Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Satan! Jag missade körningen idag. Snälla säg att det började spöregna lokalt så ni ställde in och flyttade tills imorrn?
 
Vill tacka för en mkt trevlig kväll och härligt vägval! :tummenupp

Och sedan stort tack till er alla som ställde upp för mig! :Bugar Tanken rymmer 17liter och jag fick i 14liter+1liter så det borde varit 2l kvar och reservtanken styrs via vakuum. Mätaren (som man iofs kanske inte bör lita på) visade 2 gröna streck kvar när jag körde (och jag har kört på rött förut).

Utifrån ullis ord nedan (kör gt650) och eftersom startmotorn inte ville vara med direkt från att hojen stannade misstänker jag att min tjepade pass-knapp (helljus) inte var så lyckat. Ber om ursäkt för det :rodnar :gnissla

Sen undrar jag om någon av er har lust att mäta upp laddningen på er hoj. Skulle vilja veta vad ni kommer upp i med lyset på. Min laddning är oroväckande låg & nu förstår jag varför jag inte kan ha två lampor som lyser samtidigt. Den laddar endast 12,8 volt med EN lampa & 13,5 volt UTAN lampa. De är åt helvete....på ren svenska!!!
 
Utifrån ullis ord nedan (kör gt650) och eftersom startmotorn inte ville vara med direkt från att hojen stannade misstänker jag att min tjepade pass-knapp (helljus) inte var så lyckat. Ber om ursäkt för det :rodnar :gnissla

*S* något säger mej att du fått batteritorsk? Lyckades du rulla igång den, eller var det kablar som gällde??
 
Last edited:
Kul att det blev en tur..
Den va trevlig tycker jag.:tummenupp :tummenupp
Hoppas vi ses nästa torsdag oxå..:D
Och ni som inte kunde idag hoppas ni kan nästa vecka,
vi va 14 st som mest:)

Hoppas inte Hyosungen ballar ur nästa repa (du blir inte lämnad).. det gick ju bra när jag tolka honom:yoparty

:hoppa :hoppa
 
*S* något säger mej att du fått batteritorsk? Lyckades du rulla igång den, eller var det kablar som gällde??
Rulla gick inte men galliman styrde upp det hela och putta mig med sin hoj och då gick det. Ja fyfan vad jag ställer till det, skamvrån tills nästa torsdag.
 
Vill tacka för en mkt trevlig kväll och härligt vägval! :tummenupp

Och sedan stort tack till er alla som ställde upp för mig! :Bugar Tanken rymmer 17liter och jag fick i 14liter+1liter så det borde varit 2l kvar och reservtanken styrs via vakuum. Mätaren (som man iofs kanske inte bör lita på) visade 2 gröna streck kvar när jag körde (och jag har kört på rött förut).
Litet tips nolla trip mätarn vid full tank å kolla hur långt du kommer, jag har lärt mig den hårda vägen att INTE lita på tankmätare:D :D
 
Rulla gick inte men galliman styrde upp det hela och putta mig med sin hoj och då gick det. Ja fyfan vad jag ställer till det, skamvrån tills nästa torsdag.

ähh skit i skamvrån allt gick ju kalasbra med lite tolkning...Får tacka för en skit trevlig kväll, brunn slänger nog upp alla bilder lite senare..finns ju en del roliga från soppatorsk delen av rundan haha:tummenupp

Tack för ikväll, syns det gör vi redan nästa vecka!
 
Last edited:
Rulla gick inte men galliman styrde upp det hela och putta mig med sin hoj och då gick det. Ja fyfan vad jag ställer till det, skamvrån tills nästa torsdag.

Där ser man. Ja den hojen e fan hopplös att springa igång. Vi var två som puttade på, en megastor karl som satt på hojen & sprang med sina långa ben på varsin sida (såg jäkligt kul ut hehe) & slutligen "hoppade" han på den när han släppte kopplingen. Provad på 1,2,3:s växel. DÖFÖTT, bakhjulet låste sej bara.

Mät gärna upp vad din laddar, skulle vara intressant att höra vad du kommer upp i. Jag kopplar nog tbx till originallyset om jag iaf bara kan ha en lampa på. Ser lite dumt ut med ett lyse för två lampor, men bara en lampa som lyser. Ser ju ut att vara konstant trasigt, vilket inte är så kul.
Vill du ha både hel & halvlyse samtidigt kan du balansera lysknappen på mitten, om du förstår vad jag menar. Men detta är förmodligen inget att rekommendera under en längre tids körning.

Lite off-topic kan man ju säga :rolleyes:

edit: har jag förstått det rätt om du lyckats med både soppa & batteritorsk? :D
 
Last edited:
ähh skit i skamvrån allt gick ju kalasbra med lite tolkning...Får tacka får en skit trevlig kväll, brunn slänger nog upp alla bilder lite senare..finns ju en del roliga från soppatorsk delen av rundan haha:tummenupp

Tack för ikväll, syns det gör vi redan nästa vecka!
hah ja bilderna kanske räcker.. :D

kungsberga, vart det hjärtat i halsgropen där direkt efter färjan? tur det gick bra! råkade själv ut för grushög mitt i en korsning några veckor sen... :tummenner
 
hah ja bilderna kanske räcker.. :D

kungsberga, vart det hjärtat i halsgropen där direkt efter färjan? tur det gick bra! råkade själv ut för grushög mitt i en korsning några veckor sen... :tummenner

Vart lite snopen men,men.....det gick ju bra !:D

Tackar för en trevlig kväll och hoppas vi får lika bra väder nästa vecka !
 
Där ser man. Ja den hojen e fan hopplös att springa igång. Vi var två som puttade på, en megastor karl som satt på hojen & sprang med sina långa ben på varsin sida (såg jäkligt kul ut hehe) & slutligen "hoppade" han på den när han släppte kopplingen. Provad på 1,2,3:s växel. DÖFÖTT, bakhjulet låste sej bara.

Mät gärna upp vad din laddar, skulle vara intressant att höra vad du kommer upp i. Jag kopplar nog tbx till originallyset om jag iaf bara kan ha en lampa på. Ser lite dumt ut med ett lyse för två lampor, men bara en lampa som lyser. Ser ju ut att vara konstant trasigt, vilket inte är så kul.
Vill du ha både hel & halvlyse samtidigt kan du balansera lysknappen på mitten, om du förstår vad jag menar. Men detta är förmodligen inget att rekommendera under en längre tids körning.

Lite off-topic kan man ju säga :rolleyes:

edit: har jag förstått det rätt om du lyckats med både soppa & batteritorsk? :D
Nej inget mer dubbellyse för mig! Inte enligt "uträkningen" ovan men givetvis ska man ha full tank från start.. :näsblod
 
Tack alla för en rolig tripp och ett extra tack till Viggo som bjöd på en stunds äventyr. Ska bli kul att få se lite bilder på det där!

Jo, hoppas på fint väder te nästa vecka, vore fint med en runda då.
 
Tack för trevlig åkning!
Hoppas inte mitt :arsele var i vägen allt för mycket, var trots allt 1:a gången jag körde fler än 2. Kul va det iaf.

/Mange
 
Tjena!

Tack för en skittrevlig kväll och ett stort tack till turledaren...Tempot va helt ok och jag tror att alla hängde med bra... Bra koll att alla va med hade du oxå... Blev ju även lite extra spänning på slutet när vår "korean" hade fått nog av det lugna tempot och la ner för ett tag... Tur att hojjen startade efter ett tag... Lova Viggo att hänga med nästa gång så vi får skruva lite då oxå :D

Vad säger ni... Tur nästa vecka oxå? Jag uppdaterar förstasidan... Lovar att vara med från start då oxå... Kan vi hyra in samma turledare?

Tror ni att vi blir fler än 20 st då???

/Lynx
 
Tjena!

Tack för en skittrevlig kväll och ett stort tack till turledaren...Tempot va helt ok och jag tror att alla hängde med bra... Bra koll att alla va med hade du oxå... Blev ju även lite extra spänning på slutet när vår "korean" hade fått nog av det lugna tempot och la ner för ett tag... Tur att hojjen startade efter ett tag... Lova Viggo att hänga med nästa gång så vi får skruva lite då oxå :D

Vad säger ni... Tur nästa vecka oxå? Jag uppdaterar förstasidan... Lovar att vara med från start då oxå... Kan vi hyra in samma turledare?

Tror ni att vi blir fler än 20 st då???

/Lynx


Man tackar:tummenupp "dagens turledare"
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top