Grannar och oväsen

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tycker ni det är ok att väsnas fram mot ettiden på natten under vardagar? Mina grannar börjar bli riktigt jobbiga när det gäller detta. Själv lever man om och spelar hög musik ibland på helgerna, men det är en annan sak eftersom nästan ingen ska upp tidigt nästa dag då. Det jobbiga är att det inte är någon speciell person saken gäller, som man kunde prata med, utan det är ganska generellt för allihop runtikring här. Alla är dom nattmänniskor förutom jag som är morgonmänniska... Hatar att inte kunna sova :mad:

Sist jag hade fest i lägenheten (en fredagkväll) kom väktarna sex gånger så nån borde det finnas att ringa till :(

mb skrev:
Tycker ni det är ok att väsnas fram mot ettiden på natten under vardagar? Mina grannar börjar bli riktigt jobbiga när det gäller detta. Själv lever man om och spelar hög musik ibland på helgerna, men det är en annan sak eftersom nästan ingen ska upp tidigt nästa dag då. Det jobbiga är att det inte är någon speciell person saken gäller, som man kunde prata med, utan det är ganska generellt för allihop runtikring här. Alla är dom nattmänniskor förutom jag som är morgonmänniska... Hatar att inte kunna sova :mad:

Nää jag håller med dig, det är så himla jobbigt. I somras hyrde jag en lägenhet av en kompis som bodde i Englad och dem som bodde på övervåningen väsnades varje dag, alltså den killen som bodde där festade varje kväll och värst var det på Torsdags kvällar, då sov jag kanske i 2 timmar max, skulle upp sen på fredan och jobba kl 6...efter ett tag orkade jag inte mer, visste inte om jag skulle säga nåt till han för jag ägde ju inte lägenheten men gick upp iaf och skällde ut han som fan.. :fatta! ..efter den kvällen var han tyst...hihihih

så man ska inte vara för feg för att säga nåt. Han äger inte byggnaden och ska respektera andra! :)

kaZmur skrev:
Sist jag hade fest i lägenheten (en fredagkväll) kom väktarna sex gånger så nån borde det finnas att ringa till :(
Det är inget hårt festande. Bara lagomt mycket oväsen för att det ska va riktigt irriterande. Bergsprängare och höga skratt från balkongerna, stereoanläggningar och TV-apparater från lägenheterna, rökare vid fönstren som pratar högt i telefon osv. Ett surr helt enkelt. Skulle helst vilja ha skapligt tyst efter 10.

Låter ju nästan som att dem inte behöver gå till jobbet på morgonen... Finns det ingen störningsjour?

Så är livet i en lägenhet. Skit händer. Ibland förlorar man, ibland torskar man.

Last edited:
von reisen skrev:
Låter ju nästan som att dem inte behöver gå till jobbet på morgonen... Finns det ingen störningsjour?
Nä, de flesta är studenter (vilket iofs jag också är större delen av året, men har iaf sånt tidsschema så man måste upp tidigt).

Ska fan ta och ringa nån störningsjour eller liknande om det fortsätter.

Gå till dina grannar och prata ut om problemet istället. :tummenupp

på helger o så får man ju väsnas en bit in på natten

men generellt är det väl att det ska va tyst efter kl 23 på kvällen

Ät ett gäng kofeintabletter,(ögonen står som tefat och du blinkar nästan inte) gnid in kinderna med lök(DU ser RIKTIGT svullen OCH elak ut) gå upp och fråga om HAN eller DU ska göra så det blir tyst där inne... :3freak

mb skrev:

Samma skit här.. iofs är jag ledig ganska mycket från mitt jobb. Men som i natt så var det en granne och hans tjej som bara var tvungna att prata/skrika i 120db.
Kl 03.30 var klockan sista gången jag kika.
Sen blir man väckt av grannen under kl 09 av att dom går loss som fan med en hammare.. :huvet

flytta....

Köp hus på landet......
Sen en sådan jä--la fest i 4 dygn, mitt i veckan, gärna med en massa musiker och gästarbetare o bjud in allt o alla......sen bara dra........ :Bugar

kaZmur skrev:

Sist jag hade fest i min lägenhet kom en majabuss, 4 snutbilar och en hundpatrull och tog hand om oss :crash

Det slutade med att jag fick flytta :fyllisar

Kom o kröka med oss :hihi

tassen skrev:
Köp hus på landet......
Japp, det har jag tänkt göra endera dagen :tummenupp
Måste bara jobba i minst 10 år först innan jag blir beviljad lån... :D

Du kan väsnas på morgonen istället... antagligen lika populärt hos dom som det är för dig då som väsnas på kvällen. Om du inte har lust att prata med dom kan du alltid prata med hyresvärden.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back