Grenrör + mellanpipa + PCV från USA

Ecko

Medlem
Gick med
13 Dec 2015
Hoj
Yamaha R1-16
Hej
Jag har en R6 -09 och vill köpa grenrör från MJS performance i USA. Man kan lägga till ett Power commander 5 med euro map för 278 dollar extra. http://www.shop.mjsperformance.com/product.sc?productId=210&categoryId=54
Och ska mappa o bänka om när jag monterat dom.

Men Jag pratade med en kille o han sa att Power commander från USA har Inte samma Sensorer o kontakter , och inte fler inställnings möjligheter tillskillnad från pcv i Sverige.
Pcv i Sverige kostar 4000-5000 kr nånstans

Här är Power commandern som dom Säljer, o det står tillomed vad den innehåller.
http://www.shop.mjsperformance.com/product.sc?productId=105&categoryId=70

Nu är min fråga om det är nån skillnad på pcv i USA och i Sverige och kan jag använda den från USA o mappa o bänka utan o få problem ?

Det ska funka, viktigt är att du får rätt PC5 för din hoj (art nr 22-005).
Har själv köpt min PC5 från staterna.
Det kan ju dock tillkomma tull etc som gör att det I slutändan inte blir så stor skillnad. Har ingen koll på hur det funkar från MJS.

Det ska funka, viktigt är att du får rätt PC5 för din hoj (art nr 22-005).
Har själv köpt min PC5 från staterna.
Det kan ju dock tillkomma tull etc som gör att det I slutändan inte blir så stor skillnad. Har ingen koll på hur det funkar från MJS.

Okej , men vad menar du exakt med art nr 22-005? Kan dom skicka fel ?

haha tänkte också på det... han jobbar på en MC verkstad i sverige. vi pratade typ 50 min i telefon om detta.

men du har som sagt inte haft nåt problem med det, o all mappning osv gick bra?

Ja, verkar endast vara ett försök att få dig att köpa en pc från dom istället. Vänd dig till någon annan

Okej , men vad menar du exakt med art nr 22-005? Kan dom skicka fel ?

Det kan vara lite lurigt då det finns en R6S -09 I USA också (princip den gamla generationen). Den har inte samma PC5. Årsmod 2008-2009 av din hoj har en specific PC5 och den har art nr 22-005. Dvs 2006-2007 och 2010-2016 har inte samma PC5 som du skall ha.
Bara så du får rätt variant.

Ja, verkar endast vara ett försök att få dig att köpa en pc från dom istället. Vänd dig till någon annan

Haha exakt. Han pratade lite sälj snack om jag ska vara ärlig. Han sa att om jag köper avgassystem plus pcv plus luftfilter frn dom så bjuder dom på montering men dom sålde grejerna ganska dyrt dock. Och han sa att PC från USA är inget o lita på Osv osv

Det kan vara lite lurigt då det finns en R6S -09 I USA också (princip den gamla generationen). Den har inte samma PC5. Årsmod 2008-2009 av din hoj har en specific PC5 och den har art nr 22-005. Dvs 2006-2007 och 2010-2016 har inte samma PC5 som du skall ha.
Bara så du får rätt variant.
Ah för att jag läste det här med r6s o så men fattade inte varför haha. Men hur vet jag om jag har r6s eller vanliga r6 ? den är som sagt från 2009.

Haha exakt. Han pratade lite sälj snack om jag ska vara ärlig. Han sa att om jag köper avgassystem plus pcv plus luftfilter frn dom så bjuder dom på montering men dom sålde grejerna ganska dyrt dock. Och han sa att PC från USA är inget o lita på Osv osv

Du bör ta hela inköpspriset OCH fraktkostnad och multiplicera med 1,25 så får du vad det kommer kosta att få hem det med tull. Enda sättet at slippa är om säljaren skriver det som gåva alternativ skriver ner tullvärdet.
Att montera PCV är ungefär lika svårt som att bygga lego från 5år och byta grenrör är inte mkt klurigare dock bör man tänka på att byta grenrörspackningar samtidigt.

Bänka gör du hos Andersson Turbo i Upplands Väsby.

När jag kikar på 22-005 så verkar den vara både till us o europa årsm 2008 och 2009. Men visst, han har ju rätt, det finns hojar där det skiljer mellan länderna.

277 dollar + moms + tullavgift så hamnar du ju på en 3600:- innan den är framme. Är det frakt på det också så plussas det på.....och moms o tullavgift även på det.

Kan nog ta annars hem en 22-005 åt dig för ca 3600:-(från europa då)

Ah för att jag läste det här med r6s o så men fattade inte varför haha. Men hur vet jag om jag har r6s eller vanliga r6 ? den är som sagt från 2009.

Har du en EU R6-09 är det Inte en S, "vanliga" brukar även kallas R6R, S är gamla modellen som fortsätter tillverkas och säljas till ett lägre pris där borta (tror det är 05 modellen som heter S när din tillverkades, har inte koll vilken det är idag)

Ev. finns det en beg. PCV till 08-09 om 14 dagar så har du inte bråttom så.......

Nu har man beställt från MJS Performance från Usa.

grenrör + mellanpipa (som är redan svetsad o klart. dom tillverkar själva.) $365.00
Power commander 5, 22-005 med euro map installerat. $277.95
K&N Luft filter $69.95
4 nya packningar $43.00
Leverans till mig $112.00
Totalt $868 = 8353 kr.

Ska montera det slipon som jag redan har på.
Sen blir det mapp och bänkning på den efteråt också :P

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...