Gruppköp - Hatar du att skrapa rutor på bilen?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har inget strömuttag där jag kan koppla in en kupéfläkt eftersom jag står med bilden nere på gatan. Då såg jag denna:

Batteridriven kupévärmare
Det prisvärda alternativet till dyra kupévärmare. Ange önskad starttid, så är bilen uppvärmd och rutorna isfria när det är dags att köra. Batterierna laddas upp genom cigarettändaruttaget när du kör eller med nätenheten för 230 V. Uppvärmning kan även ske direkt via bilens spänningsnät. Den inbyggda batterivakten kopplar ifrån värmeaggregatet i god tid innan batteriet laddar ur.

Utrustning:

* Drifttid med batteri ca 20 min Inbyggd batterivakt Kan laddas med 12/230 V

Tekniska data:
Mått (LxBxH) 275 x 123 x 75 mm
Effekt 150 W
Driftspänning 12/230 V

Den har alltså ett inbyggt batteri som man laddar men 230V. Man kan oxå använda bilbatteriet om man vill men det skulle inte jag vågat.

http://shop.conrad.se/websale7/BATT...ndex=856072&cat_index=SHOP_AREA_17271_0330001

856072_GB_00_FB.EPS.jpg

Blir vi minst 5st så får jag ner priset till 525kr/st
Hämtpris hos Mr K. Köps inom EU så inga extra kostnader.

Jag hatar att skrapa rutorna:
1. Mr K
2. Emil
3. Karl
4.
5.
6.
osv

Intresse finns men avvaktar ett tag i väntan på besked från företaget om ja får en nya firmabil.

Det kan du fett haja, med nya bilen försvann dieselvärmaren :(

1. Mr K
2. Emil
3. Karl
4.Tusse
5.
6.
osv

Och hej ett extra batteri i den så har man säker drift både morgon och kväll även om man inte hinner ladda den mellan passen.

Typ om man kör en kort bit till jobbet, dvs under 1hr (som det borde ta att ladda den)

Det kan du fett haja, med nya bilen försvann dieselvärmaren :(

1. Mr K
2. Emil
3. Karl
4.Tusse
5.
6.
osv

Och hej ett extra batteri i den så har man säker drift både morgon och kväll även om man inte hinner ladda den mellan passen.

Typ om man kör en kort bit till jobbet, dvs under 1hr (som det borde ta att ladda den)

Jag kommer ta in min på jobb och ladda den med 230V istället. Onödigt att ladda den i bilen.

Intresse finns men avvaktar ett tag i väntan på besked från företaget om ja får en nya firmabil.

När vet du?

Last edited:
Jag kommer ta in min på jobb och ladda den med 230V istället. Onödigt att ladda den i bilen.

När vet du?

150w... Ptja duger säkert gott upp till -10 direkt på framrutan. Men räkna inte med att alla rutor blir isfria eller att bilen känns varm.
Står inget om vad det är för batteri eller liknande. 150w så bör den ju stå på 1timma. Om det är 12v i den så blir det 16Ah minst. Är det bly blir batterierna rätt kass om man suger ut den rejält varje gång och inte laddar med en gång. Men så stort bly är det nog inte med tanke på vikten. Aja, kan man leva med det så funkar den säkert.

150w... Ptja duger säkert gott upp till -10 direkt på framrutan. Men räkna inte med att alla rutor blir isfria eller att bilen känns varm.
Står inget om vad det är för batteri eller liknande. 150w så bör den ju stå på 1timma. Om det är 12v i den så blir det 16Ah minst. Är det bly blir batterierna rätt kass om man suger ut den rejält varje gång och inte laddar med en gång. Men så stort bly är det nog inte med tanke på vikten. Aja, kan man leva med det så funkar den säkert.

Precis. Man ska nog inte lita allt för mycket på att det blir varmt och isfritt. Calix slimline (1200 eller 1800W, kommer inte ihåg vilket) Behöver ungefär 30 minuter för att få framrutan isfri och ganska varmt i kupen när det är -10c. Men funkar det så är det ju en kanongrej!

Hmmmm sant 150w är rätt lite....
Fast kopplad på bilens nät med så kan den gå rätt länge.

Skrapa rutor.. de va länge sen jag gjorde men jag kör juh elbil:D

Vill inte vara ett neggo, men ansluter mig till tvivlarna...
20min á 150W ger 50Wh.... (ger att batteriet bör vara på lite mer än 50/12 = 4,2Ah... säg 5Ah)

Det brukar krävas 2000W i 30min = 1000Wh...
En människokropp avger ca 75W i viloeffekt, ungefär samma som ett värmeljus... sitta naken i bilen i 40 minuter eller ett värmeljus i 40min ger ungefär samma energi som denna pryl.

Men det funkar nog att värma rutan så P-biljetten syns :D

Skall man göra något som funkar så köp en riktig kupévärmare som kan köra på 1000W, ett fritidsbatteri på 100Ah (1200Wh) - ladda med ciggkabel... och en 1000W inverter (12V till 230V)... Finns kanske kupévärmare som drivs på 12V??? (då slipper man den dyra invertern).
Just det - timer åsse (12V eller 230V beroende på tidigare punkt)

Affärsidé...?

/:mattias

Blir vi minst 5st så får jag ner priset till 525kr/st
Hämtpris hos Mr K. Köps inom EU så inga extra kostnader.

1. Mr K
2. Emil
3. Karl
4.
5.

När MICRO bildelar fanns så hade dom något liknande som man ladda upp och även kunde sätta på timer.
Tyvärr är det som Robz skrev.Ingen vidare höjdare.

Spray kan jag dock eventuellt vara intresserad av om den är bra och det fås till nåt prisvärt gruppköp.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park