Grand Prix Legends

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Nån som vågar möta mig på sviestad :D

Har dock lite strul med spelet:
¤Kan inte köra i någon annan upplösning än 640x480, annars får jag bara en 1/4dels ruta i vänster hörn.
¤Hittar inget multiplayermod så man kan söka efter servrar.

Med nya moden? Vingar?
Trodde det bara var vi nördar som körde det spelet fortfarande :)

MostWanted skrev:
Upp nån som törs utmana mig
Äsch, orka'nte. Lirade just GTL... men jag har kört 56or på sviestad med... lotusen. Du kan ju alltid slita lite offline med att klå det, om du inte redan gjort det förstås.

MostWanted skrev:
Vet du om det finns nått internet prog så man kan söka efter internetspel som ska spelas...
Finns det inte i spelet?

När man kör på nätet fick man vara lite försiktig för det var inte populärt att trycka motståndare av banan pga att man klantade till det. De som körde då var ganska seriösa. Men det var säkert över 2 år sedan jag körde aktivt på nätet.

Tänk att det fortfarande inte finns ett spel med samma bilkänsla.....

R1 wannabe skrev:
Finns det inte i spelet?

När man kör på nätet fick man vara lite försiktig för det var inte populärt att trycka motståndare av banan pga att man klantade till det. De som körde då var ganska seriösa. Men det var säkert över 2 år sedan jag körde aktivt på nätet.

Tänk att det fortfarande inte finns ett spel med samma bilkänsla.....

Nej, tyvärr finns det ingen in-game-browser - det här spelet gjordes före internets tid.. dock kan man koppla upp sig mot en server om man vet ip-numret. "På min tid" användes ett program som hette VROC som kombinerade en lobby (som egentligen var en IRC-kanal) med en server som höll rätt på alla spelservrar... Jag vet inte om VROC är igång längre, men VROC's webbsida verkar ligga nere.

Pejo skrev:
Nej, tyvärr finns det ingen in-game-browser - det här spelet gjordes före internets tid.. dock kan man koppla upp sig mot en server om man vet ip-numret. "På min tid" användes ett program som hette VROC som kombinerade en lobby (som egentligen var en IRC-kanal) med en server som höll rätt på alla spelservrar... Jag vet inte om VROC är igång längre, men VROC's webbsida verkar ligga nere.
När du säger det så verkar det bekant :)

Ska börja köra igen tror jag.....

R1 wannabe skrev:
Om du menar GPL så gärna. Ska bara försöka få igång spelet på nya datorn :tummenupp
Har blivit rätt snabb på default setupen men nu ska det optimeras. Monza är det som gäller =) kör 69modden nu.

MostWanted skrev:
Har blivit rätt snabb på default setupen men nu ska det optimeras. Monza är det som gäller =) kör 69modden nu.
Det finns/fanns setup:er på nätet som var de optimala för snabbaste tider.
Monza är min favoritbana...gick ju nästan att hålla fullt överallt där.
Silverstone och någon Amerikansk bana var också riktigt bra.
Jag har några gamla setup:er liggande på någon skiva så hör av dej om du vill prova dem.

1.28:67 på Monza nu. Den enda banan jag kört förutom Sviestad i princip. Hur går det för er? SH Server utlovas ihelgen.

På GrandPrixLegends 65.

MostWanted skrev:
1.28:67 på Monza nu. Den enda banan jag kört förutom Sviestad i princip. Hur går det för er? SH Server utlovas ihelgen.

På GrandPrixLegends 65.
Men.... för f-n. Monza är väl den tråkigaste banan NÅGONSIN. Vad är det ,7 svängar, med långa perioder fullgas ? Ja, jag har nån rekordtid på 1,27 eller nåt där.

Men... i GPL har du ju nordslingan, du har zandvoort etc, så varför harva på Monza ?

Kör hårt!

Jag har installerat GT Legends (legendsvarianten på GTR) och efter det så vill jag inte köra GPL mera... ;-)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back