Grabbfest,vad göra??

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Ska ha rock´n roll partaj för grabbarna/gubbarna
och behöver hjälp med nåt kul att göra.
Typ:Lekar,tävlingar mm

Problemet är att jag inte kan komma på något nytt :va
Någon som har ett förslag ?

Hyr en strippa och köp 15 flak öl.

gömma flöjten?

Räcker det inte med god mat, skön rockmusik och trevligt sällskap? Behöver inte krångla till det.

Dom tipsen är delvis redan inplanerade:tummenupp :tuttar

Grejen é bara att vi börjar kl1300 och hittar jag inte på nåt
å göra efter en stund blir ju gubbarna sketfulla innan jag
har hunnit tända grillen.....

Ladda ner ett hundratal låtar efter egen smak, gärna låtar med distinkta och välkända intron. Sätt upp en playlist i Winamp eller motsv.

Dela in folket i två eller flera lag. Börja spela en låt, så fort ett lag vet vilken låt det är skall de skrika sitt lagnamn. Sedan får de 1 poäng för titel, 1 poäng för artist, och 1 poäng om de kan sjunga en bit av låten.

Det viktiga är att den som jockar stoppar musiken så fort ett lag ropar sitt namn, annars blir det lätt fusk.

En rolig och billig lek som räcker länge, och definitvt driver upp stämningen. Men man bör väl va 8-10 pers minst kanske...

Ladda ner ett hundratal låtar efter egen smak, gärna låtar med distinkta och välkända intron. Sätt upp en playlist i Winamp eller motsv.

Dela in folket i två eller flera lag. Börja spela en låt, så fort ett lag vet vilken låt det är skall de skrika sitt lagnamn. Sedan får de 1 poäng för titel, 1 poäng för artist, och 1 poäng om de kan sjunga en bit av låten.

Det viktiga är att den som jockar stoppar musiken så fort ett lag ropar sitt namn, annars blir det lätt fusk.

En rolig och billig lek som räcker länge, och definitvt driver upp stämningen. Men man bör väl va 8-10 pers minst kanske...

Bättre tips än man kan tro. :tummenupp Går att dra ut på den leken länge också.

Last edited:
Ja nu ja:)
Guitar hero redan fixad:tummenupp
Gissa låten grejen var ett bra tips oxå.

Tanken var kanske att vara utomhus en stund för att
vädra bort dom värsta spritångerna så man kan partaja ännu längre.

Erfarenheten säger att: Sitta inne=däcka innan bullibumpa..
men med nån kul utomhuslek/tävling så klarnar igen...en stund!
Tanken är att det ska bli en lååååång kväll :yoparty

Gör en liten tipspromenad med dom här frågorna:
(Dom rätta svaren går ut på tävlingar, så du bara samlar in svaren & rättar sen)

Fråga 1:
Vem suger bäst?
1 - Mr A
X - Mr B
3 - Mr C
(tävlingen är att snabbast dricka upp en folköl genom ett sugrör)

Fråga 2:
Vem har längst?
1 - Mr A
X - Mr B
3 - Mr C
(du lägger upp 3st polygriper,3st skruvmejslar & 3st ringnycklar, när varje deltagare har valt sitt verktyg så ger du dom ett varsitt äpple/potatis, den som får längst "helt" skal vinner på typ 30sec)

Fråga 3:
Vem sväljer bäst?
1 - Mr A
X - Mr B
3 - Mr C
(den klassika tugga i sig 10 Mariekex och först få till en godkänd vissling vinner)

Fråga 4: "Utslagsfråga"
Hur många bultar är det i Ölandsbron?
1 - 7 428 954st (Enl - Nile City)
X - 1 286 649st (nått som jag kom på) :-)
2 - 64 300st (Enl - Wikipedia)
(du får välja ut det "rätta" svaret")

Nu har du en timmes underhållning :tummenupp

Gör en liten tipspromenad med dom här frågorna:
(Dom rätta svaren går ut på tävlingar, så du bara samlar in svaren & rättar sen)

Fråga 1:
Vem suger bäst?
1 - Mr A
X - Mr B
3 - Mr C
(tävlingen är att snabbast dricka upp en folköl genom ett sugrör)

Fråga 2:
Vem har längst?
1 - Mr A
X - Mr B
3 - Mr C
(du lägger upp 3st polygriper,3st skruvmejslar & 3st ringnycklar, när varje deltagare har valt sitt verktyg så ger du dom ett varsitt äpple/potatis, den som får längst "helt" skal vinner på typ 30sec)

Fråga 3:
Vem sväljer bäst?
1 - Mr A
X - Mr B
3 - Mr C
(den klassika tugga i sig 10 Mariekex och först få till en godkänd vissling vinner)

Fråga 4: "Utslagsfråga"
Hur många bultar är det i Ölandsbron?
1 - 7 428 954st (Enl - Nile City)
X - 1 286 649st (nått som jag kom på) :-)
2 - 64 300st (Enl - Wikipedia)
(du får välja ut det "rätta" svaret")

Nu har du en timmes underhållning :tummenupp

Ha ha ha Kanon :)

Tomma ölburkar lär det knappast bli brist på så börja lite lätt med att plocka fram ett luftgevär för lite prickskytte.

När kulorna börjar gå snett så plockar du fram hammare och spik och ser vem som kan dra i en 7-tummare med minst antal slag. Välj mindre spik om det är kontorsråttor...

Garanterat manligt och lite farligt så det borde tilltala alla! :tummenupp

När vi bjuder in folk till trista seminarier brukar vi öppna med en "presentationslek" som går ut på att varje deltagare delar med sig av tre fun-facts om sig själv varav ett är en lögn. Resten av deltagarna får sen direkt gissa vad som inte är sant. Personligen skulle jag nog inte köra den på en fest, men du vet bättre vad dina gäster gillar.

Annars är ju "jag har aldrig leken" rätt kul. Enkla regler; alla delatagarna samlas i en cirkel med dricka till hands. Någon börjar med ett påstående i stil med "jag har aldrig parkerat den i pastejköket". De deltagare som har gjort det tar då en klunk av valfri dricka. Sedan är det nästa persons tur att komma på ett påstående, osv.
Brukar dock sluta i en skryttävling där alla försöker bräcka varandra genom att dela med sig av imponerande erfarenheter för att sedan genast ta en rejäl klunk ur det egna glaset. "Jag har aaaaaldrig satt på nisses morsa" - klunk klunk klunk... :D

3035663 Tomma ölburkar lär det knappast bli brist på så börja lite lätt med att plocka fram ett luftgevär för lite prickskytte.

När kulorna börjar gå snett så plockar du fram hammare och spik och ser vem som kan dra i en 7-tummare med minst antal slag. Välj mindre spik om det är kontorsråttor...

Garanterat manligt och lite farligt så det borde tilltala alla! :tummenupp

När vi bjuder in folk till trista seminarier brukar vi öppna med en "presentationslek" som går ut på att varje deltagare delar med sig av tre fun-facts om sig själv varav ett är en lögn. Resten av deltagarna får sen direkt gissa vad som inte är sant. Personligen skulle jag nog inte köra den på en fest, men du vet bättre vad dina gäster gillar.

Annars är ju "jag har aldrig leken" rätt kul. Enkla regler; alla delatagarna samlas i en cirkel med dricka till hands. Någon börjar med ett påstående i stil med "jag har aldrig parkerat den i pastejköket". De deltagare som har gjort det tar då en klunk av valfri dricka. Sedan är det nästa persons tur att komma på ett påstående, osv.
Brukar dock sluta i en skryttävling där alla försöker bräcka varandra genom att dela med sig av imponerande erfarenheter för att sedan genast ta en rejäl klunk ur det egna glaset. "Jag har aaaaaldrig satt på nisses morsa" - klunk klunk klunk... :D
nja det riktiga slutet brukar vara liggandes på golvet stöd mot kylskåpet. :hihi

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!