Grand Prix San Marino

Rossi, revanschsugen, och frustrerad över att han inte fick visa hur modig han var med sitt svärd och sin capé, kommer ta i så han gasar på sig ännu en gång tyvärr. I kamp med Stoner...
Hayden är nu åter på Europeisk mark, och även han, tyvärr, tillbaka i gamla vanor. Dvs medioker och blek.
Segern kommer stå mellan Pedro och Jorge. Stoners pöjk orkar komma trea.
Runner up, och gubben i lådan är såklart Kallio! :)
Övriga som var intressanta inledningsvis på säsongen har ruttnat ur helt (exvis Pretty Boy) och de inser att de endast är statister, och det bästa som kan hända är att det slumpas ut ströplatser i nåt uddateam under silly season.
 
Rossi, revanschsugen, och frustrerad över att han inte fick visa hur modig han var med sitt svärd och sin capé, kommer ta i så han gasar på sig ännu en gång tyvärr. I kamp med Stoner...
Hayden är nu åter på Europeisk mark, och även han, tyvärr, tillbaka i gamla vanor. Dvs medioker och blek.
Segern kommer stå mellan Pedro och Jorge. Stoners pöjk orkar komma trea.
Runner up, och gubben i lådan är såklart Kallio! :)
Övriga som var intressanta inledningsvis på säsongen har ruttnat ur helt (exvis Pretty Boy) och de inser att de endast är statister, och det bästa som kan hända är att det slumpas ut ströplatser i nåt uddateam under silly season.

Stoners pöjk är inte tillbaka till detta race.
http://www.ducatipress.com/index.ph...=4388&tx_ttnews[backPid]=172&cHash=e8da3cbf3f
 
Last edited:
Jag tycker ni är lite väl hårda mot Kallio. Det är trotts allt hans Rookiesäsong, det är många som kraschat mycket under sin första säsong. Jag håller med om att man hade önskat kanske en pallplats från Kallio i år, men med tanke på hur mycket problem många förare haft med Duccen tycker jag att han presterat bra. Det hade dock varit jävligt kul att se vad han skulle kunna göra på tex en Yamaha istället.
Men här på SH är Hayden en talanglös red neck som fick sin VM-titel serverad på silverfat. Kallio borde därför köra skjortan av Hayden.

Ska man vara lite mer allvarlig så har du så klart rätt. Ducatin är en best som bara en man lyckats tygla så Kallio har lite att jobba på och hans resultat är väl inget att skämmas över direkt med tanke på att det är första året i MotoGP.
 
Nicky lär inte annat än satsa hårt på San Marino :tummenupp


“At Mugello I realised how special it is to race for Ducati in Italy so hopefully I can give all the Ducatisti even more reason to party. I know it won't be easy and I can't get overconfident even though everything went so well at Indy.

“I've learnt that this bike can quickly put you back in your place if you get cocky so once again I'll just be putting my head down and giving it my maximum,” he declared.


Hayden should find out this weekend if he will be retained by Ducati for 2010.
 
n502400_Dovizioso_09T_Brno_0016_AN.preview_big.jpg


Guldiga spiror på #4.



Klart att Honda inte kan åka på dämpare från ett tvåtakts-företag. Konstigt att de inte bytt märke tidigare.

Pedrosa, med sina bambustrån, kommer ligga minst tre sekunder efter Dovi med guldbyxorna.
 
Klart att Honda inte kan åka på dämpare från ett tvåtakts-företag. Konstigt att de inte bytt märke tidigare.

Tyckte att Danis cykel var "omottiverat" orolig mitt böjarna långt in under träningarna på Indy! Kan såklart vara kul om Dovi helt plötsligt börjar matcha Dani även om jag e tveksam :tummenupp
 
Guldiga spiror på #4.
Klart att Honda inte kan åka på dämpare från ett tvåtakts-företag. Konstigt att de inte bytt märke tidigare.
Pedrosa, med sina bambustrån, kommer ligga minst tre sekunder efter Dovi med guldbyxorna.

Är inte detta väldigt stort. Jag har inte följt GP-racing så länge, men har inte Honda i stort sett alltid använt Showa? Kul för Öhlins, det visar ju verkligen deras styrka än en gång.
 
Ska iväg på Marinoracet på lördag. Blir dessvärre bara att titta på kvalet... på söndagen sitter jag på planet hem igen :/ men ska bli kul ändå, första gången jag är på ett riktigt race. Får rapportera om det händer nåt skoj!

/Wille
 
Är inte detta väldigt stort. Jag har inte följt GP-racing så länge, men har inte Honda i stort sett alltid använt Showa? Kul för Öhlins, det visar ju verkligen deras styrka än en gång.

Jo, det är ganska stort. Honda sväljer stoltheten och inser att deras egna märke nog inte riktigt kan mäta sig med Öhlins. Skillnaden prestanda mässigt är nog inte så markant, men det är garanterat dyrare för Honda att åka på Showa (där de själva får betala utvecklingskostnaderna) gentemot kostnaderna för att åka på Öhlins.
 
Ska iväg på Marinoracet på lördag. Blir dessvärre bara att titta på kvalet... på söndagen sitter jag på planet hem igen :/ men ska bli kul ändå, första gången jag är på ett riktigt race. Får rapportera om det händer nåt skoj!

/Wille

Bara att gratulera kan nog bli en kanondag.. Funderade länge på att själv dra ner men det får bli en annan gång :tummenupp
 
Fast Hayden tappade ju den ledningen på grund av att hans stallkamrat torpederade honom.. Kommer nog aldrig Haydens sköna svordomar=)

http://www.youtube.com/watch?v=TFpoZPi0EB8&feature=related

Efter Laguna Seca var Hayden med 52 poäng före Rossi, sen fick han psykosomatiska problem med sin koppling och tappade nästan hela ledningen ner till 12 poäng innan Estoril. Hade han slutat 4a-5a, som i loppen innan, i Portugal så hade Rossi fortfarande behövt krascha i Valencia för att Hayden skulle ro hem det.

Stora darren som sagt.

Ska iväg på Marinoracet på lördag. Blir dessvärre bara att titta på kvalet... på söndagen sitter jag på planet hem igen :/ men ska bli kul ändå, första gången jag är på ett riktigt race. Får rapportera om det händer nåt skoj!

/Wille

Riviera Romagnola, aah, vem skulle vilja vara där istället för i ett höstruskigt Luleå :gnissla
 
Last edited:
Efter Laguna Seca var Hayden med 52 poäng före Rossi, sen fick han psykosomatiska problem med sin koppling och tappade nästan hela ledningen ner till 12 poäng innan Estoril. Hade han slutat 4a-5a, som i loppen innan, i Portugal så hade Rossi fortfarande behövt krascha i Valencia för att Hayden skulle ro hem det.

Stora darren som sagt.
Men nu fick vi ju istället se Rossi darra lite när han för ovanlighetens skull inte ledde med 120 poäng inför sista racet.
 
Rossi
Lorenzo
Pedrosa
Dovi

Rossi väljer den enklare vägen detta racet och ligger i rygg på Lorenzo tills sista varvet sista kurvan.
 
Rossi svårt kinkig ang förutsättningarna på San Marino :)



“It will be very difficult to try and stay in front of Jorge here - it is already a good target just to stay in front of Dani, because with all the acceleration points here the Honda and his riding style will be good,” said Rossi.
 
Rossi svårt kinkig ang förutsättningarna på San Marino :)



“It will be very difficult to try and stay in front of Jorge here - it is already a good target just to stay in front of Dani, because with all the acceleration points here the Honda and his riding style will be good,” said Rossi.

Inte då han vill bara få dom andra att framstå som om dom har bättre möjligheter att vinna än honom, men dom lär inte ha en suck mot Herr Rossi på denna banan ... :Bugar
 
Resultat FP1

Full Friday free practice times from the San Marino Grand Prix at Misano, round 13 of the 2009 MotoGP World Championship.

Third in the championship Casey Stoner has withdrawn until Estoril on October 4 to try and return to full fitness.

Stoner's place at Ducati Marlboro has been taken by Mika Kallio, whose Pramac ride has been handed to Aleix Espargaro.

Repsol Honda's Andrea Dovizioso is using Ohlins suspension for the first time this weekend, team-mate Dani Pedrosa remains on Showa.

Pedrosa suffered a major engine problem at the end of the session and had to park his factory RC212V.

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 35.304 sec
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 35.430 sec
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 36.080 sec
4. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 36.096 sec
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 36.316 sec
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1min 36.350 sec
7. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 1min 36.419 sec
8. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1min 36.508 sec
9. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1min 36.588 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 36.608 sec
11. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1min 37.056 sec
12. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 37.057 sec
13. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1min 37.126 sec
14. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 37.134 sec
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1min 37.306 sec
16. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1min 37.454 sec
17. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 1min 37.869 sec


2008 San Marino Grand Prix - 31/8/2008:
Pole position:
Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 33.388sec
Fastest race laps by manufacturer (wet):
Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha (B) 1min 34.904sec
Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 34.988sec
Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 35.479sec
Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki (B) 1min 35.941sec
John Hopkins USA Kawasaki Racing (B) 1min 36.710sec
 
Last edited:
Han (Puig) får ju skruva fast Pedrosas tanklock mer ordentligt ser så illa ut annars :rolleyes:
 
Imponerande av Espargaro! de Angelis imponera också på sitt sista varv, 0,5sek bara så där! Lorenzo's alla 35'or är väl en fingervisning om hans racetempo inför Söndag..
Men hur kan man som kommentator, på plats på banan, missat att Dovi kör med Öhlins?!

Han (Puig) får ju skruva fast Pedrosas tanklock mer ordentligt ser så illa ut annars :rolleyes:

De va tanklocket va? Misstänkte också det när man såg på reprisen hur mycket som spraya runt hojen.
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top