Grenrörsbult av, vem hjälper mig?

osterkraft skrev:
2146215 Mja, väldigt lite av pinnbulten sticker ut, kanske 2-3 mm. Och inte gör det saken bättre att bultarna är M8 med övergång till M7. Så det är i den övergången som det gått av. Har lite bilder men det kommer sen.

Biltemas utdragarset = :6surkart . Borrade upp 3,2mm i ena bulten och knackade in en stav. Mutter på, vrida om, och vips! så var även staven avbruten. Ett försök till, tänkte jag, och borrade upp 4,8mm i en andra bult. Även den staven gick av.
Var tvungen att ta en tur med farsans hoj för att påminna mig om varför man lägger ner så mycket tid på det här. :argpådato

Det som återstår att testa är dremel + diamantslip, slipa ner precis som UltraMarine säger. Skillnaden är att jag har TRE avbrutna bultar varav två med stavar i. 3x4 timmar uppskattad tidsåtgång MINST... mums... Vi får la se.

Annars blir det verkstan nästa!

Hehe, hade samma problem som du med mina bultar förra säsongen. Testade iofs aldrig att svetsa på en mutter men jag hade inte mer än 5-6mm av bultarna kvar att svetsa på så det hade nog inte funkat. Köpte ett rigid-set och borrade och det funkade ju, inte... :huvet Det slutade med att jag borrade ut alla skruvar och satte i Heli-Coil, M8 och M10 (!), har tagit ner motorn nu och det har funkat hur bra som helst... :banana

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back