Grenrörs skruv till GSX-R 1100 -93:a

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Efter ringt runt till Suzuki handlare och mekar för att kolla om dom kan informera mig om vad de är för bult strlk på grenrörs skruvaran utan att få nått svar för de visste dom tydligen inte. Så tänkte jag pröva lyckan här, tänklte de borde vara nån som sitter med denna kunskap. Har mätt med skjutmått och kommit fram till att de bör vara M6 men inte hur långa de behövs. Så är de nån som har den infon så får ni gärna höra av er.

Märkte att två hade trillat loss från hojen idag, trodde de var nått i motorn som skrammlade först men var bara den brickan som hänger på röret som skrammlade... :gnissla

tackar... Får bli en sväng förbi biltema på vägen hem... :tummenupp
If all else failes -> sporthoj.com :tummenupp

Ska det inte vara en speciell typ av bult? Jag köpte några speciella maskinbultar. Men det kanske biltema har?

Mja snackade med Suzka åf och mek och dom sa att de skulle funkamed std. skruvar. Dock så mätte jag fel så de skulle inte vara M6 utan M8. Så köpte ett pack M8 Insex bultar såg precis likadana ut som dom som satt på dom andra rören. :D

Mja snackade med Suzka åf och mek och dom sa att de skulle funkamed std. skruvar. Dock så mätte jag fel så de skulle inte vara M6 utan M8. Så köpte ett pack M8 Insex bultar såg precis likadana ut som dom som satt på dom andra rören. :D
Fast bara för att dom ser likadana ut behöver dom inte ha samma hårdhet, värmetålighet mm...

Sant, men då tyckte jag meken på lokala suzuki ÅF:n borde sagt nått om detta. Men med tanke på att dom inte orkade bemöda sig med att ta reda på längden när jag frågade så... I värsta fall blir de att köpa nya igen så då får jag väl beställa Suzukis "org" skruv :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT