Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Hade du skrivit en bok så hade jag köpt den.
Sättet du uttrycker dig i skrift är fängslande :yoparty
 
Alla som kan gissa vad denna setat på får en bajsblöja på posten:banana
DSC_0992.jpgDSC_0994.jpgDSC_0993.jpg
Det står schebler på fuggen och den har en backventil mekanism som om det hade varit en snarkventilfunktion
 
Fan vilka sjuka jävlar. här hotar man med att skicka bajsblöjor till folk som gissar osså börjar folk gissa i hopp en blöja på posten:hihi

förmodat rätt svar skall var harley modell JD
img_90091-1024x682.jpg
 
Det kanske insåg att det är skillnad på potenta bilar o potenta hojar:D
Det krävs ju liite mer att hålla fullt på hoj....:glömdet
 
Asså jag vill ju ha din hoj. Sådär löjligt mycket. Men hur funkar det med besiktning?
Sen så vette faen om jag ska ha turbohoj i storstan...:gnissla
 
ni pratar nog om olika hojar. Fullt förståligt när det pratas turbohoj i kompressorhojstråden.
 
Så nu är styret klart. Mässingslött fast i riserserna och ytbehandlat precis som megafonerna med olja o gassvets. Skrotnisses tjärband till handtagen blev pricken över i. Jag är nöjd:tummenupp

DSC_0959.jpgDSC_0958.jpgDSC_0957.jpg
 
Har börjat små fnula på fotpinns o pedal arrangemang. Mina gamla pedaler ser klumpiga ut så det ser ut som det blir ett eget delprojekt att hamra ut ett schysst set pedaler o pinnar som inte skämmer ut sig.
Nu skymmde kopplingspedalen halva kompressordrivningen:gnissla
 
För att hålla lite styrfart i byggandet så satte jag upp en 2 do list i garaget.
Det är ju så lätt att vaggas in i känslan
1. det är såååå långt kvar till nästa sommar så jag behöver inget göra nu
2. det är ju "bara" det o det kvar plus lite små skit som tar nån kväll. Så det är luuuugnt.

Sen står man där i slutet av maj med en krokig vevaxel i ena näven o en näve rostiga ekrar i andra näven, o undrar vart fan tog vintern vägen??!

20 punkter blev det.
Mest små grejer men det ska göras det med.
Jag har bockat av 2½ och kommit på 4 nya så jag ligger 21½ nu

Först ut var att svetsa om förgasarinsuget.
Förgasarn hade en sidolutning som gjorde att flottören inte hängde rakt utan stängde soppatillförseln. Nu hänger den rakt men förgasarn pekar nån eller några grader bakåt.
Har inte bestämt mig för om det är av betydelse varken funktionellt eller estetiskt.

Egentligen borde den vinklas 45grader framåt eller så för det är sannolikt att jag kommer drabbas av ejektorverkan vid högre farter med nuvarande arrangemang.
Men det kanske är ett icke problem för mitt höger knä sitter ivägen o skapar turbulens som lämnar mina aerodynamikkunskaper därhän.

Har även tagit tag i surdegar i garaget.
Jag drog fram luft till svarven och till luftslangvindan vid porten.

Sjukt nöjd med att slippa dra 8m slang över golvet bestående av 4st korta slangar varje gång man ville blåsa bort en spåna. Även pumpa bilparken som lider av den kroniska åkomman pyspunka blir ett sant nöje:tuttar

Nästa grej blir att dra en 25amp kabel till svetsbordet så man slipper ha kablar över golvet liggandes i svarvspån så fort man ska lägga en loppa.
 
DEtaljer detaljer...
DSC_0967.jpgDSC_0969.jpgStyrändspluggar samt en soppakran av nån VVS pryl funnen i en kamrats bra o ha låda:fyllisar
 
162.jpg167.jpg168.jpg169.jpg170.jpgJag var på A-bombers träffen idag. För lite inspiration o connectande med likasinnade.
Det som stod ut mest var en panna bobber med Dubbelförgasararrangemang rätt in i toparna samt en uberklurigt sekvensiellt kopplings/växelarrangemang172.jpg173.jpg174.jpgHar spenderat resten av dagen med klura ut hur det funkar samt hur jag ska kunna bygga ett eget.
 
Last edited:
[/QUOTE]-Hjälper du pappa duka av bordet innan vi dukar fram frukosten?
-.Visst.
-Pappa, vad är det här?
-Det är jordnötter, ett sorts pappagodis, vill du smaka?
-Jovisst.
-det var ju gott!!
-Här har du 3 till men sen räcker det före frukost.

Men vi sket i frukost.
Och allt annat vi hade tänkt göra resten av dagen.
Vi tog en helikopter till sjukhuset och läste totte badar 6ggr och aja baja alfons åberg 10ggr och drack saft.
Sen åt vi köttbullar o åkte hem:gnissla
Hela dagen var det nån som sa -Aja baja pappa jonesy!!!DSC_0996.jpg
 
Djeflar! Skönt att det gick väl, jordnötter är knepiga. Lite som fruns, frestande, merbegärskapande och helt livsfarliga i bakgrunden.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top