Grand Prix de France 2010

Om man ska sammanfatta Stoners säsongstart med några få ord.. Börja likna 2006 års säsong på Honda. Snabb men slängde sig i varannan kurva. 2007-2008, Ducatin med screamer och grymt instabil- Stoner körde som en Gud. 2010, Ducatin med Big Bang, mjuk och fin att köra- Hayden börja visa resultat (vilket är väldigt kul) Stoner börja krascha. Ge Stoner 2009 års hoj. Enkelt va?? :)

Om man ska sammanfatta Stoners säsongstart med några få ord.. Börja likna 2006 års säsong på Honda. Snabb men slängde sig i varannan kurva. 2007-2008, Ducatin med screamer och grymt instabil- Stoner körde som en Gud. 2010, Ducatin med Big Bang, mjuk och fin att köra- Hayden börja visa resultat (vilket är väldigt kul) Stoner börja krascha. Ge Stoner 2009 års hoj. Enkelt va?? :)

Ja tänkte precis sammma sak :)

Man börjar undrar om det är någonting med Stoners sätt att köra hoj som avviker från mängden.

Stoner säger själv att hojen aldrig varit så bra, och att man har bra känsla
med den nya motorn, så han verkar nöjd på den biten... konstigt nog :)

Racet annars var ingen super höjdare tyvärr.. Det enda som var något på slutet var väl att följa Hayden när han började komma ikapp, och
till slut om sin före detta teamkompis Pedrosa :yoparty
Hayden har ett grymt jävlaranamma tycker jag! :tummenupp

Kraschfest i Moto2, och roliga race. Simon kan det där med att ställa
ut hojen på ställ i inbromsningarna.. jisses säger jag bara :Bugar

Appropå crashfesten i Moto2 så var det någon som blev liggande och tog sig för nacken. Det var väl ingen som skadade sig allvarligt i Moto2?

Spelar ingen roll hur bra M2-rejsen är, klassen är en skymf mot GP-begreppet. Grand Prix ska vara en arena för tidens bästa lösningar på hur man snabbast tar sig runt en bana - utan sidoblickar på vad industrin vill sälja.

Att tvinga fram fyrtakt är illa nog, enhetsmotorer gör mig kräkfärdig.

Spelar ingen roll hur bra M2-rejsen är, klassen är en skymf mot GP-begreppet. Grand Prix ska vara en arena för tidens bästa lösningar på hur man snabbast tar sig runt en bana - utan sidoblickar på vad industrin vill sälja.

Typ lika spännande som Renault Clio Cup.

Då har Grand Prix aldrig varit det du önskar att det är. Stora delar av det tekniska reglementet kan helt förkastas. Enhetsdäck, ottomotor, bränsletyp, viktbegränsingar etc. etc. förskastligt :P

Kan tipsa dig om tractor-pulling. Det är kanske något för dig? I stort sett så tävlar man enbart i viktklasser och lite säkerhetsgrejer - men i övrigt verkar det mesta vara fritt.

Å andra sidan har vi ett helt gäng tillverkare i den serien som aldrig skulle haft råd att utveckla en hel hoj men väl kan göra riktigt, riktigt bra chassien. Kolla Suter, Harris, Bimota, etc.

Enhetsmotorer var det väl ändå nästan i 250 ändå. Fast från två märken istället för ett.

Bra race, både Moto2 och GP. Valentino har alltid nästa race i tankarna när han blir intervjuad. "second place is not 1st but still is good position for the championship, we hope to make better next race". :)

Härligt att han aldrig ger upp

Tjaa, bara att instämma i lovsången om Moto2. Riktigt tajta och bra race, ska bli intressant att se om Elias kommer tillbaka till MotoGP om hans formkurva håller i sig.

Hoppas nu bara att Simoncelli får fart på sig och cykeln så att vi får se mer av honom i rutan, han är iaf före Spies i sammandraget :)

Har en pall med använda kondomer som jag ska smälta ihop till ett nytt kvaldäck. Men dom onda stora organen ser till att jag inte kan använda det :mad:
Det låter som du borde använt kondomerna till det de är ämnade för istället...

Kan tyvärr inte någonstans hitta Edwards intervju av Spies i mkt underhållande "Mancation"-anda, som visades på BBC2 innan racet.

Där framgick iaf bl.a. att Spies föredrar ketchup framför senap, ..att både Spies & Edwards hade valt Lorenzo framför Rossi som teamkamrat om dom varit tvungen att välja, m.m.

Någon som är bättre på att leta än jag ?

Kan tyvärr inte någonstans hitta Edwards intervju av Spies i mkt underhållande "Mancation"-anda, som visades på BBC2 innan racet.

Där framgick iaf bl.a. att Spies föredrar ketchup framför senap, ..att både Spies & Edwards hade valt Lorenzo framför Rossi som teamkamrat om dom varit tvungen att välja, m.m.

Någon som är bättre på att leta än jag ?
RU, MotoGP.2010.Round03.France.Race.Buildup.BBC

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...