Grilla med kol suger ****** !

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Satans pung, köpte 4 påsar kol för en hundring för ett par veckor sedan.

:mad: :mad: :mad: :mad: Det skulle jag inte ha gjort det visade sig vara polsk skitkol! :mad:

Det är bara fucking strul och för typ femte gången idag fick jag "eftertända" med värmepickan! :mad: :mad: :mad:

Går det att grilla med kol eller kör alla med briketter efter vad jag har sett så är det typ samma pris!

Fördelar/nackdelar kol?

Fördelar/nackdelar Briketter?

fördelen med briketter är ju den att man faktiskt kan grilla med dem?:va

Briketter är svårare att tända. Men när dom brinner så ger dom en jämnare glöd och värme som räcker betydligt längre.:) Tänder gör du såklart med en eltändare. Ser ut som en gaffel du lägger under briketthögen.

Schtekigast är såklart att köpa en Weber gasolgrill. Sjyst värme, bra med lock och mer lättreglerat än kol och briketter.

Men för att återgå till vad du sa så. Jao. Det suger kewk att grilla med kol. Lägg lite mer cash på bra briketter nästa gång och tänd på rätt sätt så gåre säkert jättebra!

Lycka till!:tummenupp

vAihelvettE.

Hur svårt kan det vara. Det är rätt basic. Dränk kolen i tändvätska/aceton/diesel/bensin/whatever. Låt dra en stund.

Skrapa ihop all kol till en hög. Futta på.
När det glöder så sprider du ut kolen igen.

Tänder gör du såklart med en eltändare. Ser ut som en gaffel du lägger under briketthögen.

Elgaffel är multigej :fakta

Schtekigast är såklart att köpa en Weber gasolgrill. Sjyst värme, bra med lock och mer lättreglerat än kol och briketter.

Och gasolgrill är ännu mer lamt.. Då kan man ju lika gärna steka köttet ju! :fatta

@ trådskaparen Givetvis ska du grilla med briketter! kål suger :fakta Det går dessutom att "återanvända" briketterna om du har en slutbar grill typ klotgrill. Stänger du den så slutar dom brinna upp och du slipper ladda en helt ny laddning nästa gång :tummenupp

Tänder gör du givetvis med ett massivt svampmoln skapat av en totalt överflödig mängd tändvätska :yoparty

Du har inte den rätta knycken!! :cdevil
som nån sa innan massa tändvätska å låt dra...

vad som e skillnad mellan kol å briketter... fråga nån som vet.. haha:tummenupp

Grilla gör man på kol, pungt!

Briketter kan gå i nödfall om dom har slut kol på macken.
Gasolgrill går fetbort, jag har grill-läge på ugnen inne om jag inte vill grilla på riktigt....

det som gör skillnaden på grillat o stekt/ungslagad mat är ju den smaken som maten får av själva kolen. Både doftar och smakar annorlunda.
Gasgrillar lirare har jag aldrig förstått mig på, eller de förstår inte själva grejen med att man grillar.

Lösningen.

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=763034

763034_c.jpg

:fakta

Som inbiten grillare så kör jag med briketter i botten samt ett lager kol ovanför, briketterna sköter glöden o kolen ger smaken ;)

Ett annat bra tips e att om man vill ha litte Ghetto Flejvor så strö på lite flisat vinterdäck överst innan grillningen.

Skorstensgrill is the shit.
40 000 gånger bättre än vanlig. Nästan okänslig för kolets kvalitet.

Back