Grekland till Lyxfällan

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
:brinnerup
Konkurs och konkursförvaltare som säljer ut tillgångarna och återbetalar lånen efter förmåga.
Som vanligt.
Passar inte galoscherna så får grekerna flytta.

Det här är ju en åsikt som förbryllar mig. Med denna logik (och egentligen den som avtalet utformats på) innebär ju att grekerna inte kommer ha råd och därmed måste flytta därifrån. Bli flyktingar alltså.
Då måste de åka nån annanstans, typ Sverige som flyktingar gör.
Men hit vill vi ju inte ha fler flyktingar?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inga feta stränder att chilla på
Sant! Men det är därför Tyskland borde invadera och annektera samt förvalta. De kunde införa olika industriföretagszoner tex, grekerna får känna på hur det är att jobba samtidigt som de lär sig något, skulden regleras över tid på ett rättvist sätt och Tyskland kan dra sig tillbaka om 20-30 år. Förstår verkligen inte vem som kan ha något emot det? Finland? De kan ta Mykonos, finnarna behöver lära sig lite HBTQ.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
:4skrika
Sant! Men det är därför Tyskland borde invadera och annektera samt förvalta. De kunde införa olika industriföretagszoner tex, grekerna får känna på hur det är att jobba samtidigt som de lär sig något, skulden regleras över tid på ett rättvist sätt och Tyskland kan dra sig tillbaka om 20-30 år. Förstår verkligen inte vem som kan ha något emot det? Finland? De kan ta Mykonos, finnarna behöver lära sig lite HBTQ.

Snackar vi nu eller nästa år? Det låter i mina öron som 1939? Samma ord, samma land....
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:brinnerup

Det här är ju en åsikt som förbryllar mig. Med denna logik (och egentligen den som avtalet utformats på) innebär ju att grekerna inte kommer ha råd och därmed måste flytta därifrån. Bli flyktingar alltså.
Då måste de åka nån annanstans, typ Sverige som flyktingar gör.
Men hit vill vi ju inte ha fler flyktingar?

Ekonomiska flyktingar?
Naturligtvis tycker du och övriga greker att det är någon annan som skall lösa det.
Om du inte har förstått det, så HAR inte grekerna råd.
Dags att börja jobba, lathundar.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Ekonomiska flyktingar?
Naturligtvis tycker du och övriga greker att det är någon annan som skall lösa det.
Om du inte har förstått det, så HAR inte grekerna råd.
Dags att börja jobba, lathundar.

Jag skulle vilja se dig på en grekisk arbetsplats. Sitter vid din dator i trygga Sverige, bitter, misslyckad, tjock förmodligen och bar spyr galla på saker du så uppenbart inte har den blekaste aning om hur det ligger till.
Men å andra sidan, inget nytt på SD-fronten...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag skulle vilja se dig på en grekisk arbetsplats. Sitter vid din dator i trygga Sverige, bitter, misslyckad, tjock förmodligen och bar spyr galla på saker du så uppenbart inte har den blekaste aning om hur det ligger till.
Men å andra sidan, inget nytt på SD-fronten...

Passar på att citera innan dina personangrepp tas bort.
 

Smagatusk

Guest
Såna här svar är de enda jag fått på era påståenden. "Vi har redan svarat".
Konstruktivt.

Jag gillar att svara på dina frågor. :)

I "sugen att rösta Sd"-tråden, inlägg 3360 på sidan 112 skriver du:


"Ser vidare att "stödet" till självmordsbombningar avhandlas och att det stadigt sjunker och att det 2013 endast är i Palestina som det är oroväckande högt (med viss förståelse för det skulle jag kunna säga pga rådande situation)."


Jag kom att tänka på detta bland annat, där du medger att du har förståelse för attackerna mot Israel.

Kan vara detta några syftar på. Nu har du chansen att förklara dig.

Lycka till! :hej
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag gillar att svara på dina frågor. :)

I "sugen att rösta Sd"-tråden, inlägg 3360 på sidan 112 skriver du:


"Ser vidare att "stödet" till självmordsbombningar avhandlas och att det stadigt sjunker och att det 2013 endast är i Palestina som det är oroväckande högt (med viss förståelse för det skulle jag kunna säga pga rådande situation)."


Jag kom att tänka på detta bland annat, där du medger att du har förståelse för attackerna mot Israel.

Kan vara detta några syftar på. Nu har du chansen att förklara dig.

Lycka till! :hej

Vad är det konstiga i det? Att någon tröttnar på att vara ockuperad av en starkare makt och slår tillbaka på de sätt de kan?
Som Mujaheddin gjorde mot Sovjet?
Som Vietcong gjorde mot USA?
Som Ryssarna gjorde mot Tyskarna?
Listan kan göras lång.

Det verkar som en del av er tror att kritik mot staten Israels agerande är antisemitism?
Att kritik mot Israel per automatik alltid är antisemitism?
 

Smagatusk

Guest
Vad är det konstiga i det? Att någon tröttnar på att vara ockuperad av en starkare makt och slår tillbaka på de sätt de kan?
Som Mujaheddin gjorde mot Sovjet?
Som Vietcong gjorde mot USA?
Som Ryssarna gjorde mot Tyskarna?
Listan kan göras lång.

Det verkar som en del av er tror att kritik mot staten Israels agerande är antisemitism?
Att kritik mot Israel per automatik alltid är antisemitism?

Att tycka det är berättigat med självmordsbombningar är väl för fan inte bara kritik? Är du dum i huvudet människa?

Men det var just detta som bads tas via PM, så nu blir det inget mer OT från min sida. Ville bara visa dig var hela grejen mot dig i antisemitfrågan tog sin början.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det verkar som en del av er tror att kritik mot staten Israels agerande är antisemitism?
Att kritik mot Israel per automatik alltid är antisemitism?
I svensk debatt brukar antisemitismen vanligen döljas under beteckningen "Israelkritik"..
Att som i (S)verige lisma för ett fejkland som styrs av en av FN utpekad terroristorganinsation, imponerar inte.
Att Arafat vid sin död var då världens sjätte rikaste statschef är ett annat olöst mysterium.. Detta i ett land som helst saknar industri och lever på korkade bidragsgivande stater (detta inkl Sverige..)
Vill man som stat leva i fred är regel nr 1: Håll dig som vän till dina grannar
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Att tycka det är berättigat med självmordsbombningar är väl för fan inte bara kritik? Är du dum i huvudet människa?

Men det var just detta som bads tas via PM, så nu blir det inget mer OT från min sida. Ville bara visa dig var hela grejen mot dig i antisemitfrågan tog sin början.
Det är ju det jag menar, att hela grejen med antisemitismen är helt jävla befängd!
Om du säger att du hatar Bin Laden är du rasist då?

Jag säger att jag förstår att någon till slut kan bli så jävla frustrerad över situationen de befinner sig i, när de ser sina barn och släktingar dödas och inget slut är i sikte. Nån som förlorat sin familj i bombanfall. Jag förstår att det till slut brinner för den människan och att han då tar såna beslut.
Jag försvarar det inte nånstans. Jag förstår ATT det sker.

Ser du verkligen inte skillnaden?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
I svensk debatt brukar antisemitismen vanligen döljas under beteckningen "Israelkritik"..
Att som i (S)verige lisma för ett fejkland som styrs av en av FN utpekad terroristorganinsation, imponerar inte.
Att Arafat vid sin död var då världens sjätte rikaste statschef är ett annat olöst mysterium.. Detta i ett land som helst saknar industri och lever på korkade bidragsgivande stater (detta inkl Sverige..)
Vill man som stat leva i fred är regel nr 1: Håll dig som vän till dina grannar

Menar du med detta att Israel inte vill leva i fred?
 

Smagatusk

Guest
Det är ju det jag menar, att hela grejen med antisemitismen är helt jävla befängd!
Om du säger att du hatar Bin Laden är du rasist då?

Jag säger att jag förstår att någon till slut kan bli så jävla frustrerad över situationen de befinner sig i, när de ser sina barn och släktingar dödas och inget slut är i sikte. Nån som förlorat sin familj i bombanfall. Jag förstår att det till slut brinner för den människan och att han då tar såna beslut.
Jag försvarar det inte nånstans. Jag förstår ATT det sker.

Ser du verkligen inte skillnaden?

Ser du skillnaden i att förstå och att ha förståelse för som du skrev först? Att ha förståelse för något är att sympatisera med.

Ser DU skillnaden?

NOG NU! :mad:
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Ser du skillnaden i att förstå och att ha förståelse för som du skrev först? Att ha förståelse för något är att sympatisera med.


Ser DU skillnaden?

NOG NU! :mad:
Ja, jag har förståelse för att man drivs till handlingen. Inte förståelse för själva handlingen.
Nog nu?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Alltså Locomondo, du är för skön.
När ALLA här ger legit mothugg på allt du säger och ingen håller med dig, tror du på fullaste allvar att alla är dumma i huvudet och har fel, eller kan det vara så att det är DU som har fel och sitterpå sidan med skeva åsikter?
Du förstår inte någonstans att dina åsikter är sjukt skeva och inte alls stämmer med verkligheten?
Eller du kanske rtror och tycker att alla vi som hugger tillbaka är dumma i huvudet och inte fattar någonting?
När du försöker ställa dig i samma bås som walllenberg och fröken parks så tappar man ju direkt all respekt för dig, tycvker du på fullaste allvar att du sitter i samma sits som dom gjorde?
Enda gångerna man ser ditt namn är i trådar om politik i OT forumet, figurerar du bara här för att trolla eller vad är grejen?

Edit: Om du mot förmodan skulle svara på detta så kommer jag, liksom du, att låtsas som att jag inte såg det och fortsätta med min dag helt oberörd.


Om något är stavat fel ber jag om ursäkt, precis bytt till mekaniskt tangentbord och det är lite för coolt för mig.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag skulle vilja se dig på en grekisk arbetsplats. Sitter vid din dator i trygga Sverige, bitter, misslyckad, tjock förmodligen och bar spyr galla på saker du så uppenbart inte har den blekaste aning om hur det ligger till.
Men å andra sidan, inget nytt på SD-fronten...
Där kom personangreppen igen.
Som jag påpekat tidigare i tråden, så har jag jobbat i Grekland. Det kändes ensamt..
För övrigt är jag i god kondition (för min ålder) och ganska tillfreds.
Finner det dock ganska roande att vänsterpatrasket projicerar reflexmässigt när de märker att de har fel.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hur långt är Sverige ifrån att hamna i samma sits?

Sveriges befolkning jobbar och beskattas nå jävulskt. Men det finns så klart en brytpunkt när den skaran är för liten i förhållande till vad utgifterna är sett till den successivt ökande andelen sysslolösa och bidragsberoende.

Fördelen är att Sverige inte har euoron, kan laborera med valuta och på så vis få fjutt på export och därmed intäkter. Där är vinsten att va utanför euron som liten nation.
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top