Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Idag tog jag tag i tändningen igen. Tack jörg för din fina länk, men jag kände att det nog var daxs att göra det som det ska göras. dvs gradskiva, multimeter o klockstativ.
Att mäta är att veta, som flickan sa...

Jag har arrangerat det hela så snyggt att magneten inte går att lyfta bort utan att plocka bort registerkåpan så det blir x antal ggr att skjuva på den fram o tillbaka. Fast man kan bara dra ut den ca8mm sen måste man kika om inte främre avgaskammen ska följa med och i så fall peta den tillbaks med skruvmejsel.
Lätt att glömma ca var 3:E gång:gnissla
Då får man jävlas i 20min för att få dit den igen

Hursom, nu öppnar magneten i advanced position på 30g enligt manual.

Och med mina nya utslagsbegränsare i form av en "dansk" guldtia o 3delar bonnmeck så är retard position 45g, helt enligt det som stod i 45 performance book.
Stod o stod, stod mellan raderna iaf.

Förut gick den bra på betydligt mer förtändning (okänt hur mycket)vilket jag tolkar som ett ytterligare tecken på att hojen gått väldigt fett.
-???!
-Jo, turbohojen gick av klåpskruvar anledning på ca 56g förtändning Och då var jag tvungen att gå upp på huvudmunstycket från 115 till 140 innan den gick rent över hela registret. Dock gav den inte rätta knuffen för det:brinnerup

nästa gång bultar jag dit locken, när nu det kan tänkas bli...
 

Bifogat

  • DSC02276.jpg
    DSC02276.jpg
    239.4 KB · Visningar: 202
  • DSC02273.jpg
    DSC02273.jpg
    251.4 KB · Visningar: 1,365
Last edited:
Så där ja, krypsteg sakta framåt.
Det blev ett riktigt FAIL när hd konstruerade sina topplocksbult. Bulten är 7/16 skallen 9/16 dvs den radiella skillnade mellan skalle o skaft bara är 1/16"! (ca 1.5mm)
Hade skallen övergått till en rund bricka i botten eller haft betydligt större skalle hade det inte varit några problem.
nu borrar skallen ner sig i brickan vilket skapar en massa bonus friktion vilket gör att man inte har en aning om den faktiska klämkraften. Härdade brickor hade varit bra, men en halvdan lösning av grundproblemet.
 

Bifogat

  • DSC02278.jpg
    DSC02278.jpg
    255.2 KB · Visningar: 214
Last edited:
Ser fint ut =)

Men hörrududu, det var väl ingen dansk tia :tungan


OT: Jobbade du på Tibnor, tänkte handla lite rör för stag till kåpglas.
Är det bara o vandra in:va
 
Ser fint ut =)

Men hörrududu, det var väl ingen dansk tia :tungan


OT: Jobbade du på Tibnor, tänkte handla lite rör för stag till kåpglas.
Är det bara o vandra in:va

Insinuerar du lille vän, att JAG skulle förstöra statens egendom meddelst borrmaskin:fatta!

Japp det är bara att knalla in, men jag jobbar ju iofs inte där.
 
Insinuerar du lille vän, att JAG skulle förstöra statens egendom meddelst borrmaskin:fatta!

Japp det är bara att knalla in, men jag jobbar ju iofs inte där.

Du kan vara lugn, det är inte statens egendom längre.
Nu får du elda o borra pengar hur mycket du vill :)

Kanon :tummenupp
 
Du kan vara lugn, det är inte statens egendom längre.
Nu får du elda o borra pengar hur mycket du vill :)

Kanon :tummenupp

Själva pengen, pappret, myntet etc är alltid statens egendom.
Hur många du har är bara symboler för din faktiska köpkraft.
Skitsamma, den fysiska valutan är nog snart ett minne blott.

Hoppas tibnor uddevalla ar lika hyvens som stålhandlarna i trollhättan.

Btw räkna inte med att tibnor tar kort för det gör inte tex stålhandlarna.
 
Själva pengen, pappret, myntet etc är alltid statens egendom.
Hur många du har är bara symboler för din faktiska köpkraft.
Skitsamma, den fysiska valutan är nog snart ett minne blott.

Hoppas tibnor uddevalla ar lika hyvens som stålhandlarna i trollhättan.

Btw räkna inte med att tibnor tar kort för det gör inte tex stålhandlarna.

Jag tror inte Tibnor finns i Uddevalla så jag tänkte isf åka till trollhättan :D
Okejm det kan vara bra att veta, jag använder kort 9 av 8 ggr :va

Pengar slutade vara statens egendom 1980
 
va fan, har det gått och blivigt 1981 bara sådär utan att nån har sagt till, nu igen:6surkart
 
Sådär ja!

Lackarn höll vad han lova.:tummenupp
Dessutom exxakt som jag ville ha det. Fast han tyckte att jag inte kunde ha röd som huvudfärg utan att minst bakskärmen var röd med.

Fakk it!, Så lackas ju alla hojar enligt den mall som är "rätt".
Utan att ha haft möjlighet att känna in helhetsintrycket ordentligt, så känns det jävligt bra:yoparty

Kamrablixten och garagets döda sjukhusbelysning gör tyvärr inte lacken rättvisa:gnissla
 

Bifogat

  • DSC02282.jpg
    DSC02282.jpg
    241.3 KB · Visningar: 393
  • DSC02284.jpg
    DSC02284.jpg
    243.8 KB · Visningar: 405
Fint som kokain som vi säger i storstan !:tummenupp
 
Sådär ja!

Lackarn höll vad han lova.:tummenupp
Dessutom exxakt som jag ville ha det. Fast han tyckte att jag inte kunde ha röd som huvudfärg utan att minst bakskärmen var röd med.

Fakk it!, Så lackas ju alla hojar enligt den mall som är "rätt".
Utan att ha haft möjlighet att känna in helhetsintrycket ordentligt, så känns det jävligt bra:yoparty

Kamrablixten och garagets döda sjukhusbelysning gör tyvärr inte lacken rättvisa:gnissla

Riktigt snyggt. :Bugar
 
Satan i gatan så helrätt den hojen blev!

Precis som jag ville ha den, när skickar du upp den?
 
Helt rätt med bara röd tank.
För ärligt.. vem vill stirra på en bakskärm =/

Kalas snygg
 
Svart framskärm sen?
Sitter du gott på den sadeln? Jevla fråga egentligen, skit samma...

Cool är den!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top