Grumlig olja

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Kan fett orsaka grumlig olja ?
Har bytt en tätning i vattenpumpen på min Husa 650, så man skulle ju tro att jag har klantat till det och pajat tätningen vid montering, men skvallerhålet vid den tätningen är knustorrt, och jag kan inte fatta hur det skulle kunna komma vatten i oljan utan att det först läcker där ?? Dessutom verkar vatten-nivån konstant.

Men nu kom jag på att jag använde en del fett bakom transmissionskåpan, bland annat för att hålla en o-ring på plats.

Nån som har idéer om detta i allmänhet ?

Ha de gött / Anders

Hur många oljebyten har det gått sen du bytte packboxen?

Fräd skrev:
Hur många oljebyten har det gått sen du bytte packboxen?

Jag har alltså precis bytt packboxen, det är väl mest därför jag tror att det har med detta att göra, annars kan ju grumlig olja / vatten i oljan bero på flera saker, men det var alltså så att när jag skruvade ihop efter att ha bytt, och sen provstartade, så blev oljan grumlig men skvallerhålet var torrt.

Sen har jag iofs bytt oljan en gång efter provstarten för att se om det gjorde skillnad, och möjligen blev oljan den gången något mindre grumlig, men fortfarande definitivt grumlig.

AndersD skrev:
Jag har alltså precis bytt packboxen, det är väl mest därför jag tror att det har med detta att göra, annars kan ju grumlig olja / vatten i oljan bero på flera saker, men det var alltså så att när jag skruvade ihop efter att ha bytt, och sen provstartade, så blev oljan grumlig men skvallerhålet var torrt.

Sen har jag iofs bytt oljan en gång efter provstarten för att se om det gjorde skillnad, och möjligen blev oljan den gången något mindre grumlig, men fortfarande definitivt grumlig.

Okey, jag funderade nämligen på om det fanns väldigt mycket vatten kvar där inne :va

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret