Grovt nerskitade grenrör vad göra?

messier11

rookie
Gick med
13 Mar 2007
Hoj
yamaha
Hejsan!
Jag har kört i regn efter grusväg och inte tvättat omgående, föjden blev att det brände in och blev fläckar på grenröret(jag har en fz6).
Har just provat att polera med autosol men det sitter jättehårt och är svårt att komma åt med både trasa och maskin.
Hur vet jag om jag har ett kromat grenrör och kan jag använda svinto?
Tacksam för tips! (jag har sökt utan att finna:D)

Jag körde svinto på min fz6 som jag hade och det höll.
Vet inte hur jävla nyttigt det är i längden dock men nog fungerar det allt.

Ok verkar vettigt jag ska prova med svinto, det ser förjä... ut nu kommer nog att vara mer noga på att tvätta efter riktiga "skitfärder" hädanefter

Fråga: Är det några packningar eller liknande som går sönder om man plockar av grenröret på en Fazer 1000 (R1-motor ska det vara) eller är det bara att köra på?

På en sån hoj är det inte kromade grenrör. Kromade grenrör sitter det på glidare. Och kanske till och med dubbelväggiga för att de inte ska bli missfärgade av värme.

Grovt förenklat.

Jag har oxå fått lite inbränningar på min ljuddämpare efter jag la över presenningen innan de hunnit kyla av sig :S
Vet inte vad det är för finish på mina dämpare, så undrar om man vågar sig på svinto :va

Just min trådstöldsfråga var ifall det lätt blir otätt mellan topp och grenrör ifall man tar isär.
Behöver man köpa någon sotningssats?

Brukar som regel gå att plocka av utan att man behöver byta packningar.
Skulle dom ändå behöva bytas så är det ingen förmögenhet.

Det är inte pengarna, det är tillgängligheten på packningar.
Att kunna handla delar över disk är en utopi i min värld, de stänger innan jag hinner fram.

Men tackar. Kollektorn verkar bultad i motorn eller ramen undertill?
Hur är det med EXUP-maskiner? Sitter det någon stötstång eller något annat man måste vara rädd om?

Det är inte pengarna, det är tillgängligheten på packningar.
Att kunna handla delar över disk är en utopi i min värld, de stänger innan jag hinner fram.

Men tackar. Kollektorn verkar bultad i motorn eller ramen undertill?
Hur är det med EXUP-maskiner? Sitter det någon stötstång eller något annat man måste vara rädd om?

En baggis. Tillmötesgående firmor lägger i kuvert med lite kartong på ömse sidor och postar.

När du monterar kan du kladda dit dem med en gnutta fett så de håller sig på plats. Bra för blodtrycket....

Fel grej att snåla på för en obetydlig vinning.

ugnsrengöring funkar också bra på inbränd olja

Är det inte rostfria rör tro?går ju att polera till hur blankt som helst:)går bra med svinto med,jag tog bort grenrören på min yamaha,dom var alldeles gula ingen packning.kona!jag smetade på autosol och körde med maskin,voila:banana

avgassystem.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...