Grossglockner. Värt pengarna?

Är ni där och funderar på OM? Sweet lord bajeesus, åk igenom bara. Lukta på högmyrarna. Lätt värt det. Tar bärspengarna slut så får vi väl starta en insamling!

Är det detta som är den vägen vi pratar om här.
Google Maps

Ja fast det är inte hela vägen som är Grossglockner hochalp strasse. Till själva Grossglockner är det av avstickare som jag inte ser på maps. Men i rondell ska man rakt fram när man är på väg ner igen från Zell am See.

Var där i somras och har fått alp-sjukan som alla andra.

Är ni där och funderar på OM? Sweet lord bajeesus, åk igenom bara. Lukta på högmyrarna. Lätt värt det. Tar bärspengarna slut så får vi väl starta en insamling!

PM:ar mitt kontonummer. Priset har stigit till 23 euro och vi är törstiga :gnissla
Hittade inga myror att sniffa på men det var en trevlig väg :)

Dolomiterna lät som en bra plan

Grossglockner avklarat! Om jag ska vara helt ärlig så kändes det aningen överreklamerat dock. Utsikten var fin, men ganska många vägar här i krokarna är faktiskt minst lika kul att köra, dessutom var det ju en jävla massa trafik... 23€ per person för lite utsikt kändes inte helt värt, åtminstone inte då jag brukar spendera någon eller några veckor om året i Österrike och liksom har sett det förr. Hade det varit första gången här hade det nog varit mer värt. Kul var det dock, även om vi inte kunde köra upp sista biten vid edelweiss pga en räddningshelikopter som behövt landa längre upp på den vägen.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back