Gruppköp däck

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Antar att många av oss kommer behöva sko om i sommar och tänkte kolla om vi skulle gå samman och försöka få ett bra pris på de vanliga dimensionerna.

Finns det något intresse? Är det någon som har bra kontakter i däckbranchen?

/Felix

Inte omöjligt att jag kan ordna bra priser på däck genom BGF (Borås GatbilsFörening). De har tydligen raggat tag på någon handlare som kan ta hem allt man vill ha, även MC-däck. Jag har gjort lite efterfrågningar om pris, men inget defenitivt besked har getts ännu.

McB skrev:
Inte omöjligt att jag kan ordna bra priser på däck genom BGF (Borås GatbilsFörening). De har tydligen raggat tag på någon handlare som kan ta hem allt man vill ha, även MC-däck. Jag har gjort lite efterfrågningar om pris, men inget defenitivt besked har getts ännu.

count me in.

är det någon fara att köpa däck som är två år gamla?.. men helt nya?

Chille skrev:
count me in.

Har dom legat i solen skulle inte ja köpa iaf... :hihi
Vet ärligt talat inte..... Men jag skulle nog hellre köpa nytt! Snackas ju en del om att gummit blir kasst efter ett tag...

Chille skrev:
count me in.

Borde inte vara någon fara om de är lagrade på rätt sätt. Förutom att du kanske kan behöva en lite längre inkörningsperiod än vanligt.

Är det inte bättre att vi ringer direkt till ProImp???
Kanske kan få hyfsad rabatt.....

Varför rekommenderar du inte Avon, Mackbe?

Finns nån möjlighet att hänga på et gruppköp trots att man är från L.A (Landvetter)?

Lite gaydimension har jag ju iofs, så det är väl rökt ändå =(

McB skrev:
ProImp säljer tyvärr bara Avon. Inget jag rekommenderar.

Vilket märke hade du velat ha då????
I såfall kanske man kan kontakta Lugnets Motor, dom har både Avon och Metzler....

ja har lite kontakter inom däck... tror vi kan få köpa slicks av en å då e dom troloigen väldigt slitna i ytterkant men super fina i mitten, bara å inföskaffa en skärare så blir inte farbror blå så arga heller...

Märken som föredras är Pirelli och Metzeler. Det finns en anledning till varför 99% av roadracingförare använder dem.

Dock, som jag har sagt tidigare i tråden, så har jag ett mycket förmånligt erbjudande på gång. Jag kan inte lämna några siffror svart på vitt idag, men rykten om inköpspris + 10% påslag har kommit från pålitliga källor. Vi snackar alltså BILLIGT!

Tänk på "upphettnings tiden" på slicks... Passar nog inte så bra på gata... Kan nog på sin höjd komma upp i halva arbets tempen om man inte nu börnar eller åker på Rossi-ställ hela tiden.... Kan bli haaaalt! :rolleyes:

Grabbar, jag behöver med nytt däck.

Vad menas med "gaydimension" som nån skrev? Jag har 160#60#17.

Vägra vurpa skrev:
Grabbar, jag behöver med nytt däck.

Vad menas med "gaydimension" som nån skrev? Jag har 160#60#17.
Gaydimension är om man har smalare än 180 bak, har man 190 är man grymt hetero och får alla brudar :D

Nädå, hållundan menar att han har smala däck och ibland är det lite krångligare att komma över bra däck i dessa dimensioner!

/F

Felix skrev:
Gaydimension är om man har smalare än 180 bak, har man 190 är man grymt hetero och får alla brudar :D

Nädå, hållundan menar att han har smala däck och ibland är det lite krångligare att komma över bra däck i dessa dimensioner!

/F
Näe, eller jo... Jag menar att jag har 18 tum. Bara för att det är nån jävla fix-grej som jappsen tyckte va fräckt under tidigt 90-tal... Typ...

Jag vill ha 160/60*18" Det är för mig gaydimension...

Och ja! Man får brudar med den dimensionen oxå :fakta... Fråga UnderDOG. Vi blev uppraggade idag :slicka

:banana

Hållundan: Förresten, jag har nog också 18 tums...

Felix: Jahapp, då blir det gaydimension då.. :D

När får vi reda på priset?

Vägra vurpa skrev:
När får vi reda på priset?

Troligtvis nästa vecka, men jag kan inte lämna några säkra besked. Jag meddelar er så fort jag får information, så får vi se om det finns något intresse då.

McB skrev:
Troligtvis nästa vecka, men jag kan inte lämna några säkra besked. Jag meddelar er så fort jag får information, så får vi se om det finns något intresse då.
Låter bra!!! :tummenupp

Edit: Säger jag å tror på fullaste allvar att jag får vara med på gruppköp :3freak :hihi

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...