Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Sitter och funderar på vad Resväg: TBD är!
Kan fan inte fåihop förkortningen!:(
TBD = To Bloody Drive :yoparty

skåningarna kan ju inte bli fler än vi :huvet

Vi är faktiskt redan ett antal Skåningar på våra turer också! :hej

Skånekörningen är en tradition sedan tidigt åttiotal därav det stora antalet hojar! Minns när jag precis tagit mitt hojkort -81 då var vi över hundra genom Malmö city! Sanslöst mäktig känsla! :tummenupp Vi borde ju definitivt ha något liknande här uppe!

Nya däck beställda från hojdäck.se idag. Maxxis Presa sport blev det, har fått uppfattningen att det är helt ok däck.
Har äntligen köpt ny bil dag efter ett rejält arkeologjobb på Blocket, Puh..

Helt otippat :confused: så blev det en Citroen Xantia, med dragkrok, så jag kan åka med släp och köpa nya hojar. :D

Vädret ska hålla i sig hela helgen, tänkte starta hojen och ev ta en tur på fredag (ledig) alt någon dag i helgen om hon startar.

Nån som e sugen att haka på?

Jag plockar ut min hoj nästa fredag, om vädret tillåter dvs. Ooooooo, vad roligt!

Problemet är att stora vägar = Svinkallt
Småvägar = Grus

Men jag måste ut en liten sväng

Dew+'n fick sig en runda idag och med tanke på att de pratar 6 grader på lördag så det blir till att lufta DR'n då. Perfeckt med grushoj när det fortfarande ligger grus på vägarna.

Ännu är det dålig uppslutning på torsdagskörningarna,

så här exakt fem veckor innan den första officiella vårturen.

Förhoppningsvis är det då i april mycket varmare, mindre dragigt åt hals och nacke och händer, mindre improblem med hjälmen, samt mindre grus på vägarna. Solens upp- och nedgång enligt min GPS visar mht. sommartid för torsdag 23/4 [05:13..20:19] jämfört med idag [05:56..17:56]. Detaljer om gryning/skymning visar att det för angiven dag skymmer så sent som kl. 22:04 i Sthlm.

Så här tomt kan det se ut vid (N 59°16.108' E18°05.804'), dvs. vid Skogskyrkogårdens parkering i dag:

Fy fan vad den här årstiden suger! Finns det någon som njuter nu? Alla måste väl vänta på våren....

Var skriver jag på? Japp... det suger hårt. Jag alternerar mellan vädersajter och favoriserar de med högst medeltemperatur för nästkommande vecka...

Värst vad ni gnäller...Våren är ju här nu, har räknat till minst tjugo hojar här ute i Vaxholm, bara på en timme.
Det positiva med vinter är ju att det blir hundra gånger roligare med vår o sommar. Det är lätt att gjort att vänta på nåt hela tiden och samtidigt glömma nuet.

P R E M I Ä R T U R E N

Datum: Torsdag 23:e April 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: 18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD

1. m1cke
2. deMa2
3. Nilax
4. Cruella
5. Dr Bike?
6. Anders R
7. Namnlös
8. Saeco12
9. Dollarkatten
10. Tom@s
11. EQ
12. Doktor Peppar
13.Jimmy.F (Om inte tjejen jobbar natt)
14. Krister (Förutsatt att frugan inte jobbar)
15. Kebabmannen
16. Bladerider
17. Dan08
18. mnrider
19. omega3
20: Ducca
21: Gollum
22: BikerSimba

Då har även jag avklarat första hoj turen för i år..

Bultenpremiär för mig i dag X3:yoparty

Massor av hojar ute, och Bulten i mycket bättre skick än förväntat. Endast några partier med lite blöta efter snösmältning. Lyckades skita ner hojen igen:D ...men att få köra lite kurvor igen efter vintern...who cares:)

Våren är här!!!!!

Startade upp och tog första turen idag, så gott att höra mullret igen. Hoppas på en lång och skön säsong. Imorrn blir det några mil till:yoparty

Premiär avklarad

Hyndan har idag kommit hem, blev väldigt fin. Jag är nöjd. Åkte på en premiärtur runt i trakterna. Äntligen är det åka igen!!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti