[PlastRaket]
född kaxi(g) - som finska tvillingar
sorry jag missade detta inlägget från digandersson turbo skrev:Intresant ritning du har gjort vad är den ritad i och kan man få fram kapvinklar å dyligt direkt från ritningen??
Peter
Jag gör ritningen i Autodesk Inventor 8, finessen är precis som du anar, att när man har konstruerat färdigt så är det bara att plocka ut alla lösa delar med full måttsättning, och under förutsättning att jag har rätt mått mellan avgasplattan och turboanslutningen så blir det löjligt enkelt att kapa till rörbitarna, man behöver liksom bara kapa till EN uppsättning med rätt vilklar och mått från början istället för att göra som så många andra, svetsa ihop, kapa isär, svetsa ihop, kapa isär.............................................
Tex. plattan mot avgasportarna, den mätte jag mig framtill, sedan skrev jag ut ritningen i skala 1:1 och kontrollerade, justerade och vips så hade jag sparat både material och onödigt arbete. Nu har jag bara turboplattan kvar och hittar jag ingen färdig ritning nå'n stans så ritar jag bara av den på samma sätt. Frågan just nu är väl mest om jag ska välja den här designen eller om jag ska göra om den till separata rör.