Grafikkortet är gay?

  • Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Uppdaterade XP nyss och istället för bättre blev det sämre iochmed att det verkar som bilden inte hänger med när jag exempelvis drar ett fönster över skrivbordet eller scrollar ner på en sida. Nån som förstår vad jag menar?

Bilden "hackar" liksom...

Edit: Det hjälper inte att ändra skärmupplösningen.
 
Henken skrev:
Uppdaterade XP nyss och istället för bättre blev det sämre iochmed att det verkar som bilden inte hänger med när jag exempelvis drar ett fönster över skrivbordet eller scrollar ner på en sida. Nån som förstår vad jag menar?

Bilden "hackar" liksom...

Edit: Det hjälper inte att ändra skärmupplösningen.

Installera dom 'rätta' drivrutinerna för ditt kort så funkar det som det ska. :)
 
Henken skrev:
Uppdaterade XP nyss och istället för bättre blev det sämre iochmed att det verkar som bilden inte hänger med när jag exempelvis drar ett fönster över skrivbordet eller scrollar ner på en sida. Nån som förstår vad jag menar?

Bilden "hackar" liksom...

Edit: Det hjälper inte att ändra skärmupplösningen.
Hur mkt ram har du och vilken typ? Kör du många program i bakgrunden? Det är sådana faktorer som påverkar mkt, inte bara grafikkortet. Men visst kan det vara som P-nicklas säger, att du kör med felaktiga drivisar.
 
Det hjälpte inte med drivrutinerna...Det funkade felfritt innan jag fipplade med XP. Varför ska det alltid jävlas! Nu är grafiken ful & jävlig dessutom.
 
Kolla med rfsu. Dom har upplysningar/info för och om homosexuella. :)

Om grafikkortet "hackar" så skulle jag inte gissa på gay utan på att det fått kärring-virus. :D

Lycka till!
 
Tills den dag ett grafikkort kan bli ''gay'' så tycker jag att du ska använda riktig svenska :kocko
 
Behöver det verkligen vara grafikkortet? När jag installerade xp på min nya dator hackade bl a ljudet när jag rörde på musen t ex. Det visade sig att det var moderkortsdrivrutinen. (VIA) Jag var tvungen att avinstallera den gamla först (Viktigt!!), starta om, installera den nya o starta om. Sen funka det klockers.
 
Problemet löst!
Drog ut kortet & lät Carola göra en förbön för det. Satte in det igen & med nya drivisar (samma) så funkar det suuuper. Tack för svar & idéer.
 
Ghost skrev:
I alla fall om lila är inblandat..
Är grafikkortet lila?


:näsblod

Jag tror moderkortet har haft inverkan på grafikkortet. Moderkortet har mycket lila i sig & jag skymtade lite på grafikkortet när jag tittade efter.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top