Gruppköp - Hatar du att skrapa rutor på bilen?

Vill inte vara ett neggo, men ansluter mig till tvivlarna...
20min á 150W ger 50Wh.... (ger att batteriet bör vara på lite mer än 50/12 = 4,2Ah... säg 5Ah)

Det brukar krävas 2000W i 30min = 1000Wh...
En människokropp avger ca 75W i viloeffekt, ungefär samma som ett värmeljus... sitta naken i bilen i 40 minuter eller ett värmeljus i 40min ger ungefär samma energi som denna pryl.

Men det funkar nog att värma rutan så P-biljetten syns :D

Skall man göra något som funkar så köp en riktig kupévärmare som kan köra på 1000W, ett fritidsbatteri på 100Ah (1200Wh) - ladda med ciggkabel... och en 1000W inverter (12V till 230V)... Finns kanske kupévärmare som drivs på 12V??? (då slipper man den dyra invertern).
Just det - timer åsse (12V eller 230V beroende på tidigare punkt)

Affärsidé...?

/:mattias

Eller så köper man ett hus så man kan dra en vanlig förlängningssladd till en vanlig kupévärmare som är ansluten till en vanlig timer. :banana:banana:banana

Gruppköp på hus lista kanske??:D

Allting är bara spekulationer, beräkningar och gissningar. Eftersom denna ska läggas uppe på instrumentpanelen och blåsa varmluft direkt på vindrutan och inte värma upp hela kupén så tror jag det kan fungera fast den är liten. Det räcker att rutan blir någon plusgrad så lossnar isen.

Någon som känner någon som har en sådan som vet OM den funkar eller ej?

Är det någon som har en liten 12V kupévärmare som jag kan låna?
Typ en sådanhär
För isåfall så kan man ju testa och se ifall 15-20min med en sådan liten fläkt skulle kunna värma rutan tillräckligt.

Last edited:
Finns små värmare som går på 12 v för betydligt mindre pengar. Köpte det till moppen med skåp/kupe på. 2st 150w. satte i ett större bilbatteri. Fixade till en timer som gick på 2 tim innan användning. Generatorn är rätt liten i en sådan där så fick ladda ofta. Det funkade ok... Rutan var imm och isfri men då var det 300w rakt fram på rutan. Det var alltid ok klimat i kupen. Men inte varmt. Var det nollgradigt kunde man ta av sig jackan. -15 var det behagligt med jackan på.

Det funkar säkert jättebra det ni vill köpa om ni inte har förhöga förväntningar.
Vill inte vara ett neggo, men ansluter mig till tvivlarna...
20min á 150W ger 50Wh.... (ger att batteriet bör vara på lite mer än 50/12 = 4,2Ah... säg 5Ah)

Det brukar krävas 2000W i 30min = 1000Wh...
En människokropp avger ca 75W i viloeffekt, ungefär samma som ett värmeljus... sitta naken i bilen i 40 minuter eller ett värmeljus i 40min ger ungefär samma energi som denna pryl.

Men det funkar nog att värma rutan så P-biljetten syns :D

Skall man göra något som funkar så köp en riktig kupévärmare som kan köra på 1000W, ett fritidsbatteri på 100Ah (1200Wh) - ladda med ciggkabel... och en 1000W inverter (12V till 230V)... Finns kanske kupévärmare som drivs på 12V??? (då slipper man den dyra invertern).
Just det - timer åsse (12V eller 230V beroende på tidigare punkt)

Affärsidé...?

/:mattias

Snackade precis med en polare på MSN
"jag har en liknande värmare jag fick ut på mitt förra jobb, framrutan blir mer eller mindre isfri men resten av bilens rutor har man fått skrapa
har bara testat den en morgon"

Han har denna och den har samma specificationer http://www.windowheater.nl/

Jag ska låna och prova. Funkar den bra så beställer jag där det är billigast!

Blir vi minst 5st så får jag ner priset till 525kr/st
Hämtpris hos Mr K. Köps inom EU så inga extra kostnader.

Jag hatar att skrapa rutorna:
1. Mr K
2. Emil
3. Karl
4. Pernilla
5.
osv

Då var allt klar och fixxat. Slutpriset blev 100kr/st för en liknande modell. Stort tack till JTDS :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park