Gratis musik som får användas på tuben?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ska klippa ihop en liten video från ett företagsevent och skulle vilja hitta några bra låtar att ha som bakgrundsmusik. Eftersom jag givetvis inte vill att det skall bli gnäll om rättigheter skulle jag helst hitta musik som är gratis att använda.

Några tips?!

Typ www.istockphoto.com fast för musik! :fakta

Något klassiskt musikstycke framfört av en orkester som inte hävdar copyright.

Vad är det för typ av film och event? Jag gör musik med polaren och vi har en eller ett par låtar mer eller mindre klara men det kanske är helt fel musik.

Vad är det för typ av film och event? Jag gör musik med polaren och vi har en eller ett par låtar mer eller mindre klara men det kanske är helt fel musik.

Mycket kostymer... IT/Teknik-folk.

Jag tänkter mig mer ambient/electro-stuk men med hyfsat bra & positiv stämning.

Filmen är bara ett videokollage som sammanfattar dagen som innehöll en hel del mingel och föreläsningar.

Mycket kostymer... IT/Teknik-folk.

Jag tänkter mig mer ambient/electro-stuk men med hyfsat bra & positiv stämning.

Filmen är bara ett videokollage som sammanfattar dagen som innehöll en hel del mingel och föreläsningar.

Ok.Vi kör pubertal collagerock så där sprack det :)

Va?! Existerar Google?! Shit, det hade jag ingen aning om. Eller just ja.. Google var t.o.m representerade på det aktuella eventet..

Orsaken till att jag ställer frågan är att 95% av de sidor jag besökt, efter att ha googlat, förvisso erbjuder musik som är rojaltyfri men å andra sidan måste man pröjsa en engångskostnad för att tanka hem låten. Alternativt måste man köpa en prenumeration eller ett låtpaket. Jag försöker alltså hitta gratis gratis musik. Inte musik som man får betala för men som är gratis att använda därefter.

Jag hoppades helt enkelt att det skulle finnas folk som satt och knåpade med sina musikprogram och syntar och faktiskt lät folk ladda hem och använda dem så länge de kanske fick ett omnämnade eller annat...

Va?! Existerar Google?! Shit, det hade jag ingen aning om. Eller just ja.. Google var t.o.m representerade på det aktuella eventet..

Orsaken till att jag ställer frågan är att 95% av de sidor jag besökt, efter att ha googlat, förvisso erbjuder musik som är rojaltyfri men å andra sidan måste man pröjsa en engångskostnad för att tanka hem låten. Alternativt måste man köpa en prenumeration eller ett låtpaket. Jag försöker alltså hitta gratis gratis musik. Inte musik som man får betala för men som är gratis att använda därefter.

Sist jag kollade av samma anledning som du så hittade jag en sida med massor av gratis musik...av...varierande...kvalitet :-)

Men helt gratis å bara att tanka så mycket man orkar.

Klickade ett par gånger från googlesökningen och hittade t.ex.

http://freemusicarchive.org/

Klickade ett par gånger från googlesökningen och hittade t.ex.

http://freemusicarchive.org/

Har ännu inte lyckats hitta någon med mer än typ 10 gratis gratis låtar så jag får ge din länk en ett försök. Jag har däremot hamnat på ca 20 sajter med musik för allt mellan 10$ och 50$ per låt...

Insåg f.ö. att det var precis den sidan jag letade efter då det är den enda som jag lyckats hitta tidigare. :tummenupp

Hur är det med upphovsrätten om man laddar ner "fria" midifiler från nätet och kör dem genom en midispelare till ljudfiler?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park