Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
Utan att lova - och beroende hur många vi kan få utbildade (och godkända som licens utbildare) sku jag gissa kanske nånstans mellan 10 - 18 steg 5 utbildningar.. Vi kommer veta mera under typ februari..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! Konstigt att behöva gå trafiksäkerhetskurser innan man får ta licens. Om det är så, så får jag ta licens hos någon klubb istället.
Håller med! Konstigt att behöva gå trafiksäkerhetskurser innan man får ta licens. Om det är så, så får jag ta licens hos någon klubb istället.
Utifrån det nya uttrycket "trafikkurs" förstår jag att det är en del andra ändringar på G i upplägget för Steg 1-3.Logisk är det så att ta bort snabb grupp på trafikkurserna,
Märks att du inte gått ngn av Stegutbildningarnaeta
Vad menar du? läs inlägg 16.
Ok. Ska omformulera mig.
Det verkar som att du inte gått Steg 1-3 själv när du kallar dem för "trafiksäkerhetskurser".
Ok. Ska omformulera mig.
Det verkar som att du inte gått Steg 1-3 själv när du kallar dem för "trafiksäkerhetskurser".
Va?Trafiksäkerhetskurs = Gulvästsyndrom
Trafikkurs = Bättre körteknik (hoppas jag att det fortfarande kommer att vara i alla fall)
Va?Hur kan du inte koppla säkerhet till bättre körteknik?
Helt rætt att ta bort den snabba gruppen ur kursverksamheten. Ska kollektivet betala før skadorna så ska det vara utbildning før att skapa tryggare och sækrare førare ute i trafiken,
Har man som målsættning att kapa varvtider och ha mer bråttom runt banan æn polarn så tycker jag personligen att man kan gøra det med sin egen plånbok som innsats,
Problemet kommer bli att de snabba flyttar till medel om de vill ha försäkringen och kör de med halv eller trafik så kör dom snabb. När ska man neka någon att köra i snabb? 1.25 på gelleråsen? Man måste ha något att kunna neka folk efter och hur man än gör så blir det fel känns det somHåller med dig till 100%
Jag skrev redan för 2 år sen ( i ett annat forum ) att man borde ta bort försäkringsskyddet ur de snabba grupperna av exakt den anledningen, innan försäkringsbolagen får frispel och det går ut över dem som faktiskt VILL öva på ren trafiksäkerhet.
Det är ju helt upp till en själv att välja om man vill åka nära gränsen eller med goda marginaler, ingen annan ska behöva betala för det.
Jag skrev redan för 2 år sen ( i ett annat forum ) att man borde ta bort försäkringsskyddet ur de snabba grupperna av exakt den anledningen, innan försäkringsbolagen får frispel och det går ut över dem som faktiskt VILL öva på ren trafiksäkerhet.
Vad ska man annars kalla dom? Roadracing verksamhet?
Att det sedan finns ett klientel som går dessa kurser før 100 gången før att dom ær rædda att betræda en bana då inte førsækringskydd gæller ær en annan femma.
Helt rætt att ta bort den snabba gruppen ur kursverksamheten. Ska kollektivet betala før skadorna så ska det vara utbildning før att skapa tryggare och sækrare førare ute i trafiken,
Har man som målsættning att kapa varvtider och ha mer bråttom runt banan æn polarn så tycker jag personligen att man kan gøra det med sin egen plånbok som innsats,
Håller inte med dig. Det är bra att bli av med missilerna som vurpar och kostar försäkringsbolagen pengar. Men jag tillhör tydligen en minoritet som inte kör för att kapa tider eller köra fortare än någon annan, och för mig blir detta en förlorar - förlorarsak.
Eftersom jag gasar av mig med SMC i hastigheter och med nerlägg som man inte bör ha på landsväg men inte är intresserad av, som sagt, att tävla så försvinner min möjlighet att gasa för att ha kul utan tävling.
Och bli hänvisad till gruppen missiler har jag ingen lust med. Försäkringen är inget problem för mig. Jag har aldrig vurpat på bana och jag har halvförsäkrat...
Jag har inga problem att platsa i snabba gruppen men har aldrig tagit tid.
Steg 6 inte tävling. Håller dom samma nivå som på senaste steg6an så är tempot betydligt lägre än en snabb grupp under vanliga kursdagarna!
Du kommer platsa utmärkt och ha betydligt roligare än i en snabb grupp på en kursdag!
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |