Greenknights halvtidsrapport Anderstorp!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tjo! Idag har det gazzats på anderstorp.

Sammanfattningsvis kan vi väl säga att det känns tungt att vara A-förare. Jag och Alex hade stått i pole i Rookie600 men nu ligger man på en mindre glamorös 15e och 17 plats av dom 25 som kör 600std.

Kom hit med personbästa på 1.47. Idag gick det 1.42,6 för mig och 1.42,4 för Alex. Egentligen rätt bra men man vill ju alltid mer, speciellt som en tokig norrman körde 1.37 med en standard-600. Har snackats en del om den tiden idag. Bizarr.

Kaworna går iaf tokbra. Gasar sig om dom andra märkena på rakan. Swedie fick smaka på det på första passet ;)

Mycket intressant rejs i morgon. Jim "MrJim" Funk, jag, Alex, Swedie, Erik Jorpes och Mossberg står efter varandra på gridden. Mycket prestige på spel ;)

Packalen har kört 1.41, Augustsson "Alkishajen" 1.40.
Nån i rookie 1000 har kört 39or och flera 1.40.

Mer kommer i morgon efter rejset!

Don Quixote skrev:
Mycket intressant rejs i morgon. Jim "MrJim" Funk, jag, Alex, Swedie, Erik Jorpes och Mossberg står efter varandra på gridden. Mycket prestige på spel ;)

Moss blir utanför den kampen. Sitter hemma med mosad hoj, frasigt självförtroende och ein bissien scmertzen... :(

Last edited:
Är det valfria däck i den här serien eller kör alla på samma?

magnus_moss skrev:
Moss blir utanför den kampen. Sitter hemma med mosad hoj, frasigt självförtroende och ein bissien scmertzen... :(
Va sa jag om att jaga dom snabba gossarna, håll dig till ERF Mozzbergh.

Krya på dig herr über.

:pannkyss

Don Quixote skrev:
Tjo! Idag har det gazzats på anderstorp.

Sammanfattningsvis kan vi väl säga att det känns tungt att vara A-förare. Jag och Alex hade stått i pole i Rookie600 men nu ligger man på en mindre glamorös 15e och 17 plats av dom 25 som kör 600std.

Kom hit med personbästa på 1.47. Idag gick det 1.42,6 för mig och 1.42,4 för Alex. Egentligen rätt bra men man vill ju alltid mer, speciellt som en tokig norrman körde 1.37 med en standard-600. Har snackats en del om den tiden idag. Bizarr.

Kaworna går iaf tokbra. Gasar sig om dom andra märkena på rakan. Swedie fick smaka på det på första passet ;)

Packalen har kört 1.41, Augustsson "Alkishajen" 1.40.
Nån i rookie 1000 har kört 39or och flera 1.40.

Mer kommer i morgon efter rejset!
Alkishajen kommer på pallen :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Va sa jag om att jaga dom snabba gossarna, håll dig till ERF Mozzbergh.

Krya på dig herr über.

:pannkyss

Men det är så KUL juh!!.... att jaga dom snabba....

Jag kryar nog på mig. :pannkyss

sandstream skrev:
Okej :tummenupp
Då skulle jag ha bett att få köpa däck från samma ställe som den snabbe norrmannen :D
Den snabbe norrmannen hade fuskat. Efterkontrollen visade att han kört med fel framgaffelfjädrar och fick därför lämna tillbaka pokalen.

Nr:18 skrev:
Japp. Daniel Björk 2:a och Johnny Westerlund 3:a
Gött mos Rune. Vet dom om detta eller hann dom lämna området??

Nr:18 skrev:
Japp. Daniel Björk 2:a och Johnny Westerlund 3:a

Å Marcus Johansson 4a då (?) Kommentatorn missade att han körde Rookie förra året när han sa något i stil med kul med Björn kom på 11e plats som är ny som A-förare.

Edit: Var det du Nr18 som var speaker? Goodstuff kände man ju igen.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back