Grafikkort

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Tänkte även jag utnyttja SH:s emorma kunskapsbank vad gäller datorer.

Har idag en dator bestående av:
AMD XP2400+ 266MHz
768MB RAM PC2100
Moderkort med KT266A kretsar och 4x AGP
Gainward Geforce3 TI/200 GS 128MB

Vad rekommenderar experterna här att byta till. Behöver inte vara något värstingkort utan helst under 1000:-
Ska klara av att köra spel hyfsat men inte mer.

Köpa ett beg Geforce 42/46/4800 billigt eller lägga mer och köpa ett nytt FX5700/radeon X600 e.t.c.

Ända kravet är att det måste ha DVI utgång eftersom man snart får en TFT skärm

/Daniel

Det finns exempelvis:

ATI Radeon 9600 256MB (har DVI out) ca pris 1000 sek (Inet Data, GBG)

Detta är väl ett av de snabbare koreten i den prisklassen.

NVIDIA:s kort verkar vara lite dyrare och där är det FX klassen som gäller om man vill komma under/nära 1000 sek gränsen

/Micke

Får jag ställa en fråga som rör kvaliteten på filmredigering med olika grafikkort?

Jag har för tillfället ett sunkigt geforce3 ti200. För några månader sedan gjorde jag en liten filmsekvens vars resultat inte blev allt för imponerande. Visst såg man vad som skedde på filmen osv, men upplösningen samt resultatet blev inte precis knivskarpt. Förbättras detta med ett bra grafikkort? Jag antar att svaret är "ja", eller? Det kanske har mer att göra med vilka program jag använder?

thopa skrev:
Får jag ställa en fråga som rör kvaliteten på filmredigering med olika grafikkort?

Jag har för tillfället ett sunkigt geforce3 ti200. För några månader sedan gjorde jag en liten filmsekvens vars resultat inte blev allt för imponerande. Visst såg man vad som skedde på filmen osv, men upplösningen samt resultatet blev inte precis knivskarpt. Förbättras detta med ett bra grafikkort? Jag antar att svaret är "ja", eller? Det kanske har mer att göra med vilka program jag använder?
Nej, grafikkortet bara ritar bilden till skärmen. Kvaliten e samma med olika grafikkort men visas olika på skärmen.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år