Grafik Problem

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Hej, köpte nytt grafik kort igår då fläkten på mitt andra slutade fungera, köpte ett ATI Radeon HD 3650 AGP, avinstallerar gamla kortet med dess drivrutiner, sätter i nya kortet och installerar, allt går utmärkt, men sen märker jag att färgen inte stämmer överallt och att det blir misspass på lite ställen, har installerat senaste drivrutinerna, Min följande utrustning är: dual corce 4400+, 2,0gb ram, ATI Radeon HD 3650 AGP, Hade ett radeon 1600 pro innan. Precis när fläkten stannade på gamla kortet så slocknade datorn lite då och då, typiska symtom på att grafikkortet blev för varmt och stängde av sig, och då köpte jag nytt kort, men jag har fortfarande samma symptom som innan, den rullar på så länge man bara surfar osv, men så fort man börjar belasta datorn som exempel spel, då går det kanske 10 minuter, sen fryser spelet till och ca 30 sekunder senare så slocknar skärmen och man får rebota datorn för att det skall funka, nån som har nå tips på vad som jävlas?, har dammsugit datorn och blåst rent den på damm osv, har ett seasonic 430w nät agg i datorn.

Bifogat

• problem.JPG
    problem.JPG
    73.4 KB · Visningar: 50
Kolla BIOS om du inte har pillat där och ställt in nåt knas. Annars så verkar det som AGP sloten till grafikkortet det e knas på. Är det seperat strömförsörjningen till fläkten eller sitter strömförsörjningen på grafikkortet?

Last edited:
Har du rengjort kylflänsen till processorn då också?
Jag hade problem med att min dator lite då och då vid spelande pausade bilduppdateringen under några sekunder. Det visade sig att jag hade damm i kylflänsen till processorn. Det som hände var att den inte fick tillräcklig kylning när jag belastade den ordentligt med spel och efter en stund blev den överhettad och klockade ner sig till temperaturen sjunkit lite då drog den igång igen. Och sådär höll det på.
Annars låter det som att du har problem med din AGP port eller bussen på moderkortet.
Har du provat med drivrutinerna som följde med kortet på CD-skiva. Ibland händer det att dom senaste drivrutinerna kan införa en del märkligheter på grafikort som inte tillhör dom högsta prestandasegmenten.

Kan du passa på o köpa ett moderkort som stödjer PCI-E vilket är mycket snabbare än AGP ;)

Jag har rengjort allt i datorn, blåst rent alla portar, alla fläktar och kylflänsen till processorn, installerade kortet med hjälp av deivrutinerna från cd skivan.

Först av allt, kör MEMTEST86+ från floppy eller CD. Har du en LIVE-CD av t.ex. Linux-Mint eller Ubuntu går det att starta minnestesten direkt från CD'n. Taskigt minne eller taskigt nätaggregat är nog det jag misstänker. Kör Orthos/Prime95 för att utesluta moderkort/cpu/minne.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back