Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Ska du göra en Stelland Egeland modell med massa drev o grunkor :kär

Fast såklart i hojens stil.
hulster_8_valve.JPG

Inte drev utan vajrar excentrar o smäckra kulleder

Nått i stil med kamnock å rullvippa?

>Jag tänker ställa ut hojen på norrtälje. Det innebär att jag fått lägga på ett helt lass med remmar. För att få ställa ut hojen så måste man kunna köra fram till utställningsplatsen. Oprövad förgasare och oprövad tändning. :gnissla

Nu idagarna har jag renoverat nye förgasarn, blästrat o polerat, Bytt förgasarfläns på insuget.
DSC_1064_zpso2njkqpz.jpg

>Jag tänker ställa ut hojen på norrtälje. Det innebär att jag fått lägga på ett helt lass med remmar. För att få ställa ut hojen så måste man kunna köra fram till utställningsplatsen. Oprövad förgasare och oprövad tändning. :gnissla

HELA VÄGEN:hihi

Hmmm. Jag har föe avsikt att göra en liten service på min moped "snart":va Men tiden brukar juh rinna.........
Men det kan dyka upp en Triumph nära dig:hej. Är det nått jag ev kan fixa för att underlätta din vedtransport?

Om du får igång trajan imorrgon så kan du få morsa på johansson med. Han skulle titta in över dan

Fasen hadde vart trevligt! Men kom hem nyss:huvet
Kom ju på att jag får åka upp till dina trakter ändå. Har visst en sprucken tspole:gnisslab

Det panikmeckas för fullt här.
Tyvärr så verker murphy hittat tillbaks.

Härom dan när jag skulle svetsa så var gasen redan på, och allt hade redan läckt ut.
Dagen efter grundlackade jag skärmen på jobbet, Ute på parkeringen tappade jag den i asfalten.
Idag skulle jag provstarta, då läckte förgasarn,
Och bensintanken.
Men starta det gjorde den iaf ....INTE!

To be continued into eternity....

Jag har inget bra trix för att bli av med Murphy, men hejar på dig. Det verkar som ju mer bråttom man har desto mer hittar den däringa Murphen på......
Håller alla tummar att du hinner .

Va nästan hemma hos dig idag.
Hadde plånboken vart full så kunde bagaget lätt blivit fullpackat i godisaffären, och ännu flera projekt hemma:kär
Börjar få lite galna ideer om min laverda motor:crash

Va nästan hemma hos dig idag.
Hadde plånboken vart full så kunde bagaget lätt blivit fullpackat i godisaffären, och ännu flera projekt hemma:kär
Börjar få lite galna ideer om min laverda motor:crash
Har du en laverdatrippel är det ju nästan lag på att kompressormata.

Gårdagen började med cykeln hade svettats ut a0.5l hästkraftter över mitt lyftbord. Oljepmpen är nog inte tät o då fylls motorn med all olja från tanken

Efter att ha betat av diverse småsaker.
Väcktes hon till liv. Jävlar vad det rök när hela skiten är nedkladdat med olja. Den här gången med...

Sen tog jag en liten tur som var relativt händelselös förutom att jag körde på min egen bil o bröt av insugstratten :banana

Ahh näzten smärtfritt då:hej
Det är ju inte så långt kvar nu. Good luck i Tälje..
Själv skall jag parta i Norje som vanligt:yoparty

Sista förberdelserna inför avresa till norrtälje.
Provstarten gick bra, startade på första kicken. Tyvärr hade jag inget oljetryck.
Det visade sig att skiten bakom styret hade kopplat oljematarslangen till oljereturpumpen.

Tur att åratal av meck med hemkokta hojar har lärt mig att vara anal gällande oljetryck.

Nu har vi lastat vårt skrot på en pickup och imorgon kväll styr vi kosan söderut mot kalifatet. Ses i Norrköping Jon!:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT