man inte ens får ut en liten sketen fjuttbil från en gigantisk parkeringsfick så har man f-n inte på vägen att göra :fakta

Ber om ursäkt för att jag avvek lite oplanerat, passade på att utföra ett familjeärende i sigtuna. Försökte åka ifatt er men jag ringde bais från kalhäll när ni höll på att bryta vid bromma :huvet
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Roligt att höra :tummenupp
Gissar på att du issåfall använde dig av svarta vägen från Ekskogen/Salby ner mot Husby där ni tog höger (nu blå väg) över Kimsta och ut till Arlanda !

Det stämmer bra :tummenupp Du borde hänga med någon gång (om du är intresserad av denna typ av körning) om vi ska norrut så kan du visa några andra härliga småvägar :) Själv ska jag ta någon dag när hojen är fixad och så och köra hela sträckan du tipsat om :tummenupp

Tack för en trevlig tur idag, tyvärr kan inte jag bidra med några bilder :huvet
hoppas det går vägen med försäkringen på hondan, som sagt; än är inte den sista idioten född... om man inte ens får ut en liten sketen fjuttbil från en gigantisk parkeringsfick så har man f-n inte på vägen att göra :fakta

Ber om ursäkt för att jag avvek lite oplanerat, passade på att utföra ett familjeärende i sigtuna. Försökte åka ifatt er men jag ringde bais från kalhäll när ni höll på att bryta vid bromma :huvet

Oki då förstår jag det mystiska i det hela :)

Något jag fortfarande undrar över är hur den där gubben och tanten i den amerikanska bilen lyckades få motorstopp 3 gånger :va Har inte sånna bilar automat? :confused:
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det stämmer bra :tummenupp Du borde hänga med någon gång (om du är intresserad av denna typ av körning)

Yep, varit på gång ett flertal gånger men fått små förhinder.
Tänkte stå och vänta nånstans i lördags på att ni kom, men det är väldigt svårt att tajma.

Vad blev det för tempo i lördags?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Yep, varit på gång ett flertal gånger men fått små förhinder.
Tänkte stå och vänta nånstans i lördags på att ni kom, men det är väldigt svårt att tajma.

Vad blev det för tempo i lördags?

Oki :tummenupp Det blev lugnt, förutom på Bogesundsvägen (där alla fick köra i sitt eget tempo så väntade vi i slutet), raksträckorna nära Arlanda och hemvägen och det var vi alla överens om :)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kom igen nu alla... sista körningen i år, slut upp ordentligt eller är alla så tunna så körningen stoppas av lite kyligare luft eller mörker?

Vore kul om vi blev ett gäng denna torsdag med!

(fast två är ju ett gäng det med, -men väldigt litet gäng) :tummenupp

Datum: Torsdag 6:e september.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.00... Fire Up 18.14.

Resväg: Kom med förslag...

Jag ska med på årets sista körning den 6/9:

1. Lynx
2. Tom@s
3.
4.
5.
6.
7.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Kom igen nu alla... sista körningen i år, slut upp ordentligt eller är alla så tunna så körningen stoppas av lite kyligare luft eller mörker?

Vore kul om vi blev ett gäng denna torsdag med!

(fast två är ju ett gäng det med, -men väldigt litet gäng) :tummenupp

Jag måste tyvärr avstå men det beror inte enbart på kylig luft och mörker.
 

Skuggan

Guest
Vill tacka alla för hjälpen vid skogis idag!.. Då min sambos mc blev på backad av en bil.
Hoppas ni hade en trevlig tur i det fina vädret. :tummenupp
Själv fick man stå och vänta på bärgare. :huvet

:mad: Hur f gick det till?? Hur gick det me hojen? /F
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
:mad: Hur f gick det till?? Hur gick det me hojen? /F

Jag var vid tillfället iväg och tankade, men kom tebax previs när det hade hänt nån kan ju rätta min historia om jag har fel.

Person X (medelålders dam) backar full fart utan uppsikt bakåt med en liten fjuttbil modell Y (värd mindre än den drabbade hojen typ) rakt in i en stackares Honda CBF med under 200mil på mätaren. Hojen välter, bromshandtag går av, bromspedalen helskev, fotpinnar åt h-e, repor på toppkåpa, tank, slipon, motor, blinkers osv osv.

Till historien hör även att det var första gången paret med hojen va vid skogis +att de hade åkt från tälje för att va med på lördagens körning. Hojen fick bärgas. Och inte en j-a repa ens på skitbilen Y :mad: :huvet
 

Shit-Break

fd. Jordfräs
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Enskede
Hoj
FZ6-n
Kan ju inte missa sista åket....



Datum: Torsdag 6:e september.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.00... Fire Up 18.14.

Resväg: Kom med förslag...

Jag ska med på årets sista körning den 6/9:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Shit-Break
4.
5.
6.
7.
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Kom igen nu alla... sista körningen i år, slut upp ordentligt eller är alla så tunna så körningen stoppas av lite kyligare luft eller mörker?
Satan!

Här har man börjat nytt jobb som har fest på torsdag... :gnissla

Kom igen nu alla... sista körningen i år, slut upp ordentligt eller är alla så tunna så körningen stoppas av lite kyligare luft eller mörker?

Satan!

Här har man börjat nytt jobb som har fest på torsdag... :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top