Grafitti. (bilder)

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Grafitti kan ju vara jäkligt snyggt. Så har ni bilder på konstverk i er närhet, lägg upp det här.

Jag bidrar med ett par bilder jag tog idag.

Bifogat

• IMG_0292_cut.jpg
    IMG_0292_cut.jpg
    124.8 KB · Visningar: 82
  • IMG_0297_cut.jpg
    IMG_0297_cut.jpg
    93.5 KB · Visningar: 81
  • IMG_0304_cut.jpg
    IMG_0304_cut.jpg
    115.7 KB · Visningar: 120
  • IMG_0306_cut.jpg
    IMG_0306_cut.jpg
    99.5 KB · Visningar: 70
Jag begriper mig inte på folk som tycker såndära är missprydande. Snygga bilder!

Tjet skrev:
2172519 Jag begriper mig inte på folk som tycker såndära är missprydande. Snygga bilder!

Fast 95% är missprydande taggar som bara "konstnären"/vandalen tycker är snygg (och svansen av ännumera talanglösa sprayburkstattare givetvis)

Även om dom där var rätt snygga så misspryder dom kanske platsen där dom är målade.
Men visst, det finns duktiga snubbar, och målar dom sina alster på en plats där dom inte vanpryder så är det trevligare än grå betong.
Det finns gott om väggar som blir trevligare av lite färg, och den behöver nödvändigtvis inte målas dit av en betald snubbe.

Tjet skrev:
2172519 Jag begriper mig inte på folk som tycker såndära är missprydande. Snygga bilder!

Då begriper du dej ej på mej...

Jag skulle kunna bli religiös bara för att en dag få lägga vantarna på den som klottrar på våra väggar och garageport...:5sure

UltraMarine skrev:
2172622 Då begriper du dej ej på mej...

Jag skulle kunna bli religiös bara för att en dag få lägga vantarna på den som klottrar på våra väggar och garageport...:5sure

Självklart menar jag inte att det är okej att måla på någons egendom, givetvis. Tycker bara att en snygg målning är snyggare än grå betong på sina ställen, inte överallt. Visserligen är betongen också någons egendom, men ni hajar.

GuW, håller med. Små färglösa taggZ är bedrövligt.

Det absolut fulaste är en hel tunnelbane eller tågvagn som är helt nerklottrade med flows, tjocka pennor som dom har på någon vänster fått ut för mycket färg ifrån, så det rinner ner till golvet så det är bara en stor färgblaffa på väggen, fy!

Enda jag hittade just nu. Men jag vet att det ska finnas mera och snyggare någonstans på datorn. Det finns ju ett par lagliga väggar här i stan.

Bifogat

• klåtter.jpg
    klåtter.jpg
    104.1 KB · Visningar: 154
Esquire skrev:
2172869 Enda jag hittade just nu. Men jag vet att det ska finnas mera och snyggare någonstans på datorn. Det finns ju ett par lagliga väggar här i stan.

det där såg ju förjävligt ut.... de första bilderna var däremot snygga

A_o_D skrev:
2172886 det där såg ju förjävligt ut.... de första bilderna var däremot snygga
Som sagt var så var det den enda grafittibilden jag hittade. Men om du vill så kan jag slänga upp en drös med bilder på taggar som får den där grafittin att likna Mona Lisa?

Vad det gäller bilderna i första inlägget så tycker jag inte att de föreställandes Stewie var något vidare.

Det ÄR ju missprydande.

Om ligisterna nu tycker det är så snyggt så kan de väl måla på sina egna hus/bilar/"tågvagnar" och ge fullständigt fan i att klottra (ja, klottra) ner andras egendom.

:huvet

Esquire skrev:
2172869 Enda jag hittade just nu. Men jag vet att det ska finnas mera och snyggare någonstans på datorn. Det finns ju ett par lagliga väggar här i stan.

*INTE* vackert på något sätt... varken motiv eller färgval passar in.
fantasilöst är ordet...

Såhär ska det se ut i lägenheten, nej det är tyvärr inte min.
ANCE_011.jpg

Jag måste också bara tipsa om den här killen, han är sjukt grym!
Han gör inte bara graffiti, men kolla under grafism så ser ni hans graffitijobb.
http://acet1.free.fr/

kaZmur skrev:
2172918 Det ÄR ju missprydande.

Om ligisterna nu tycker det är så snyggt så kan de väl måla på sina egna hus/bilar/"tågvagnar" och ge fullständigt fan i att klottra (ja, klottra) ner andras egendom.

:huvet
De bilder jag lagt upp är sprayade på avsedda lagliga grafittiväggar. Och jag vill då inte ha en diskussion om det är rätt eller fel att hålla på med det. Jag vill bara se snygg grafitti. Inte kladd och taggar...

Martin skrev:
2173393 Såhär ska det se ut i lägenheten, nej det är tyvärr inte min.
ANCE_011.jpg

Jag måste också bara tipsa om den här killen, han är sjukt grym!
Han gör inte bara graffiti, men kolla under grafism så ser ni hans graffitijobb.
http://acet1.free.fr/

Han va bra ja, har tom lyckats med egen stil på vissa målningar.

Firefly skrev:
2174260 De bilder jag lagt upp är sprayade på avsedda lagliga grafittiväggar. Och jag vill då inte ha en diskussion om det är rätt eller fel att hålla på med det. Jag vill bara se snygg grafitti. Inte kladd och taggar...
Dåså, då var det underbara konsterk helt plötsligt! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...