Grattis! Du har vunnit...

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
en lyxkryssning till Karibien, sade en kvinnlig röst på engelska på en sprakig linje. Då lade jag på, eftersom min skeptiska hjärna anade oråd!

Har någon fått samma samtal? På nr-presentatören stod det univalibale(stavning) tror jag.
Jag utgår ifrån att det är ngn som busar med mig eller att det skulle bli dyrt på telefonräkningen.

MVH Martin

detta är ett begrageriförsök som utförs av ett britiskt företag. Dock har telia gått ut med att det inte går att bli fakturerad för detta även om du väljer att trycka 9. Då den tjänsten inte finns i sverige...

Simp skrev:
detta är ett begrageriförsök som utförs av ett britiskt företag. Dock har telia gått ut med att det inte går att bli fakturerad för detta även om du väljer att trycka 9. Då den tjänsten inte finns i sverige...

Jag förstod direkt att det var ngt lurt. Bra att det inte kostar ngt även om man följer "tryckningarna", även om jag inte lyssnade så länge :)
Ringer dom slumpvis eller?

MVH Martin

glenoyne skrev:
Jag förstod direkt att det var ngt lurt. Bra att det inte kostar ngt även om man följer "tryckningarna", även om jag inte lyssnade så länge :)
Ringer dom slumpvis eller?

MVH Martin

Nä bara till lättlurade........... :D :hoppskrat

Det var ett repotage om det där på tv för nån dag/ vecka sen.
Det var en gubbe som hade blivit uppringd av ett företag, som glatt berättade att han vunnit en resa till florida, dock var han tvungen för att kunna få ut denna resa uppge sitt VISA kortsnummer.... :va

Han gick dock inte med på detta men efter en stund så hade de ringt till hans dotter och berättat samma sak....

Han polisanmälde samtalet men jag vet inte hur det gick sen... de gick ut med det på Tv, ganska fort efter han blivit uppringd.

glenoyne skrev:
en lyxkryssning till Karibien, sade en kvinnlig röst på engelska på en sprakig linje. Då lade jag på, eftersom min skeptiska hjärna anade oråd!

Har någon fått samma samtal? På nr-presentatören stod det univalibale(stavning) tror jag.
Jag utgår ifrån att det är ngn som busar med mig eller att det skulle bli dyrt på telefonräkningen.

MVH Martin

Dom skrev om det i Aftonbladet idag,det är en råbluff
(för en gångs skull skriver dom nåt vettigt) :D

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...