Gran Premio Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini 2023

3) Som jag ser det
peta Fabio Di Giannantonio
och få hjälp av lillebror Alex i hur man kör en Gresini Ducati .....
( Alex kanske redan berättat en hel del ! )
Då återstår bara om Gresini är intresserade ?
Beror ju på vad Marc erbjuder förståss .....
Fabio är petad inför 2024 redan, så det finns en plats öppen där. Sen finns det en plats hos Pramac med, men där förväntas Morbildelli ta plats.

Ett av ryktena kring Marquez/Gresini är att Marquez köper teamet.
 
Fabio är petad inför 2024 redan, så det finns en plats öppen där. Sen finns det en plats hos Pramac med, men där förväntas Morbildelli ta plats.

Ett av ryktena kring Marquez/Gresini är att Marquez köper teamet.
Hur får man en förmögenhet på racing ?
Man startar med en stor förmögenhet !
Ska bli spännande att se om kroppen fortfarande räcker till för att MM ska nå podiet på Ducati.
 
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
View attachment 489585
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?

Att han inte räddar framhjulssläpp beror på att han inte pressar så att det släpper längre och det beror på att hojen inte är bra nog att kunna räddas när det släpper.

Detta beror gissningsvis att han inte kört på så lång tid att hojen hunnit utvecklats ifrån hans "kravspec."
Så får han köra tillräckligt många race, åtminstone större delen av varven i dom, så kommer han vara tillbaka och rädda framhjulssläpp igen.
Annars är han slut/över och inget märkesbyte råder bot på det, lex Rossi.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top