Grisen (xr650r) startar inte!

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Har precis mekat i rätt huvud och lågfartsmunstycken i grisen då de var alldeles för små (strypning). Men nu vill den inte starta, och jag förstår inte vad som är fel. Det kommer bensin till förgasaren, och den flödar inte. Dock så verkar den inte flöda över när förgasaren ligger på sidan.

Den där "pluppen" som trycks in av flödaren när det blir för mycket bensin i är väl bara att trycka i med spetsen in emot förgasaren? Den trillade nämligen ur när jag mekade.

MVH David

prova först att dänga på förgasaren med baksidan av skruvmejsel, så den skakas till !!.. men det kan vara så att du inte satte på eller tappade bort den pryl som hängs över flotörerna dvs nålventilen sitter fast i ett hängsel som ser ut som en bockad ståltråd (fjäderbelastad) och höngs fast i plåtläppen från flotörerna!! Och har du provat att luffta ur den ordentligt dvs full gas och in med decompen och tokkicka?

Tack så mycket för svaret. Jag löste det till slut, och medans jag letade efter felet lärde jag mig en massa nytt om förgasaren:)

Nålventilens metallbåge ska ju träs över metallblecket på flottören och inte vara i mellan :rolleyes: . Vilket resulterade i att den inte fick någon bensin.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D