Gran Premio d'Italia TIM

Skruvade Yamaha upp effekten på sina motorer? Går det överhuvudtaget när de är plomberade?
 
Tack för info om att det var en standardprocedur för "Quick restart", jag uppfattade det som något de kom på i stunden.
Jag tycker fortfarande att det är att be om problem med ett så tight fönster. Det är inte på sådana missar man vill tjäna/förlora platser.
Om de körde mot rött så borde de väl kunna avvisa personerna i lugn och ro istället för att ställa upp alla och sedan börja gå runt och putta undan hojar. Det såg mer än rörigt ut.

Under en så kallad "quick restart" i Moto2 / Moto3 ska man göra ett sightingvarv och komma tillbaka till griden UTAN att slå av motorn på griden. Endast en mekaniker på griden som tar emot hojen och sedan pallrar sig därifrån omedelbart. Inga paraplyflickor. Ingen media. Inga vip-gäster som ska ta selfies framför förarna. Motorn igång under en kort väntan på uppvärmningsvarvet. En snabb och effektiv procedur så att det inte blir några förseningar i MotoGP's TV-schema...

Av denna orsak är pitlane endast öppen sextio sekunder. Tanken är att alla ska åka sitt sightingvarv ungefär samtidigt. Den som kommer först till griden ska inte behöva vänta på alla andra med motorn igång i flera minuter. Detta är rejshojar med små kylsystem som går varma på nolltid om kylaren inte får luftflöde.

Under det casino som uppstod då man började plocka förare av griden blev väntan nog så lång. Flera hojar började pissa kylvatten på griden innan man beslutade att göra en ny omstart.
 
Under en så kallad "quick restart" i Moto2 / Moto3 ska man göra ett sightingvarv och komma tillbaka till griden UTAN att slå av motorn på griden. Endast en mekaniker på griden som tar emot hojen och sedan pallrar sig därifrån omedelbart. Inga paraplyflickor. Ingen media. Inga vip-gäster som ska ta selfies framför förarna. Motorn igång under en kort väntan på uppvärmningsvarvet. En snabb och effektiv procedur så att det inte blir några förseningar i MotoGP's TV-schema...

Av denna orsak är pitlane endast öppen sextio sekunder. Tanken är att alla ska åka sitt sightingvarv ungefär samtidigt. Den som kommer först till griden ska inte behöva vänta på alla andra med motorn igång i flera minuter. Detta är rejshojar med små kylsystem som går varma på nolltid om kylaren inte får luftflöde.

Under det casino som uppstod då man började plocka förare av griden blev väntan nog så lång. Flera hojar började pissa kylvatten på griden innan man beslutade att göra en ny omstart.

Återigen, tack för dina förklaringar! Då är det uppenbart varför de har så kort fönster!
 
Ytterliggare tecken på rossifansens lågnivå på Mugello, bränner Marques dockor. Banderoller med förolämpningar mot JL och MM

View attachment 430706

http://www.sportmediaset.mediaset.i...un-manichino-di-marquez_1099793-201602a.shtml
Helt ärligt...

Hade någon hängt och eldat Zlatandockor hade det blivit ett jävla liv, men detta flyger tillsammans med sjukt osportsligt buande under radarn..

Vart är Moto GP's supportar på väg?...

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Tror ni media gjort större sak av det om man bränt VR46 dockor? :va

:tummenupp för att VR gick ut med att fansen skulle visa återhållsamhet.
Sedan verkar det inte riktigt ha gått in hos alla...
 
Både Lorenzo och Rossi körde på sina 3:e motorer, de hade gått ungefär hälften så långt som 1:an och 2:an, Rossis hade dessutom gått kortare än Lorres när det hände. De hade inte heller ändrat något gällande motorerna inte ens nytt avgassystem, gissning från Rossis teamchef Silvano Galbusera är att det skulle kunna vara ett tillverkningsfel:
http://www.gpone.com/en/2016052426496/motogp/galbusera-broken-engine-just-bad-luck-for-vale.html

Här ser ni exakt vilka pass som vilken motor har använts för Lorre och Rossi:
https://twitter.com/matoxley/status/734417916473561088
https://twitter.com/matoxley/status/734418124817195008
 
Ytterliggare tecken på rossifansens lågnivå på Mugello, bränner Marques dockor. Banderoller med förolämpningar mot JL och MM

View attachment 430706

http://www.sportmediaset.mediaset.i...un-manichino-di-marquez_1099793-201602a.shtml

Man blir helt matt. "Det är synd om människorna" som Strindberg skrev. Jag upplever supporterkulturen inom MotoGP som en något nedåtgående spiral för tillfället, det är minst sagt hätsk stämning såväl på plats som på de sociala forumen emellanåt. Har det alltid sett ut på detta vis eller har det eskalerat de senaste åren?
 
For his part, Bautista - who had crashed heavily in morning warm-up and was therefore forced to race on his spare RS-GP - apologised for causing the incident that left Baz injured.

"In the warm-up lap the front brake felt strange, so I adjusted the lever before the start," said Bautista.

"When I got to the first turn I braked normally, but as I was leaning the bike into it I felt the wheel lock up and I crashed.

"I want to apologise to Baz and Miller, who I involuntarily involved in my crash."
 
Just det! Kraschen i starten....va det Bautista som återgått till fornstora dagar?

Stämmer bra.

"After the crash in the warm-up session I had to use the second bike for the race. In the warm-up lap the front brake felt strange, so I adjusted the lever before the start. When I got to the first turn I braked normally, but as I was leaning the bike into it I felt the wheel lock up and I crashed. First of all I want to apologise to Baz and Miller, who I involuntarily involved in my crash."
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top