Gruppköp depåtält

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur ser framsidan ut? Är det dörr (dragkedja typ) så att man kan ha en del uppdragen och resten nedfällt, eller är det bara ett enda "sjok", som man bara kan ha nerfällt eller uppfällt i sin helhet?

MagnusK skrev:
Finns det några bilder med plåtkonstruktionen, tycker mig bara se aluminium?

Överväger fortfarande matrialval men ett 3*4,5m ska det bli
Instämmer med dig !
Märkligt att det skulle en kines till att uppfinna formatet 3 x 4,5 !? (..eller ?)

Jeg ændrer min bestilling til 2 st. Hvis jeg skal overføre penge til din bank-konto, har jeg brug for et iban-nummer.

1. Berra - 2st 3x4.5m RÖD = 4800kr
2. Roy 1st 3x4.5m Gul =2400kr
3. IceQueen - 2st 3x4.5m Blått = 4800 kr
4. wima - 1st 3x6m Röd = 3000 kr
5. Torkel - 1 st 3x4.5m Vitt = 2400 kr (RUSTA style... )
6. Jocke W - 1st 3x4.5m Vitt = 2400 + 300 bussfrakt
7. SUKKI - 1st alu 3x4.5m blått=2400kr kan hämta i gbg(SUKKI alu kostar inte 2400)
8. AleX 1st stål 3x4,5 blått+frakt=2700kr

Kom o tänka på en sak..
Materialet är det typ "typ" eller plast?
fråga nr 2 vad har ni för erfarenhet av att mecka i ett "mörkfärgat" tält blir det kolsvart eller går det o mecka under?

Last edited:
MagnusK skrev:
Finns det några bilder med plåtkonstruktionen, tycker mig bara se aluminium?

Överväger fortfarande matrialval men ett 3*4,5m ska det bli

Jag har lagt ut de bilderna jag har.
Ska försöka fixa en bild på stålramen.

Bingo skrev:
Hur ser framsidan ut? Är det dörr (dragkedja typ) så att man kan ha en del uppdragen och resten nedfällt, eller är det bara ett enda "sjok", som man bara kan ha nerfällt eller uppfällt i sin helhet?

Svar på måndag, alt tisdag.

AleX skrev:
Kom o tänka på en sak..
Materialet är det typ "typ" eller plast?
fråga nr 2 vad har ni för erfarenhet av att mecka i ett "mörkfärgat" tält blir det kolsvart eller går det o mecka under?

Vävd polyester, dvs tygliknande.

Fixar till listan...

7. SUKKI - 1st alu 3x4.5m blått=2400kr kan hämta i gbg(SUKKI alu kostar inte 2400)
8. AleX 1st stål 3x4.5m blått+frakt=2700kr
9. negit 1st stål 3x4.5m blått+frakt=2700kr

negnit skrev:
Flextents.se har nästan likadana,där finns det bilder på plåt.
Tack Berra för att du inte tar samma provisions som Flextents.se gör, hos dom är det nästan det tre dubbla priset...

10. #Putte# 1st stål 3*6m rött=3000kr

AaaNaa skrev:
Tjo Berra.

Undrar vad priset ligger på Hexagonal tälten..

N

Hexagonaltält, stål, varje sida 2m bred, kostar 3000kr inklusive väggar.
Hexagonaltält, alu, varje sida 2.9m bred, kostar 7800kr inklusive väggar.

Arean ökar ganska kraftigt vid 1m bredare sida.

Funderade nu över höjden på dessa? går de att justera?
isåfall hur lång är min o max? och hur långa är tygsidorna?

Hej

Jag tar gärna ett tält också.
Undrar lite bara om hur ni tar hem dom och hur lång tid det tar?
Skickas det i kontainer där det finns andras varor också så brukar det dröja ganska länge innan man får hem grejerna, ibland 2-3månader ute till sjöss.

Men om ni vill ha hjälp med frakten och ev. om folk vill ha kvitto så skulle jag kunna ta det på mitt företag.

Fördelar: Jag beställer snart ny kontainer med minimotos etc. från Kina och isf kommer grejerna hem ganska fort. Ca. 6 veckor från beställning.
Fördel2: Jag tar in dom på mitt importföretag och kan således ge folk kvitto så at man kan dra av momsen om det skulle behövas.

Ivf som hlest så skall jag ha ett 3x6m i ALU.

Mvh Rejvis

11. Rejvis 1st ALU 3x6m blått= 3000kr + 800kr

Ravetrancer skrev:
Hej

Jag tar gärna ett tält också.
Undrar lite bara om hur ni tar hem dom och hur lång tid det tar?
Skickas det i kontainer där det finns andras varor också så brukar det dröja ganska länge innan man får hem grejerna, ibland 2-3månader ute till sjöss.

Leveranstid i Kina är 10 dagar och uppskattad båtfrakt är 26 dagar så vi är lite sent ute för Anderstorp…

AleX skrev:
Leveranstid i Kina är 10 dagar och uppskattad båtfrakt är 26 dagar så vi är lite sent ute för Anderstorp…
har fortfarande inte sett en båt som kommit inom 26dagar från Kina.
Och jag beställde 2 st hojar en gång med båt, det tog 2.5 månader innan dom kom, trots att dom sa att det skulle ta ca 30dagar, samma med polarna, dom väntade i 3 månader.
Saken är att skeppar man med andras beställningar så blir det en blandad container och dom har låg prioritet på omlastningar mm.
Sen när det lastas om så skall dom hitta en container som det skall få plats i och det brukar ta tid.

Så tiderna dom uppger är snarare en hel container och inte styckegods.

Jag ville bara erbjuda min hjälp liksom och inte ta över, för kommer det med min container så funkar tiderna och man kan få ett kvitto fån mitt företag dessutom.

Tyckte det var schyssta fördelar

Mvh Rejvis

11. Rejvis 1st ALU 3x6m blått= 3000kr + 800kr
12. Knixen 1 st ALU 3x4.5 m Blått= 2400 +800 kr (Kan hämta i GBG)

Hej!

Vi har fått problem med tälten!
Vår avsikt med gruppköpet var att kunna erbjuda lägsta pris för ett bra tält och samtidigt ge tävlande och depåbesökare ett ännu attraktivare depåområde.

I våra kontakter med Kinaföretaget har vi hela tiden påpekat behovet av snabb leverans och att vår beställning kommer fredag den 24:e mars. Vi har fått bekräftelse på att tillverkningstiden i Kina är 10 dagar och att båtfrakten är 28 dagar till Göteborg ( inte 26 som vi först informerats om ) oavsett om köpet handlar om en hel 20 fots container eller del i container. Under gårdagen bekräftades möjligheterna att hämta tältleveransen i Rotterdam, vilket vi var beredda att göra för att spara en vecka.

Som ni förstår är Kinaföretaget väl medvetna om vår tidspress. Tyvärr innehöll morgonens e-post ett meddelande att man nu fått några riktigt stora orders och då den här tiden på året är den mest hektiska klarar man inte av att leverera vår kommande beställning på den tidpunkt vi diskuterat. Vi uppskattar Kinaföretagets uppriktiga och ärliga agerande även om det ställer till problem för oss.

Team Berra Racing är ledsna för den uppkomna situationen men kan inte göra mer än att be om ursäkt för svikna förhoppningar. Vi har lagt ned ett stort ideellt arbete på gruppköpet och tycker det vore synd om det hela skulle rinna ut i sanden. Många av dem som tecknat order uppger att de redan har ett tält men att detta är för litet, för tungt eller krångligt att hantera.
Situationen är nu sådan att några tält kan inte levereras under våren utan först vid tävlingsuppehållet i sommar. Vi kontaktar samtliga som tecknat order om de vill stå kvar för sommarleverans eller avboka. De som betalat in och avbokar får naturligtvis tillbaka hela beloppet. Har vi tillräckligt många som står kvar med sin beställning läggs denna nu en vecka senare, alltså fredag 31:e mars för att garantera Kinaföretaget tillräcklig framförhållning. Köpet görs som meddelats tidigare med rembursförfarande vilket innebär att leverantören måste hålla avtalat tidsschema för att få ut sin ersättning.

Roadracinghälsningar Team Berra Racing

Berra skrev:
Hej!

Vi har fått problem med tälten!
Vår avsikt med gruppköpet var att kunna erbjuda lägsta pris för ett bra tält och samtidigt ge tävlande och depåbesökare ett ännu attraktivare depåområde.

I våra kontakter med Kinaföretaget har vi hela tiden påpekat behovet av snabb leverans och att vår beställning kommer fredag den 24:e mars. Vi har fått bekräftelse på att tillverkningstiden i Kina är 10 dagar och att båtfrakten är 28 dagar till Göteborg ( inte 26 som vi först informerats om ) oavsett om köpet handlar om en hel 20 fots container eller del i container. Under gårdagen bekräftades möjligheterna att hämta tältleveransen i Rotterdam, vilket vi var beredda att göra för att spara en vecka.

Som ni förstår är Kinaföretaget väl medvetna om vår tidspress. Tyvärr innehöll morgonens e-post ett meddelande att man nu fått några riktigt stora orders och då den här tiden på året är den mest hektiska klarar man inte av att leverera vår kommande beställning på den tidpunkt vi diskuterat. Vi uppskattar Kinaföretagets uppriktiga och ärliga agerande även om det ställer till problem för oss.

Team Berra Racing är ledsna för den uppkomna situationen men kan inte göra mer än att be om ursäkt för svikna förhoppningar. Vi har lagt ned ett stort ideellt arbete på gruppköpet och tycker det vore synd om det hela skulle rinna ut i sanden. Många av dem som tecknat order uppger att de redan har ett tält men att detta är för litet, för tungt eller krångligt att hantera.
Situationen är nu sådan att några tält kan inte levereras under våren utan först vid tävlingsuppehållet i sommar. Vi kontaktar samtliga som tecknat order om de vill stå kvar för sommarleverans eller avboka. De som betalat in och avbokar får naturligtvis tillbaka hela beloppet. Har vi tillräckligt många som står kvar med sin beställning läggs denna nu en vecka senare, alltså fredag 31:e mars för att garantera Kinaföretaget tillräcklig framförhållning. Köpet görs som meddelats tidigare med rembursförfarande vilket innebär att leverantören måste hålla avtalat tidsschema för att få ut sin ersättning.

Roadracinghälsningar Team Berra Racing
jag står kvar vid min beställning,man kan kanske ha ett billigt Rusta så länge eller om det finns nån sp förare som har plats tillövers.(gäller mest vid kasst väder)

Du kan tema med mig, om Du har nitiskt ordning... :D behöver hjälp att meka upp mitt Rusta. Brukar ta fram till sent på tor innan det är uppe. :huvet

Hade hoppats mycket på Kina-tältet -snabbt att få upp som sagt..å ösregna lär det ju göra.

Y

negnit skrev:
jag står kvar vid min beställning,man kan kanske ha ett billigt Rusta så länge eller om det finns nån sp förare som har plats tillövers.(gäller mest vid kasst väder)

Jag står kvar :) ett sånt toppenerbjudande kan man inte bara hoppa av inte :fatta!

Edit: Jag heter AleX:rodnar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...