Gratis mc"taxi" vid situationer som det i Sthlm

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu bor jag inte längre kvar i Sthlm, men med tanke på att all kollektivtrafik ligger nere tills vidare och att det inte går att köra in med bil i stan så borde motorcyklisterna passa på att hjälpa till.
Hade jag bott kvar så skulle jag nog greppat en extrahjälm och skjutsat ut folk från stan så länge jag orkade.

Ett twitterflöde med folk som behöver hjälp:
https://twitter.com/hashtag/openstockholm?s=04

Bara att hoppas då att denna terrorist inte fick hjälp ut av någon mc innehavande individ !?.Annars är ju egna initiativ i krissituationer alltid roligt.
Värst vad du försöker att få det till negativt.
Men visst, man skulle ju kunna låsa in alla 153 000 personer som pendlar in till Stockholm dagligen plus alla personer som bor innanför tullarna (335 000) och genomföra en screening och topsning efter fingeravtryck/dna från lastbilen.
Nu tar det ju 1-2h att få fingeravtrycken från lastbilen och sen ca. 3-10 att sätta upp stationer för att läsa av alla pendlarnas fingeravtryck. Sen några veckor/månader att screena alla som vill ut.
DNA tar några veckor att ta fram så där är det ännu längre kvarhållningstid på pendlarna. Så kanske om ett halvår så skulle vi vara klara där.
Eller så accepterar vi att det inte spelar någon större roll i sammanhanget ifall några får skjuts ut från stan när alla ändå går ut längs med varenda väg som finns.

Nu har för övrigt viss kollektivtrafik kommit igång och bilar hämtar folk för fullt.

Lite på samma tema, hittade denna bild i nyhetsflödet mitt i allt elände igår.

View attachment 436679

Men hoppsan...?
Fågel, fisk eller mittemellan?

(Polis, militär eller något vi inte visste att vi hade?)

Eget initiativ att hoppa upp på privata hojen för att bli mer effektiv, eller standard issue i ett förband som kan vara på plats snabbare än en helikopter?

Vilket som så gör det mig både glad och stolt!

Lite på samma tema, hittade denna bild i nyhetsflödet mitt i allt elände igår.

View attachment 436679

En till bild när vi är inne på temat.
3573f78517137ede7767c63e094c1cf155757f5025b3392a4693d32d560f1464.jpeg

En till bild när vi är inne på temat.
3573f78517137ede7767c63e094c1cf155757f5025b3392a4693d32d560f1464.jpeg
Den och dom såg jag också igår på Sveavägen. Den polisuniformen hade jag aldrig sett tidigare.
Åkte Telefonplan till Östra station på 22 minuter en timme senare. Nästan stillastående köer hela vägen. Tillbaka tog det 26 minuter men då hade jag ena sonen bakpå.

Fler hojåkare. Grönklädda poliser tillhör nationella insatsstyrkan.

n-attack_25_1491576472-1920x1080.jpg

17838293_10212045871439567_1822031553_o.jpg

Vildvuxen bukett av hojar. Hade det varit 800GS ur senaste upphandlingen kunde man förstått att det var tjänstehojar.

Rycka ut på egna privata maskiner - om man nu gjort det, är ju vällovligt och ambitiöst, men avslöjande också i vårt öppna samhälle. Hoppas någon har tänkt på det...

Vildvuxen bukett av hojar. Hade det varit 800GS ur senaste upphandlingen kunde man förstått att det var tjänstehojar.

Rycka ut på egna privata maskiner - om man nu gjort det, är ju vällovligt och ambitiöst, men avslöjande också i vårt öppna samhälle. Hoppas någon har tänkt på det...

NI och SOG står en bit utanför LOU, av naturliga skäl.

V-strom 1000 på den första bilden va?
Stromtroopers, alltså :yoparty

KTM 1190 Adventure ägs av Polismyndigheten/NOA och Triumph Tiger 1050 av Svenska telehuset AB (ej att förväxla med SVT?). Vet inte hur det ska tolkas, det verkar vara ett mycket litet företag med få anställda. Kan vara så att en av poliserna jobbar där, eller att de lånade en hoj i närheten. Det mest spännande alternativet är förstås att företaget är en front för att dölja polisens verksamhet :yoparty

Humor

L?s vad 1 kund tycker om Svenska Telehuset AB

Torkel Z
2009-08-03

Torkel Z skrev om Svenska Telehuset AB
Dessa grabbar vet vad service ?r. Har f?tt mycket bra bem?tande och snabba leveranser.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman