Gran Premio Red Bull de España

Är det bara jag som inte kan se träningen via motogp.com. mediaspelaren startar inte utan det står bara unknown error.
 
Vinales genom kurva 3, han kan nog få en karriär inom speedway, jävlar vilket bredställ:yoparty
 
Jag tror Marques blir det största hotet mot Lorenzo, Rossi imponerar men har inte riktigt farten. Gubben vinner bara om dom andra smakar grus.
 
Då får han väl sladda mindre:va

Jo det är ju precis det han måste göra. Men eftersom det förefaller naturligt för honom att just sladda för att köra snabbt, så måste han ju ändra sin körstil drastiskt. Känns som att han kommer att behöva motarbeta sin egen stil för att passa på den hojen. Oavsett vad det blir för märke så ska det bli spännande att följa Viñales utveckling, personligen tror jag dock mer på Honda för hans del.
 
Har Lorenzo alltid sett så obekväm ut med kamerorna eller har Ducatiuppmärksamheten tagit lite på honom?
 
Marquez fick smisk av Rossi med 46 tusendelar.
Det tyckte jag var lite roligt.
 
Länge sen man såg Rossi i topp på en FP3 :tummenupp, lovande inför QP.
 
Har Lorenzo alltid sett så obekväm ut med kamerorna eller har Ducatiuppmärksamheten tagit lite på honom?
Njae, han har väl aldrig spexat framför kamerorna under racehelgerna och innan målgång.

VR snabbast under FP3, ett trendbrott som kan få en att spekulera inför fortsättningen av säsongen. Yamahas val att jämställa sina bägge förare måste rimligtvis innebära kompromisser när det gäller utveckling och egenskaper hos motor och chassi. Naturligtvis inte i det stora, men när det kommer till de sista små förändringarna må man ju ha tvingats hitta gyllene medelvägar.

Allt detta må ju ha ändrats i samma ögonblick som JLo signerade det nya kontraktet med rött bläck, från och med nu må det vara Geten som har sista ordet när det gäller inriktningen för den fortsatta utvecklingen och JLo som har att anpassa sig till "hans" maskin. Vi har ju tidigare sett förare plötsligt halka efter sin teamkamrat när man valt att byta fabrikat, det kanske inte endast och allena handlar om motivation utan även en del i detta förhållande?

Att JLo under resten av säsongen i det stora hela kommer att köra på ungefär samma hoj som VR är jag övertygad om, så professionella förefaller alla parter vara. Men det är väl inte orimligt att tro att det i mångt och mycket blir JLo som har att prestera på en maskin som mer och mer anpassas till Getens preferenser...?
 
Last edited:

Det känns inte troligt att yamaha riskerar ett mästerska pga småsinthet? eller?

Lorenzo ligger ju ändå 2a så varför skulle yamaha ge rossi fördelar och riskera att lorenzo tappar. Han är ändå den som troligast kommer få bäst resultat av dom två även i år.
 
Last edited:
Kanske inte spexat men idag såg han närmast rent obekväm ut?
Kanske är jag som projicerar mina egna sociala ofärdigheter i och för sig.
 
Njae, han har väl aldrig spexat framför kamerorna under racehelgerna och innan målgång.

VR snabbast under FP3, ett trendbrott som kan få en att spekulera inför fortsättningen av säsongen. Yamahas val att jämställa sina bägge förare måste rimligtvis innebära kompromisser när det gäller utveckling och egenskaper hos motor och chassi. Naturligtvis inte i det stora, men när det kommer till de sista små förändringarna må man ju ha tvingats hitta gyllene medelvägar.

Allt detta må ju ha ändrats i samma ögonblick som JLo signerade det nya kontraktet med rött bläck, från och med nu må det vara Geten som har sista ordet när det gäller inriktningen för den fortsatta utvecklingen och JLo som har att anpassa sig till "hans" maskin. Vi har ju tidigare sett förare plötsligt halka efter sin teamkamrat när man valt att byta fabrikat, det kanske inte endast och allena handlar om motivation utan även en del i detta förhållande?

Att JLo under resten av säsongen i det stora hela kommer att köra på ungefär samma hoj som VR är jag övertygad om, så professionella förefaller alla parter vara. Men det är väl inte orimligt att tro att det i mångt och mycket blir JLo som har att prestera på en maskin som mer och mer anpassas till Getens preferenser...?

Lin Jarvis sa ju att de båda kommer ha tillgång till allt, med undantag av saker som bara testas för nästa säsong, som Lorenzo inte kommer få testa.
 
Känns som att michelin har börjat hitta lite rätt eller är det den europeiska luften! Hojarna upplever jag definitivt som stabilare än i de tre inledande racen, inga framhjulssläpp till höger och vänster, bådar gott trots allt:tummenupp
 
Det känns inte troligt att yamaha riskerar ett mästerska pga småsinthet? eller?

Lorenzo ligger ju ändå 2a så varför skulle yamaha ge rossi fördelar och riskera att lorenzo tappar. Han är ändå den som troligast kommer få bäst resultat av dom två även i år.

Det var ganska tydligt att nyheter som kommer finnas på MY2017 M1 inte kommer att favorisera den som lämnar teamet.
 
Intressant hur man resonerar kring justeringen av geometrin och flyttar gravitationen samtidigt.

Förra årets stabila Smi verkar helt borta med dom nya däcken. Rab årets rundningsmärke
Lorenzo FP4 stint på låga/mitt 39or klarar ingen:tummenupp
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2016-04-23 kl. 14.23.12.jpg
    Skärmavbild 2016-04-23 kl. 14.23.12.jpg
    18.3 KB · Visningar: 92
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top