Gran Turismo 4

Hallden2004 skrev:
Om Ni har lite pengar i början, gå in under Tuning cars, och sedan på MPA eller HPA tror jag det heter. Gå in under "Full car" längst ner i högra hörnan. Där finns en Golf med 522 bhp :tummenupp Med den kan man köra ifrån det mesta!
Sweet! Den hade jag missat!

Jag tänker iaf köpa mig en Lotus Esprit när jag har råd :D
 
Jag kammar massa pengar i PRO-race i klassen "no regulations", 10 000:- per vinst, tar 4 minuter o spöa skiten ur pöjkarna när man har en Nissan 350Z Lemans-version på 608hk och typ aslättad och maxat chassi... Ruskigt kul :)
 
OlleR skrev:
Själv åker man ju Skyline med 500 pollar å NOS :banana

Fast det var lite av ett fegisköp... Göra det lätt för sig... Nä supra är coolare :tummenupp

Yeah Skyliner går fint dom !:D hade en skyliner i förra spelet =) Min supra övervarvar i 310 knyck :rofl :rofl
 
Om ni vet att ni har en bra bil nog för att vinna loppet med så kan ni ju välja b-spec, så att man slipper nöta på tummarna. :)

Med en maxtrimmad M3:a på fuji-banan i Schwartzwald B-cupen bland dom europeiska tävlingarna, så tar det bara nån minut att få ihop 10000 cred.

Posta gärna om ni har fler tips.
 
min bil i spelet.. Skyline GTR VSPEC -99 ca500bhp

grymt bra spel f.ö.
synd att jag sålde GT & GT2 annars hade jag haft hela serien
 
Henken78 skrev:
Är det nån som vet om man kan använda en Logitech MOMO Racing och pedaler till PS2????? :va
Nej ...går bara till PC!På tal om spel är GTR till PC den vassaste simmen just nu..!
 
har precis tagit hem det nu blir det en utmaning att bränna ner skiten någon som råkar veta hur man ska göra med nero

vill ju spela nu :huvet :banana :banana :banana :banana
 
BlueNinJa skrev:
Yeah Skyliner går fint dom !:D hade en skyliner i förra spelet =) Min supra övervarvar i 310 knyck :rofl :rofl
Supran är så läcker utan antispinn också, sliter loss på 6an med 700hk under huven :hihi

Kay: Är det den me gaynamnet, "Fairlady" eller nå liknande? :P
 
Tycker m5:an är den mest lättkörda bilen i spelet, fort går den också med nästan allt trim + NOS blir det 405km/t...
 
Något som skulle vara mycket intressant är om Polyphony (Gran Turismo-seriens utvecklare) skulle göra ett mc-spel. Men då får jänkarna ta hand om ljudet, eftersom japaner verkar totalt inkompetenta med att få bilarna att låta som något än dammsugare (trots allt skryt om riktiga inspelningar). Jämför NFS:U2 och GT4...

Besviken på följande saker i GT4:
- Autosave varje gång man byter bil. Man kan alltså inte "provköra" någon bil utan att spelet måste spara. Tar man bort minneskortet får man inte byta bil alls. Det går inte längre att köpa någon spännande bil och testa lite för att sedan loada sin senaste sparning. Load-funktionen har försvunnit helt! (hittar den inte iallafall). Utan tvekan det absolut sämsta med spelet enligt min åsikt.
- Besvärlig layout i GT World. Många menyer att navigera genom för att nå tävlingar osv. Allting ligger onödigt utspritt.
- Fortfarande många trista tävlingar som man bara nöter igenom. B-spec (AI förare som kör istället för dig själv) hjälper lite, men varför göra ointressanta race överhuvudtaget? Ett exempel är "Special conditions" som består av samma banor fast i tre olika svårighetsgrader. Vill du ha 100% i spelet för du köra igenom alla.
- Onödigt lång väntetid innan start. Vad sägs om att vänta i över 1 min. på startfältet innan du får köra?

Finns fler grejer som jag inte kommer på just nu. Annars gillar jag spelet.


/Fixade 100% i GT3
 
Ringo skrev:
Besviken på följande saker i GT4:
1- Autosave varje gång man byter bil. Man kan alltså inte "provköra" någon bil utan att spelet måste spara. Tar man bort minneskortet får man inte byta bil alls. Det går inte längre att köpa någon spännande bil och testa lite för att sedan loada sin senaste sparning. Load-funktionen har försvunnit helt! (hittar den inte iallafall). Utan tvekan det absolut sämsta med spelet enligt min åsikt.
2- Besvärlig layout i GT World. Många menyer att navigera genom för att nå tävlingar osv. Allting ligger onödigt utspritt.
3- Onödigt lång väntetid innan start. Vad sägs om att vänta i över 1 min. på startfältet innan du får köra?

Finns fler grejer som jag inte kommer på just nu. Annars gillar jag spelet.


/Fixade 100% i GT3

1: Tror att det går att stänga av nånstans i options.

2: Har för mig att den fanns i grundmenyn.

3: Håller med. Det känns surt att sitta och vänta om man vill köra om ett rejs som man förlorade.
 
Totalt jävla besviken på spelet.. Känns bara som dom har tryckt in en massa nya bilar en del till banor annars är det ju i stort sett samma spel och framförallt samma grafik, e ju absolut ingen skillnad där..
 
Det er surt at det INTE finnes en eneste Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche etc etc exotic bil i spillet :(

40 forskjellige modeller av Nissan Skyline og nesten like mange Mitsubishi Lancer Evo :4skrika WTF!
 
MJo jag saknade LAMBORGHINI Nå grymt!!! Dock finns ju Ford gt 40 så det blev ett litet tröst pris dådå =)
 
Patrik vad kör du själv runt ringen i spelet då, tid alltså? Är du bättre i verkligheten än på TV spel? :D
 
Kay skrev:
Största spelmissen; man kan inte motorbromsa. Uruselt.
Med manuell låda är det annorlunda?

*Edit, förövrigt antar jag din utmaning No1, bara jesseboy vill lämna ifrån sig spelet igen så :P
 
Ringo skrev:
Något som skulle vara mycket intressant är om Polyphony (Gran Turismo-seriens utvecklare) skulle göra ett mc-spel. Men då får jänkarna ta hand om ljudet, eftersom japaner verkar totalt inkompetenta med att få bilarna att låta som något än dammsugare (trots allt skryt om riktiga inspelningar). Jämför NFS:U2 och GT4...

Besviken på följande saker i GT4:
- Fortfarande många trista tävlingar som man bara nöter igenom. B-spec (AI förare som kör istället för dig själv) hjälper lite, men varför göra ointressanta race överhuvudtaget? Ett exempel är "Special conditions" som består av samma banor fast i tre olika svårighetsgrader. Vill du ha 100% i spelet för du köra igenom alla.

Kan hålla med dig om ljudet där.. att de har riktiga inspelningar tror jag föga på, det räcker ju med att lyssna på en Impreza för att inse att det inte stämmer. En Impreza ska låta WROROROROROROROROOOROROROOM, inte VIIIEEEEEEJJ, VIEEEEEEEEEEEEEJJ.

Men angående Special Conditions.. det var ju helt nytt och skitkul! :) Sista testet där man ska möta flera generationer av värstingmercor på ringen, är ju riktigt fränt...

Autosave kan man ju stänga av.
Menyn har ju typ alltid sett ut sådär..? Efter 5 minuter hittar man ju lätt.. :tungan
 
No1 skrev:
Har nog aldrig haft så kul med ett bilspel, och helt klart värt alla investerade kronor då just Nürburg ring är xtremt bra gjort (har endast kört denna bana) samt hjälper till inför kommande säsong... :tummenupp

Har bara kört Nürburg ring med två olika bilar (båda Subaru- Cusco bilen samt Spec C) med en bästa tid strax över 7 minuter med Cusco bilen...

Patrik,
SWT Racing...

Okej, låter bra, tyvärr har jag inte PS2, så jag får lira NFSU 2 på mitt Gamecube.

Fast GT3 var verkligen värdelös, där gick det inte att motorbromsa.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top