Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska inte svära på det, men ja, jag har för mig att det är samma motor förutom kammarna.ulf skrev:Någon som vet vilka gsxr avgassystem som passar på 1100F-93? Är det samma topp med andra kammar?
Enligt papperna är den på 98hk,ostrypt ligger väl runt 136hk? Uppskattningen mellan tummen och pekfingret, är att vi genom att ta bort brickorna i grenrören släppte lös ca 20 pållar,helt klart inga 38hk. Alltså runt 20 kvar. Borde sitta någonstans i avgassystemet då jag inte kunde se någon strypning i gasarna. Kammarna skall vara 1127F original. Enligt flera Suzukiåterförsäljare inklusive KGK,skall den vara strytpt i grenrör,trottlar och ljuddämpare. Trottlarna går ända upp och det är inga hål i dom. Hårdare fjädrar kanske? Troligtvis sitter det i dom poppnitade ljuddämparna. Motorn har inte samma oljetråg som 1052-motorn,så då återstår 1127 och B12an. Luktar helsystem som första åtgärd. Jag har haft 2 Bandit 1200 med och utan trim, och kört Gixxer 1127 så jag vet ungefär vad motorn går för, och denna har helt klart astma.andersbrink skrev:20 + 20 hästar? Huh? Isf hade ni bara ca 70 hästar från början? Katana-kamaxlarna är lika emliga som Banditens. Där finns ca 7 hästar.

ulf skrev:Enligt papperna är den på 98hk,ostrypt ligger väl runt 136hk?
Jag har för mig den hade 118 ostrypt? Inte säker, men "from the top of my head". Vad hade R:en motsvarande årsmodell?ulf skrev:Enligt papperna är den på 98hk,ostrypt ligger väl runt 136hk? Uppskattningen mellan tummen och pekfingret, är att vi genom att ta bort brickorna i grenrören släppte lös ca 20 pållar,helt klart inga 38hk. Alltså runt 20 kvar. Borde sitta någonstans i avgassystemet då jag inte kunde se någon strypning i gasarna. Kammarna skall vara 1127F original. Enligt flera Suzukiåterförsäljare inklusive KGK,skall den vara strytpt i grenrör,trottlar och ljuddämpare. Trottlarna går ända upp och det är inga hål i dom. Hårdare fjädrar kanske? Troligtvis sitter det i dom poppnitade ljuddämparna. Motorn har inte samma oljetråg som 1052-motorn,så då återstår 1127 och B12an. Luktar helsystem som första åtgärd. Jag har haft 2 Bandit 1200 med och utan trim, och kört Gixxer 1127 så jag vet ungefär vad motorn går för, och denna har helt klart astma.![]()
ulf skrev:Du tror att det är kammarna som är sista åtsramningen att åtgärda Anders?
om 14 veckor? Mera kusar? |
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |