Grattis Du Har Vunnit En Kryssning!!!

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Blev för andra gången uppringd av en engelsk röst som talar om att jag vunnit en kryssning i medelhavet.....................Bla bla bla

Förra gången va inte numret skyddat det va det denna gången.

Såg om denna bluffen på tv nyligen där godtrogna folk lämnar ut kontokortsnr o blir blåsta.

Hur många av er har varit med om detta?

Blondie skrev:
Hur många av er har varit med om detta?

Dom ringde mig igår också..för andra gången:

-Press number nine, thats the nine button, press it now!
- Shut up biaaatch...click

Hur gör folk för att få pengar från kontot bara för att de har numret? Jag har länge undrat. Iofs kanske man ska fråga på flashback istället eller nånting :hihi

De ringde till mig och jag tryckte 9, en vecka senare kom det biljetter till Karibien. Bara att tacka och ta emot! :tummenupp

Njae, men de ringde i alla fall en gång... :rolleyes:

honkiie: Om man trycker på 9 som de säger i meddelandet så kopplas man till ett betalnummer. Dock finns inte den funktionen i Sverige så man kan inte bli blåst om man trycker som jag förstått det.

honkiie skrev:
Hur gör folk för att få pengar från kontot bara för att de har numret? Jag har länge undrat. Iofs kanske man ska fråga på flashback istället eller nånting :hihi
Hur gör affärerna?

Edit nu syftar jag på kortnr

...jag var faktiskt med om det för första gången i förrgår (om man inte räknar med att klockan är imorgon idag. :3freak )

Det kom lite oväntat..

När jag lyssnade av telefonsvararen när jag kom hem häromdagen var det någon kvinna med engelsk röst som sa att jag vunnit en resa och att jag skulle ringa upp nåt jävla nummer "to claim your price". Inte nåt om att trycka 9 utan typ "call 734908520347532234598"..det va ett jäkla långt nummer iaf.

Ska väl tillägga att jag inte ringt upp :crash

De ringde mig för 2 månader sen (2:a gången) fast nu så talade de in att jag skulle ringa de :tummenupp
Tyvärr så hann jag radera den innan jag skrev ner numret :(

För ca:2 månadesr sedan rinde dom till mig.....ja bara la på luren för jag fattade att det var nått lurt med detta. :mad:

Nåå åkte ni då?

Ha de ni kul?
Själv så hade jag mycket mera tur för jag har vunnit på något internet lotteri skit mycket stålar.(och vet ni vad jag har inte ens köpt en lott :tungan ) ti hi fniss fniss.

Fick en påringning i onsdags jag med. Jag tänkte mig inte för och la på innan jag han trycka fram en operatör.. Hade ju varit skitkul att slänga käft med dem lite. :hihi

Först vart jag fundersam om jag hade vunnit något... sen kom jag på att gud hatar mig och att det var omöjligt så jag lade på...

Halogen skrev:
Jag råkade ju lägga på sa jag ju, förhoppningsvis ringer de fler gånger. :gnissla

Om du vill så kan jag sätta upp dig med ett par kontakter i afrika. Lätta pengar! Ett par dagar bara, så kommer du att bada i flis!!

Edit; Jag träffade en tjej som jobbade på investeringsrådet vid Nigerianska ambassaden i Paris för några år sedan. Deras jobb var tydligen inte helt lätt...

Jag hänger med, andra gången hon ringer så jag tänkte fan, hon kanske menar allvar :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg