Grattis till listigt fortkörningsförsvar!

Vill nog inte kalla honom för listig utan mer ärlig. I detta samhälle vi lever i finns det hot och våld och killen såg den vita bilen som ett hot.

Skönt att du fick rätt och att sanningen kom fram:tummenupp

undra vad man kan skylla på om man blir tagen för att ha gjort en wheelie på allmän väg, kanske att man hade solen i ögonen, vilket i sig skulle innebära en trafikfara, och att man försökte blockera solen med framhjulet..? :banana

till att börja med kan du ju försöka hänvisa till någon paragraf i trafikförordningen där det står att det skulle vara olagligt att köra på ett hjul ;)

grattis :)

bra att ni står på er :tummenupp

Last edited:
till att börja med kan du ju försöka hänvisa till någon paragraf i trafikförordningen där det står att det skulle vara olagligt att köra på ett hjul ;)

grattis :)

bra att ni står på er :tummenupp

Det uttrycks inte på det sättet att alla beteenden som är förbjudna räknas upp. Bakhjulskörning kan klassas som vårdslöshet i trafik. Det betyder inte att det alltid är vårdslöst att köra på bakhjulet eller ägna sig åt liknande, men att det under vissa förhållanden kan göra det. Tex om man då utsätter andra för fara.

säger jag när polisen blir arg för att jag börnar, måste värma däcken det är trafikfarligt annars!!!!11!1!!!

Det uttrycks inte på det sättet att alla beteenden som är förbjudna räknas upp. Bakhjulskörning kan klassas som vårdslöshet i trafik. Det betyder inte att det alltid är vårdslöst att köra på bakhjulet eller ägna sig åt liknande, men att det under vissa förhållanden kan göra det. Tex om man då utsätter andra för fara.

mm precis, åklagaren måste kunna påvisa att man kört på ett vårdslöst sätt.
– En körde förbi i 200 meter på bakhjulet i säkert 100 kilometers fart på 73:an. Han är rapporterade för vårdslöshet i trafik och vi tog hans körkört. Det skrämmande är att han inte anser att han gjorde något fel utan han tycker att det var ok att köra på bakhjulet i trafiken. Kör man på bakhjulet har man ingen som helst kontroll över vad man gör, säger Göran Bohlinder, chef för Trafikpolisen i Stockholms län
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=3857215
detta åtal lades ned efter bestridan. (dock tog det 4 månader, och judge dredd hade ju redan tagit lappen)

Har man inte någon gång använt det effektivaste reglage man har för att dryga ut avstånde till någon närsynt nummerplåtsskådare så måste man antingen vara utan backspeglar eller väldigt nybliven MC-förare. Finns rätt gott om plåtlådeidioter ute på vägarna som tycker att avståndet är relativt till vikten på framförvarande fordon. På 70 är trafikrytmen ofta 85 om vägen är bra och utan avfarter, så då är 116 fan inte långt borta.

För ett par somrar sedan låg jag och körde mycket på en lokal led där det hände varannan jävla dag att någon låg och krokade fast kofångaren i nummerplåten på mig för att spara soppa... och ja, i vanliga laglig +10, innan någon frågar. Jag var inne på att göra tändstiftsattrapper i skumplast att ha på styret för att langa över axeln när inget annat sätt att försöka kommunicera fungerade. :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti