Grannars åsikter om MC

Grannen kom ut när jag stod o meckade med hojen, fick en hel del beröm över hur fin den var :)

Han undrade också hur hojen var att köra och om jag var nöjd osv...

Två veckor senare stod den en Hornet 900 brevid min :)

Grannen kom ut när jag stod o meckade med hojen, fick en hel del beröm över hur fin den var :)

Han undrade också hur hojen var att köra och om jag var nöjd osv...

Två veckor senare stod den en Hornet 900 brevid min :)

En Honda behöver man aldrig mecka med, bara vifta lite med verktygen för syns skull:D (nåja ibland kräver även en Honda lite meck..)

Idiot till granne. Varför ens påpeka att det är farligt. Det lär ju knappast kommit som en överaskning för dig att man kan dö om man åker mc..

nej precis, samma som att man kan dö när man gör andra saker, som cyklar kör bil åker inlines äter en vetebulle å är allergisk.

Jag har en granne som brukar komma ut och kolla på hojen när jag tvättar den eller håller på med något, han är 80+ och pratar om när han var ung och hade en Victoria 198 cc eller något sånt. Jättetrevlig gubbe :tummenupp

Sen har det stannat några män på typ 50+ utanför garaget och börjat fråga saker om hojen och alla tre har blivit lika förvånade när jag har sagt att det är en 125a, dem har gissat på minst 600, kan tillläga att alla av dem har varit ganska kunniga inom Mc, då blir man lite glad :tummenupp

Så hittils bara trevliga grannar. Får se hur det blir sen när jag börjar köra oftare.

Last edited:
Hörru sportis, du mekade ju med din, nya hejdare så hojen gick att köra överhuvudtaget........ Eller viftade du bara med tången då med?? :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra